دوغارون گذرگاه راهبردی ایران با افغانستان

اقتصاد ایران: مشهد-دبیر شورای امنیت کشور گفت: گذرگاه زمینی دوغارون در شرق کشور یک پل ارتباطی با افغانستان است که نقش مهمی در روابط بین ۲ کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، سید مجید میراحمدی دربازدید از نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بیش از هزار دستگاه کامیون سنگین حامل بار و بدون بار در این معبر زمینی تردد دارد که این نشان از ظرفیت بالای حوزه اقتصادی این گمرک است.

 
وی ادامه داد: طی چند ماهه گذشته تردد کامیون‌ها در کشور افغانستان تسهیل شده، ولی باز هم برخی مشکلات در این کشور در حوزه تردد رانندگان دیده می‌شود که باید در این باره نیز اقداماتی انجام گیرد.
 
دبیر شورای امنیت به استقرار طالبان طی چند ماهه گذشته در این افغانستان اشاره کرد و گفت: با استقرار طالبان در این کشور و تصمیمات خودسرانه‌ای که گرفته می‌شود بدون شک مشکلاتی را در حوزه‌های مبادلات مختلف ۲ کشور رقم زده است.
 
میراحمدی افزود: تقویت نیرو‌های مرزبانی افغانستان برای انجام برخی از روابط با نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مستقر در نقطه صفر مرزی ۲ کشور باید تقویت شود.
 
وی به ورود غیر مجاز اتباع افغانستانی از برخی مرز‌های مشترک به خاک جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: شرایط حاکم در افغانستان باعث شده مردم این کشور ناخواسته به سمت ایران روانه شوند و تمامی دستگاه‌های مرتبط جمهوری اسلامی ایران به تمامی اتباع افغانستانی به عنوان یک مهمان نگاه کرده و حتی آن دسته از اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد ایران می‌شوند باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند و در نهایت بعد از سیر مراحل قانونی به کشور خود برگردند و ما توصیه می‌کنیم که مردم افغانستان به صورت قانونی وارد ایران شوند.
 
وی اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای اسکان و پذیرا بودن از اتباع افغانستانی در مرز دوغارون فراهم شده که باید باز هم تقویت شود و جای کار دارد.
 
بازدید از اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی نمایندگی تایباد، مرکز آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، سالن مسافری و پایگاه بهداشت مرزی از دیگر برنامه‌های سفر میراحمدی دبیر شورای امنیت کشور به مرز دوغارون بود.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ