صدور مجوز کارگزاری بورس بعد از ۱۲ سال

اقتصاد ایران: معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار: در راستای تسهیل صدور مجوز‌ها در بازار سرمایه، مجوز تاسیس نخستین شرکت کارگزاری بورس پس از ۱۲ سال صادر شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،   علیرضا ناصر پور گفت: این شرکت کارگزاری که چندی قبل مجوز موافقت اصولی خود را از سازمان بورس دریافت کرده بود، موفق به طی فرایند‌های لازم شد و بدین ترتیب توانست وضعیت شرکت خود را به تاسیس برساند و امید است که بعد از دریافت مجوز تاسیس، به زودی مجوز فعالیت خود را دریافت کند.

وی گفت: علاوه بر این شرکت، طی سه ماه گذشته، مجوز موافقت اصولی ۵ شرکت کارگزاری هم صادر شده است و فرایند بررسی شرکت‌های کارگزاری به سرعت ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک در خصوص مابقی شرکت‌های دیگر که درخواست داده بودند، تصمیم‌گیری و ابلاغ نظر خواهد شد.

علیرضا ناصر پور ادامه داد: علاوه بر این، درباره سایر نهاد‌های مالی در این بازه زمانی مجوز موافقت اصولی ۴ شرکت جدید سبدگردان دیگر نیز صادر شد و همچنین مجوز تاسیس ۲ شرکت سبدگردان هم که از قبل موافقت اصولی خود را دریافت کرده بودند صادر شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد بالا، ۲ شرکت سبدگردان دیگر هم موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند و تعداد ۲ شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری هم مجوز موافقت اصولی خود را دریافت کردند.

به گفته معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس؛ در حوزه شرکت‌های کارگزاری و هم در حوزه سایر نهاد‌های مالی از جمله نهاد‌های مالی خدمات دهنده، فرایند بررسی صدور مجوز‌ها با سرعت در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی است و در صورت احراز شرایط درباره آن‌ها اعمال نظر خواهد شد.

وی افزود: هدف این است که فرایند بررسی صدور مجوز‌ها تا حد امکان کوتاه شود و درخواست‌های واصله به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط، اعلام نظر برای آن‌ها انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ