رئیس جمهور:

مردم باوری و اجرای عدالت دو پیام اصلی امام بود

اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: در دولت مردمی، مردم باوری و اجرای عدالت که هم خواست مردم و هم پیام امام (ره) بوده، دو موضوع محوری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،    سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) با تبریک گفتن دهه فجر و ایام پربرکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و عرض تسلیت به مناسبت رحلت عالم جلیل‌القدر و وارسته، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، اظهار داشت: امروز در محضر امام بزرگوارمان که روح بلندشان ناظر و گواه بر ما و اعمال ماست، می‌گوییم آنچه از سلوک ایشان می‌شناسیم، موضوع توجه به مردم است.
آقای رئیسی با بیان این‌که برای مصلحان دینی، دو محور توکل بر خدا و همراهی با مردم، محور اصلی برای حرکت مصلحانه است، گفت: امام نیز در قرن حاضر به عنوان یک مصلح بزرگ، هم توکل بر خدا و هم همراهی کردن با مردم را برای ایجاد یک تحول عظیم، اصل قرار داده‌اند.
 
رئیس جمهور با بیان این‌که ترجمان جمهوری اسلامی به مردم‌ سالاری دینی، نشان‌دهنده نقش محوری مردم در تفکر امام است، افزود: اگر امام از مردم دم می‌زد، مثل بسیاری از سیاسیون که دم از مردم می‌زنند، اما توجهی به خواست و اراده مردم ندارند، نیست، زیرا نگاه امام به مردم، نگاه تشریفاتی و سیاسی مصطلح نبود، بلکه امام، مردم و حضور و مشارکت آنها را باور داشت.
 
وی با بیان این‌که امام به ما و همه مسئولان سفارش می‌کرد به فقرا و کوخ نشینان توجه کنیم، گفت: در نگاه امام، توجه به خواست مردم، یک حقیقت و نشأت گرفته از یک باور بود.
 
 رئیسی با اشاره به این‌که نگاه امام به مردم، جلوه‌های مختلفی داشته و دارد، اظهار داشت: امروز هم هر کجا به مردم میدان داده‌ایم، موفق بوده‌ایم و مشکلات ما نیز همان جایی است که مردم حضور پیدا نکرده‌اند.
 
رئیس جمهور با تأکید بر این‌که مردم آمادگی دارند در هر میدانی حضور پیدا کنند، افزود: ما از مکتب امام درس گرفته‌ایم که در دولت مردمی، موفقیت‌های خود را با حضور و در معرض مردم تعریف کنیم.
 
 رئیسی با تأکید بر این‌که تحول و عدالت با حضور مردم شکل می‌گیرد، گفت: عدالت با حضور مردم اجرا می‌شود و ما در این زمینه، کارگزار و خادم مردم هستیم.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: در دولت مردمی، مردم باوری و اجرای عدالت که هم خواست مردم و هم پیام امام (ره) بوده، دو موضوع محوری است.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ