مرکز ملی فرش فعلا در وزارت صمت باقی می‌ماند

اقتصاد ایران: معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت گفت: تا زمان ایجاد ساختار و زیرساخت های مناسب در وزارت گردشگری برای پذیرش فرش دستباف، مرکز فرش در وزارت صنعت، معدن و تجارت استقرار دارد و موضوعات مرتبط با فرش در وزارت صمت با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  سید مهدی نیازی در نشستی که با فعالان صنعت فرش دستباف داشت، گفت: فرش دستباف ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بازتابی از تاریخ و میراث فرهنگی کشور و متأثر از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و خاستگاه اصلی آن ایران است.

وی افزود: فرش دستباف اهمیت اساسی در اقتصاد بخش قابل توجهی از خانوارهای کشور داشته و سهم عمده‌ای در بازار جهانی، صادرات غیرنفتی، ارزآوری و اشتغال کشور دارد از این رو حکمرانی موثر و اثربخش در این رشته فعالیت دغدغه همه سیاست گذاران حوزه های اقتصادی است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار تاکید کرد: زمانی ویژگی‌ها و مزیت‌های مورد اشاره فرش دستباف رشد و توسعه می‌یابد که این هنر صنعت با ذوق، استعداد، ارزش، اصالت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و نیز با خلاقیت‌های هنرمندان بومی و اصیل ایرانی ارتباط مستمر و پیوند تنگاتنگ داشته باشد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار گفت: درحال حاضر فرش دستباف در زمره اصلی ترین صنایع دستی مهم کشور به حساب می‌آید و با ذوق هنری و خلاقیت فکری و عناصر بومی توسط بافنده تولید و تجلی می‌یابد، لذا نقش بسیار مهمی در توسعه زیست بوم صنایع دستی کشور دارد

وی گفت: در کنار ضرورت توسعه زیرساخت های مناسب برای تولید، بازاریابی و صادرات فرش دستباف، به این نکته نیز باید توجه داشت که جهت برون رفت از وضعیت فعلی، این هنر صنعت نیازمند یک متولی ویژه با سطح و اختیارات مناسب است تا علاوه بر پیگیری مطالبات ذینفعان این حوزه، حکمرانی مناسب برای ارتقا این رشته فعالیت را در دستور کار قرار دهد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار افزود: درحال حاضر با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و توسعه ساختارهای موردنیاز برای رشد و توسعه صنایع دستی در کشور، طبق قانون تشکیل این وزارت خانه، خاستگاه اصلی این هنر صنعت، وزارت مذکور است که می بایست ساختار مناسب و در شان فرش دستباف برای آن ایجاد شود.

نیازی در این جلسه تاکید کرد: به فعالان این هنر صنعت اعلام کرده ایم که تا زمانی که از فرایند استقرار کامل مرکز ملی فرش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کامل نشده و از ساختار متناسب و مناسب این رشته فعالیت در وزارت مذکور اطمینان حاصل نشود، موضوعات مرتبط با فرش در وزارت صمت و سازمان های استانی این وزارت با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کارتاکید کرد: همه سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها موظف هستند امورات مرتبط با فرش را بدون هیچ گونه اختلالی انجام دهند.

نیازی در پایان گفت: حتی در صورت انتقال امور فرش دستباف به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همواره نقش پشتیبانی از توسعه صادرات، بازاریابی فرش دستباف و تامین مواد اولیه وارداتی توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت به عنوان متولی تجارت خارجی کشور دنبال شده و همیشه از حمایت های ویژه برخوردار خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ