جشنواره تئاتر رضوی باید به یک جریان هنری، علمی و تخصصی تبدیل شود

اقتصاد ایران: مشاور امور فرهنگی، هنری و استانهای بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره تئاتر رضوی باید به یک جریان هنری، علمی و تخصصی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدجواد رفائی در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز، اظهار کرد: جشنواره رضوی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری در طی سالهای متمادی با گستره ملی و بین‌المللی برگزار شده و با توجه به صبغه تبریز در حوزه هنر نمایش برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به استان آذربایجان‌شرقی محول شده است.

وی افزود: فرهنگ و تاریخ و تمدن غنی و توانمندی هنرمندان و پتانسیل هنری این استان فرصت مغتنمی برای برگزاری این جشنواره در تبریز است.

رفائی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در تبریز که از خاستگاههای هنر نمایش در کشور است می‌تواند جشنواره را به یک جریان فرهنگی و هنری تاثیرگذار در کشور تبدیل نماید.

وی بر برگزاری دوسالانه این جشنواره اشاره کرد و گفت: با این روند فرصتی برای فعالان حوزه نمایش ایجاد می‌شود تا آثاری با محتوا و کیفیت غنی و قوی برای جشنواره خلق نمایند.

وی مردمی بودن هنر نمایش را بسیار مهم برشمرد و گفت: هنر تئاتر زمانی می‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشد که مردمی باشد و برای ترویج فرهنگ رضوی هنر تئاتر ابزاری ارزشمند محسوب می‌شود.

در این نشست رامین راستی دبیر اجرایی جشنواره تئاتر رضوی نیز گفت: در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی که به میزبانی تبریز برگزار می‌شود ۴۰ گروه نمایشی از استان‌های گیلان، مرکزی، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اردبیل، البرز، لرستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان ثبت نام نمودند که از این تعداد ۳۲ گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: از این تعداد ۸ گروه به دلیل شرایط کرونایی و عدم آمادگی برخی بازیگرانشان که نتوانستند در تمرینها شرکت کنند از جریان بازبینی انصراف دادند و در نهایت آثار  ۲۴گروه مورد ارزیابی هیات انتخاب قرار گرفت.

براساس این گزارش با توجه به گسترش بیماری کرونا و لزوم توجه به سلامت اهالی فرهنگ و هنر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که قرار بود از ۲۹ بهمن تا ۳ اسفندماه برگراز شود، تغییر یافته و در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ