با موافقت شورای پول و اعتبار؛

دوره بازپرداخت وام قرض الحسنه افزایش یافت

اقتصاد ایران: شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف دوره بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه موافقت کرد.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ  ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ دوره بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری را تا پنج سال افزایش داد.

پیش از این شورای پول و اعتبار در مردادماه سال جاری با افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ پانصد (۵۰۰) میلیون ریال موافقت کرده بود.
مشمولان وام قرض‌الحسنه

چندی پیش مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در خصوص برخورداری مدجویان و اقشار آسیب پذیر از این تسهیلات، تصریح کرد: برای بهره‌مندی از تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت نیازی به افتتاح حساب یا سپرده گذاری برای اخذ امتیاز وجود ندارد بلکه پس از محرز شدن نیازمندی متقاضی وام، تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دریافت اقساط تسهیلات ارائه شده سعی کرده‌ایم که بازپرداخت به مدت پنج ساله درازمدت باشد تا مشکلی برای دریافت کنندگان وام‌ها وجود نداشته باشد، ادامه داد: وام‌های تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان قرض الحسنه بوده و درصد سود آن صفر درصد است اما برای وام‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان فقط برای یکبار سه درصد کارمزد دریافت خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه در خصوص تضامین (غیر از مددجویان متقاضی تسهیلات ۱۰ میلیون تومان) نیز سعی کرده‌ایم کمترین و راحت‌ترین تضامین را اخذ کنیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید، بیان داشت: برای ارائه تسهیلات متقاضی نیازمند غیر مددجویان کمیته امداد، تا سقف ۱۰ میلیون تومان یک فقره سفته و بالای ۱۰ میلیون تومان یک فقره چک معتبر اخذ خواهد شد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با تاکید بر اینکه فعالیت ما کلا به صورت قرض الحسنه بوده و هیچ گونه سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی سودآوری برای مجموعه نداریم، ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت این صندوق ارائه وام به خیرین است.

وی پیرامون سقف تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای صندوق‌های قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومان بوده در حالی که این رقم تا پیش درخواست ما و موافقت سیستم بانکی ۳۰ میلیون تومان بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ