مدیرکل تامین اجتماعی لرستان :

شرایط ویژه تامین اجتماعی برای بیمه دختران مجرد و دانشجویان

اقتصاد ایران: مدیرکل تامین اجتماعی لرستان :با بیان اینکه بیمه‌های اختیاری، زنان خانوار، مشاغل آزاد و ... از جمله بیمه‌هایی بوده که نیاز به اطلاع‌رسانی دفیق‌تر دارد، گفت: این گروه از جامعه می‌توانند از بیمه مشاغل آزاد با تعهدات مختلف استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  در خرم‌آباد، منوچهر گودرزی ظهر امروز در  نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیمه‌‌شدگان مختلفی از جمله اختیاری، اجباری، مشاغل آزاد، زنان خانه دار و ... داریم، اظهار داشت:  ۱۳۴هزار نفر بیمه‌شده اجباری داریم که با رابطه کارگری و کار فرمایی بیمه شدند، ۲۳ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه‌شده کارگر ساختمانی،هزار و  ۹۳۰ نفر  مقرری‌بگیر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. 

نیمی از لرستانی‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی با بیان اینکه مستمری بگیران،بازنشسته و از کار افتاده استان ۸۷ هزار نفر هستند، گفت:  از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ نفر  استان حدود ۷۸۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند یا  مستمری بگیر و بازنشسته، مقرری بگیر یا افراد طبعی هستند که نزدیک به ۵۰ درصد مردم استان بیمه تامین اجتماعی دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه ماهیانه ۲۴۵ میلیارد تومان به ۸۷ هزار مستمری‌بگیر پرداخت می‌کنیم، بیان کرد: ماهیانه ۱۰ میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت در اداره کل لرستان  پرداختی داریم.

وی با بیان اینکه امسال بحث بخشودگی جرایم کارفرمایی را داشتیم افزود: از  ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ بخشنامه رسید برای کسانی که تا ۳۱ تیر ماه درخواست داده بودند جرائمشان بخشیده می‌شود و سعی ‌کردیم نهایت مساعدت را با کارفرمایان داشته باشیم تا از این بخشودگی استفاده کنند. 

گودرزی خاطر نشان کرد:  تقریبا ۱۴۰ میلیارد تومان کارفرماها از بخشودگی جرائم استفاده کردند و عمده طلب‌های سازمان ظرف این یکسال توانستیم تعیین و تکلیف کنیم و بگیریم. 

وی خاطر نشان کرد: تیم مدیریتی جدید سازمان بر بحث بیمه خانواده‌های ایرانی تاکید دارند تا همه خانواده‌های ایرانی بتوانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. 

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه بیمه‌های اختیاری، زنان خانوار، مشاغل آزاد و ... از جمله بیمه‌هایی بوده که نیاز به اطلاع‌رسانی دفیق‌تر دارد، گفت: این گروه از جامعه می‌توانند از بیمه مشاغل آزاد با تعهدات مختلف استفاده کنند. 

دختران مجرد و دانشجویان امکان استفاده از درمان بیمه تبعی را دارند 

وی گفت: ویژگی این بیمه‌ها این است که سابقه بیمه و استفاده از مستمری مد‌نظر است و فرد درمان را به واسطه بیمه تبعی استفاده می‌کند. 

گودرزی بیان کرد:  ۱۸ سال حداقل شرط سن و حداکثر سن ۵۰ سال است اما برای افراد با سابقه۱۰ سال شرط سنی حذف می‌شود. 

وی افزود: برای فعال کردن این نوع از بیمه نیاز به مراجعه به شعب نیست و افراد می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیر حضوری اطلاعات هویتی را ثبت کنند و کد بگیرند و به صورت ماهیانه حق بیمه را پرداخت کنند. 

کسب رتبه پنجم کشوری توسط تامین اجتماعی لرستان 

وی افزود: در ارزیابی سه ماهه نخست امسال بین ادارات کل تامین اجتماعی کشور رتبه بیست و چهارم را داشتیم که در سه ماهه دوم هجده‌ام و سه ماهه سوم رتبه پنجم کشور را کسب کردیم گه شاخص‌های عمده آن رضایت‌مندی بوده است. 

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بیان کرد:  در قالب متناسب‌سازی حقوق،مبلع پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفند ۹۸، ماهی ۶ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بود و اسفند ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  در ماه و سال ۱۴۰۰ هر ماه ۱۷هزار و ۵۰۰  میلیارد  تومان  در سطح کشور پرداخت می‌کند.

وی در رابطه با حذف دفترچه‌ها  نیز گفت: حدود اواسط سال گذشته تمدید سیستمی انجام می‌شد و از ابتدای اسفند سال گدشته دفترچه به دلیل رفتن به سمت خدمات غیر حضوری ، صادر نشد. 

گودرزی بیان کرد: صدور دفترچه نیاز به کاغذ و واردات داشت که با حذف دفترچه هزینه‌ای در لین رابطه کم شد و طرح موفقی هم بود. 

وی گفت: طلب اداره‌کل از کارفرماها  ۶۳۲ میلیارد تومان است که بزرگترین بدهکار ما در این زمینه پارسیلون است .

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ