استاندار گیلان:

ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته به داروخانه‌ها و مراکز درمانی

اقتصاد ایران: گیلان-اسدالله عباسی در جلسه فوق العاده بررسی و رفع مشکلات مربوط به افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی استان گفت: با متخلفان حوزه سلامت مردم، به طور جدی و قاطع برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،به گفته استاندار با توجه به اوج گیری منحنی پیک سویه جدید کرونا و نیز گزارش‌های دریافتی و بازدید انجام شده از داروخانه ها، این جلسه برای رفع نگرانی‌های مردم در زمینه کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، نحوه توزیع آن در استان، چگونگی خدمات دهی بیمه‌ها و بیمه تکمیلی و رفع مشکلات سیستم الکترونیکی داروخانه‌ها برگزار شده است.

استاندار گیلان گفت: دولت سیزدهم در بخش سلامت آحاد جامعه به ویژه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برای مدیریت و کنترل کرونا و نیز بیماری‌های خاص با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توجه ویژه‌ای دارد و مطابق با تدابیر اندیشیده شده؛ دارو و تجهیزات این دو بخش، به اندازه کافی در استان موجود است.

مردمی که پیگیر درمان و سلامت خود و خانواده‌شان هستند، نباید دغدغه دیگری داشته باشند و اگر در خدمات بیمه‌ای کوتاهی شود، مسئله قابل پذیرشی نیست.

آقای عباسی تأکید کرد؛ داروخانه‌های غیرفعال در استان فعال و لیست ارائه دارو‌های بیماری خاص و مانند آن را برای مردم، اطلاع رسانی و نیز دارو در داروخانه‌های مختلف مرکز و شهرستان‌های استان به خوبی توزیع شود تا مردم دسترسی راحتی داشته باشند.

او دانشگاه علوم پزشکی را مکلف کرد ضمن نظارت دقیق بر نحوه توزیع دارو در گیلان، سهمیه اقلام مختلف دارو در استان را مورد بررسی قرار دهد و در صورت کمبود، اعلام کند تا موضوع از مراجع مربوطه پیگیری شود.

استاندار گیلان مشکل ارائه نامناسب خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان را از موارد مطروحه مردم در بازدید خود از داروخانه‌های سطح شهر رشت اعلام و به منظور تعیین تکلیف چگونگی خدمات دهی بیمه آتیه سازان در جهت کسب رضایت مردم، ضرب الاجل ۲۴ ساعته برای دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت و دیگر متولیان امر تعیین کرد.

آقای عباسی گفت: تعزیزات حکومتی به پرونده‌های تخلف داروخانه‌ها و دیگر بخش‌های حوزه درمان از جمله گران فروشی و قاچاق دارو، عدم دسترسی راحت مردم به دارو و تجهیزات، تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌های مختلف و مواردی که مردم گزارش می‌دهند و شاکی هستند، بدون نوبت رسیدگی و نتیجه را اعلام کند.

به گفته او نظارت کافی بر بیمارستان‌های خصوصی که تجهیزات و دارو‌ها را با نرخ دولتی و مشخص به قیمت آزاد می‌فروشند، در دستور کار است.

هیچ بیمارستان خصوصی حق ندارد برای تأمین منافع مالی، درمان بیماران را طولانی کند و در صورت دریافت گزارش و محرز شدن عمدی بودن چنین مواردی، با متخلفان برخورد می‌شود.

استاندار همچنین گفت: به منظور تسریع در امور خدمات درمانی، تأمین رفاه مردم و جلوگیری از تخلفات، متولیان امر با رفع مشکلاتی که در بازدید امروز مشاهده شد؛ شرایطی فراهم کنند تا همه داروخانه‌ها و پزشکان استان مکلف به استفاده از نسخه‌های الکترونیکی شوند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ