آناتولی آنتونوف‎؛

هیچ برنامه و نقشه‌ای برای حمله به اوکراین نداریم

اقتصاد ایران: سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که این کشور هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و مسکو برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با شبکه خبری "سی‌بی‌اس" گفت که نیرو‌های روس در مناطق تحت حاکمیت روسیه مستقر بوده و این کشور هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد.

آنتونوف افزود: «روسیه آشکارا آمادگی خود برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای حل تمامی موضوعات را ابراز داشته است».

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: «ما هیچگونه تلاشی برای تصرف سرزمینی از کشور‌های دیگر نداریم. من دوست دارم تاکید کنم که دونتسک و لوهانسک بخشی از اوکراین هستند».

وی تاکید کرد: «ناتو یک سازمان غیرانتفاعی دوست دار صلح نیست و به همین دلیل است که روسیه می‌خواهد جلوی توسعه این ائتلاف نظامی را بگیرد».

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین نیز شامگاه یکشنبه با اشاره به افزایش تنش‌ها در شرق این کشور گفت که صحبت از تهاجم روسیه به این کشور طی روز‌های آینده بی‌مورد است.

وی که این سخنان را طی مصاحبه‌ای عنوان می‌کرد، افزود: «اطلاعات ما، آمادگی نیرو‌های تهاجمی روسیه برای تهاجم را ثبت نمی‌کند، اما این بدان معنا نیست که اگر بخواهند، طی یک یا دوهفته نتوانند این کار را انجام دهند».

وزیر دفاع اوکراین اضافه کرد: «امروز و تا این ساعت، روسیه هیچ نیروی تهاجمی در هیچ یک از شهر‌های اطراف اوکراین تشکیل نداده است؛ بنابراین از دیدگاه من، بی مورد است که در این باره حرف زده شود که فردا یا پس فردا حمله انجام می‌شود».

آمریکا و برخی کشور‌های غربی طی روز‌های گذشته مدام مدعی می‌شوند که روسیه به زودی به اوکراین حمله می‌کند و اقدام به ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین کرده‌اند.

روسیه تاکید دارد که ارسال مهمات و تسلیحات به اوکراین سبب خواهد شد تا این کشور، بحران در مناطق شرقی خود را با زور حل کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ