استاندار مازندران:

رسانه ها باید در خط مقدم جهاد تبیین باشند

اقتصاد ایران: استاندار مازندران گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد تیترهایی که در رسانه ها می بینیم اخبار نا امیدکننده است و به نظرمن رسانه ها باید در خط مقدم جهاد تبیین باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، سید محمود حسینی‌پور نوری چهارشنبه‌شب در جمع مدیران خبرگزاری های مازندران اظهار کرد: نگاه ما آن است که در این جلسات از دیدگاه شما که به نوعی نمایندگان مردم و بازگوکننده اقشار مختلف مردمی هستید، برای حل مشکلات استفاه کنیم. او با بیان اینکه ما در جهانی زیست می‌کنیم که کل معادلات آن به‌ویژه انفجاری که در حوزه ارتباطات و اطلاعات رخ داد، به‌هم ریخته است، افزود: یک سردرگمی در مدیران جهان مشاهده می‌شود و حتی اگر سراغ کشورهای پیشرفته هم بروید، می‌بینید که مدیران آرامش ندارند و در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند و وضعیت کنترل مردم سخت شد.

استاندار مازندران گفت: در ایران نیز چنین مشکلاتی را داریم؛ اگر مجموعه مدیریتی نخواهد این مسایل را در رویدادهای خود ببیند، محتوم به شکست است.

حسینی‌پور نوری با بیان اینکه امروز فاصله‌ای بین مدیر و رسانه وجود ندارد، اظهار کرد: امروز هیچ‌کسی جرات ندارد که جلوی انتشار یک خبر را بگیرد به این دلیل که سازه اطلاع‌رسانی دنیا از شکل سنتی خود به شکل دیجیتال تغییر مکان داده است.

وی ادامه داد: ما با یک انفجار بزرگ در عالم ارتباطات اجتماعی مواجهیم و باید خود را برای مواجهه با پدیده‌های نوظهور که عن‌قریب خواهند آمد، آماده کنیم. استاندار مازندران گفت: رسانه‌ها در جایگاه مدیریتی یک استان تاثیرگذار هستند اما اینکه چه تاثیری می‌توانند در توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هر منطقه داشته باشند مهم است و من در این حوزه با شما حرف دارم.

حسینی‌پور نوری بیان کرد: واقعیت اینجاست؛ یک بررسی درباره علت عقب‌ماندگی استان داشتم و در این سه ماه مشاهده کردم که رسانه‌های ما "یک لیدر و هدایتگر" ندارند در حالیکه در خیلی از استان‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: تنها یکی دو یادداشت خوب در این مدت خواندم و بقیه در حد خبر بود، محتوای رسانه‌ای استان ضعیف است. اگر استان مازندران به عنوان استانی که نخبه‌خیز است و بنا بر ادعای مراکز معتبر به لحاظ ضریب هوشی در سطح استان‌های بالاست، اما چرا این‌قدر عقب‌ماندگی فرهنگی داریم؟!

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها باید در کار خود بازنگری کنند، افزود: از نقد منصفانه و مشفقانه استقبال می‌کنیم و آن را در پیمودن مسیر توسعه استان، همراه خود خواهیم داشت. حسینی‌پور نوری با بیان اینکه رسانه‌ها باید خود را عضوی از مدیریت استان بدانند، گفت: باید این همیت و هم‌پوشانی مدیران و رسانه‌ها باید در جایی به یکدیگر متصل شود و بیشتر باید به آن بپردازیم.

وی با اعلام اینکه 70 تا 80 درصد تیترهایی که در رسانه‌ها می‌بینیم، اخبار ناامیدکننده است، گفت: ما به جایی رسیدیم که رهبر انقلاب "جهاد تبیین" را اعلام کردند و به نظر من رسانه‌ها باید در خط مقدم باشند.

استاندار مازندران گفت: فضای تخریب در مازندران بیداد می‌کند، ما باید جایی "حد یقف"ی بگذاریم برای راه‌هایی که سال‌ها رفتیم و به جایی نرسیدیم. کجا دیدید در کشور نیروهای ارزشی سه قوه تا بدین مقدار با هم برای رفع مشکلات تلاش کنند، ما باید این امید را برای منافع انقلاب ایجاد کنیم و از تخریب پرهیز کنیم.

حسینی‌پور نوری درباره انتصابات گفت: اولا انتصابات باید برای رضای خدا باشد، دوما شایسته‌سالاری در انتصابات رعایت شود. ما به دنبال تغییر رویکردهای استان هستیم که بخش اعظمی از آن دست شما رسانه‌هاست.

وی اعلام کرد: جابجایی مدیریتی در استان مازندران جلوتر از سایر استان‌هاست و تا پایان سال این تغییرات به پایان می‌رسد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز انقلابی‌گری به‌نوعی با توانایی مواجه شده است، افزود: اگر می‌گوییم دهه شصتی‌ها انقلابی هستند، چون با دست خالی جنگیدند و در صحنه بودند، بنابراین انقلابی‌گری باید در صحنه بودن باشد، همه مسوولیم و باید پای کار بیاییم.

رییس شورای اداری استان مازندران بیان کرد: انقلاب اسلامی به پیش می‌رود و ما باید خود را اثبات کنیم. نقش و جایگاه رسانه‌ها در این مسیر حایز اهمیت است.

این مسوول با بیان اینکه بندر امیرآباد و نوشهر باید کریدور ارتباطی در چرخه تجارت اوراسیا باشد، افزود: رسانه‌ها باید در این بخش به ما کمک کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اقداماتی که در حوزه بین‌الملل و ملی برای حل مشکلات استان شده است، گفت: اگر بنا بر توسعه در استان است ما باید در درجه اول افق نگاه خود را توسعه دهیم.

وی با طرح این سوال که آیا این حس در مازندران هست که این استان باید توسعه پیدا کند و اصلا چند درصد مردم می‌دانند که در کدام نقطه حیاتی از دنیا قرار دارند، اظهار داشت: آنقدر مردم خوبی داریم که آنها حتی برای کارهایی که وظیفه ماست و انجام می‌دهیم، کف می‌زنند. حسینی‌پور نوری بیان کرد: اگر بخواهیم تحولی در رسانه‌ها ایجاد کنیم، باید نشست‌های تخصصی بگذارید و به ما کمک کنید. استاندار مازندران گفت: کشورهای توسعه‌یافته در بهره‌وری سرمایه‌گذاری کردند و نتیجه گرفتند، توسعه‌ها در بخش خصوصی بوده است. سرمایه‌گذاری امنیت می‌خواهد، به محض اینکه سرمایه‌گذار در استان می‌آید و چون در منطقه یک مدیر مشخص نیست، کاری می‌کنند که سرمایه‌گذار فراری می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه رسانه‌ها هم باید راهبردی شود، انتظار داریم که رسانه‌ها درباره مشکلات اساسی استان قلم بزنند و تخصصی بگویند. نماینده عالی دولت در مازندران، نرخ بیکاری مازندران را 18 درصد و عمدتا فارغ‌التحصیل عنوان کرد که فقط می‌خواهند پشت میز بنشینند.

حسینی‌پور نوری بیان کرد: در همین شهرداری ساری یک‌هزار پست داریم اما هفت‌هزار نفر هستند و افراد در اتاق‌ها مانند حسینیه‌ها نشسته‌اند. استاندار مازندران بیان کرد: بخش اعظمی از کشاورزان ما هنوز سنتی فعالیت دارند و آنها باید خود را به‌روز کنند.

وی با اشاره به اینکه سهم مازندران از جنگل الهی صفر است و اقتصاد جنگل نداریم، افزود: در اقتصاد دریا هم اگر بنادر را نداشتیم، دیگر چیزی نمی‌ماند، و ما اکنون 10 درصد از اقتصاد دریا را استفاده می‌کنیم.

حسینی‌پور نوری درباره میانکاله و شکارچیانی که بعضاً با اقدامات خود آبروی نظام را می‌برند، اظهار داشت: میانکاله و بهشهر می‌تواند با طرح‌های مناسب، مرکز توریستی کشور باشد. وی با اشاره به فضای تخریب در استان و اینکه ما را سرگرم مسایل فرعی می‌کنند، گفت: ما باید کاری کنیم که آن بخش از نیروی انسانی استان که توان دارد، جرات کند که بیاید کار کند نه اینکه از آمدن به استان سر باز بزند. نماینده عالی دولت در مازندران در پایان اظهار داشت: ما ظرفیت این را داریم که تا پنج سال آینده خود را به صدر استان‌های کشور برسانیم. اگر بگوییم "ما می‌توانیم" و پای کار بیاییم، حتماً موفق خواهیم شد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ