گسترش همکاری‌ها محور رایزنی مقامات ایران و قرقیزستان

اقتصاد ایران: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک با وزیر کشور قرقیزستان دیدار و طرفین در مورد همکاری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  «سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران با «اولان نیاز بک اف» وزیر کشور قرقیزستان ملاقات در مورد همکاری‌های امنیتی و انتظامی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

«نیاز بک اف» با اشاره به افزایش جرائم سازمان یافته و گسترش مواد مخدر و نیز  فعالیت گروه‌های تروریستی، موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دو کشور که در سال ۲۰۱۹ امضا شد را پایه و اساس خوبی برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های امنیتی و انتظامی دانست.

وی با توجه به اینکه در شرایط فعلی انجام جرائم با استفاده از فناوری‌های نوین در حال افزایش است بر ضرورت افزایش همکاری‌ها در بخش امنیتی و انتظامی تاکید کرد.

وزیر قرقیزی همچنین با ابزار نگرانی از تحولات افغانستان گفت: بعد از وقایع افغانستان قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و افراط گرایی گسترش یافته و از این رو باید همکاری‌ها در این زمینه نیز افزایش یابد. 

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به ملاقات با « احمد وحیدی» وزیر کشور در سال جاری از رفتار و منش شهروندان ایرانی در قرقیزستان اظهار رضایت کرد و آنان را شهروندانی منضبط و تابع مقررات دانست و خواستار حضور بیشتر ایرانیان در این قرقیزستان خصوصا برای تجارت و سرمایه گذاری شد.

نیاز بک اف آمادگی کشورش را برای ارائه تسهیلات بیشتر به اتباع ایرانی برای اقامت و سرمایه گذاری نیز اعلام کرد.

خرازی نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در آسیای مرکزی، آمادگی کشورمان را برای کمک به تحکیم صلح و ثبات در منطقه اعلام کرد.

 وی ضمن اشاره به شروع فرایند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، آن را زمینه خوبی نیز برای گسترش همکاری‌های امنیتی و انتظامی دو جانبه دانست.

خرازی با اشاره به سی امین سالگرد برقراری روابط دو کشور گفت: طی این مدت اسناد زیادی از جمله موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی میان دو کشور امضا شده که پایه خوبی برای همکاری‌های فیما بین است.

وی در ادامه با اشاره به  تحولات افغانستان و آثار و تبعات آن برای کشورهای منطقه اظهار داشت: دو کشور با خطرات مشترکی چون قاچاق مواد مخدر و افراط گرایی مواجه هستند و جمهوری اسلامی ایران تجربیات خوبی در مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد و آماده است تجربیات خود را در اختیار کشور قرقیزستان قرار دهد.

سفیر ایران اتباع ایرانی را از جمله شهروندان خارجی که تابع نظم و انضباط هستند، دانست و خواستار ارائه تسهیلات بیشتر در زمینه صدور روادید و ثبت اقامت آنان در قرقیزستان شد و بر ضرورت اجرای رژیم لغو روادید میان دو کشور تاکید کرد. 

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ