اقدامات بانک کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی

اقتصاد ایران: مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعب بانک در سال جاری ۷ هزار و ۴۷۸ فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بهنام فرح‌بخش  در یاسوج با اشاره به عملکرد بانک کشاورزی گفت: بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا دهه فجر در راستای حمایت از بخش کشاورزی تعداد ۷ هزار و ۴۷۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۵ هزار و ۹۲۷ میلیارد پرداخت کرده که بیش از ۹۰ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته بوده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص  پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی گفت:  طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گامی مهم در امیدآفرینی و  ایجاد تحرک اقتصادی در مناطق روستایی است.

وی بیان کرد: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تا دهه فجر مبلغ ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با هدف اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.

این مسئول همچنین با اعلام حمایت از طرح‌های توسعه کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از راه‌های حمایت از تولید در بخش کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا دهه مبارک فجر از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه (صندوق توسعه ملی ) ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از ابتدا تا دهه فجر سال جاری افزود: با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تعداد ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت که نقش بسیار موثری در افزایش بهره‌وری و تولید در بخش کشاورزی استان دارد. همچنین مبلغ ۴۶۸ میلیارد ریال تسهیلات بذور گواهی شده به ۴ نفر از متقاضیان پرداخت شد.

وی بیان کرد: از آغاز فصل خرید گندم تا کنون ۳۱ هزار و ۷۰ تن گندم به ارزش یک هزار و ۵۶۲ میلیارد  ریال از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است و شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بیش از این مبلغ بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندم‌کاران واریز کردند.

وی افزود: همچنین در سال جاری یک هزار و ۱۴۶ تن کلزا به ارزش ۶۹ میلیارد ریال از کشاورزان استان خریداری شده است و به حساب کشاورزان واریز شده است.

فرح بخش ادامه داد: شعب این بانک مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی از ابتدای سال تا دهه فجر به معرفی شدگان کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید استان پرداخت کرده است.

وی افزود: این تسهیلات در راستای ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های خود اشتغالی به ۶۰۳ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)و بهزیستی و بنیاد شهید پرداخت شده است .

این مسئول  بیان کرد: در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ۶۷۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۷۸۳ نفر از زوج‌های جوان پرداخت شده است.

 فرح بخش با اشاره به خسارت‌های ناشی از زلزله بهمن ماه سال گذشته شهر سی‌سخت افزود: به منظور جبران خسارت‌های ناشی از زلزله بهمن ماه سی سخت مبلغ ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات مسکن و تعمیرات به خسارت دیدگان ناشی از زلزله پرداخت شده است.

فرح بخش در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات ، خاطرنشان کرد: در اجرای دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه ضمن تخصیص ۸۵۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات مزبور تعداد ۷ هزار و ۵۰۳ فقره تسهیلات به میزان یک هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال مورد بخشودگی سود و جرائم و امهال قرار گرفت .

وی همچنین گفت: از این تعداد پرونده تعیین تکلیف شده یک هزار و ۱۵۱ فقره مربوط به سال ۱۴۰۰ است که  که مبلغ ۲۵۲ میلیارد ریال اصل تسهیلات و ۱۵۸ میلیارد ریال مبلغ بخشودگی سود و جرائم مربوط به سال جاری است.

وی بیان کرد : ریسک اعتباری شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تا دهه فجر سال جاری 9.8 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش و نسبت به پایان سال قبل 2.4 درصد کاهش داشته است.

فرح‌بخش عنوان کرد: همچنین نسبت سپرده‌های ارزان قیمت در شعب این استان به بیش از ۶۱ درصد در پایان سال ۹۹ رسیده که تا دهه فجر امسال به ۶۴ درصد رسیده که رشد بیش از سه  درصد را نشان می‌دهد .

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به تشریح عملکرد بیمه‌ای اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۹_۱۴۰۰ جمعا ۹۰ هزار بیمه نامه صادر شده است و افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه کشاورزی پرداخت شده که این خسارت‌ها شامل ۳۷ میلیارد ریال غرامت در بخش دام، ۲۹۰ میلیارد ریال محصولات باغی و ۲۷۰ میلیارد ریال در بخش زراعی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای مهر ماه سال جاری تا دهه مبارک فجر تعداد ۵۶ هزار و ۲۰۱ فقره  بیمه نامه صادر و مبلغی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ