سامانه آموزش کارگزاری مفید چه کاری انجام می‌دهد؟

اقتصاد ایران: رونق بازارهای مالی طی چند سال اخیر لزوم افزایش اطلاعات و آموزش در این حوزه را بیش از پیش پررنگ کرده، به همین خاطر کارگزاری مفید سامانه‌ی آموزشی خود را در همین راستا راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  در دو سال گذشته توجه به بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته؛ البته که این توجه و سرریز شدن سرمایه‌ی شهروندان به بورس مزایا و معایب خاص خودش را نیز داشته است.

کارشناسان بازار بارها گفته‌اند کسانی که از بازار بورس سر در نمی‌آورند، بدون دانش کافی وارد آن نشوند. بنابراین بهترین راه برای کسانی که مایلند وارد بورس شوند ولی چیزی از بایدها و نباید‌های آن نمی‌دانند، فراگیری آموزش لازم در این زمینه است.

نهادهای مختلفی دانش و پیش‌نیازهای اصلی ورود به هر فعالیت اقتصادی را آموزش می‌دهند که یکی از آن‌ها کارگزاری مفید است. این کارگزاری به‌عنوان یکی از فعالان باسابقه در بازار مالی، آموزش به فعالان و علاقه‌مندان بازارهای مالی را به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی خود برگزیده است. مفید هم‌زمان با تغییرات و پیشرفت‌های بازار سرمایه، آموزش‌ و ارائه‌ی محتوای به‌روز را در‌ اختیار افراد می‌گذارد.

برای نمونه کارگزاری مفید از سال‌ها قبل با بهره‌گیری از دانش و تخصص نیروی انسانی و با تکیه بر کارشناسان، موضوع آموزش را به‌عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای خود با هدف توانمندسازی کاربران، در لیست خدماتش قرار داده؛ اما آموزش و بالا بردن اطلاعات را تا این مرحله متوقف نکرده است. مفید در سال ۱۳۹۹ با راه اندازی «سامانه‌ی آموزش مفید» موج تازه‌ای از فعالیت‌های آموزشی را در این کارگزاری به راه انداخت که نه فقط برای مشتریان مفید بلکه به عموم افراد علاقه‌مند آموزش‌های بازار مالی را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند.

حوزه‌های کاری سامانه‌ی آموزش مفید

سامانه آموزش مفید در چهار حوزه فعالیت می‌کند، که این حوزه‌ها شامل مقالات آموزشی، کلاس‌های آنلاین، دوره‌های ویدئویی (ضبط شده) و لایو‌های آموزشی در اینستاگرام است. این خدمات به‌صورت رایگان در‌ اختیار عموم دوست‌داران بازار سرمایه قرار می‌گیرد.

تاکنون ۹۰۰ مقاله‌ی آموزشی، هزار کلاس آنلاین و ۱۶ دوره‌ی آموزشی شامل ۱۱۴ قسمت در سامانه‌ی آموزشی مفید منتشر شده است. در ادامه، حوزه‌های سامانه‌ی آموزش مفید را معرفی می‌کنیم:

مقالات آموزشی

مقالات سامانه آموزشی مفید

این بخش در سامانه‌ی آموزش کارگزاری مفید شامل مقالات مکتوب و فرهنگ لغت است، مقالات به صورت سریالی از سطح مبتدی تا پیشرفته نگارش شده که مخاطب با خواندن مقاله در هر سطحی در صورت علاقه‌مندی می‌تواند مقاله‌های سطح بالاتر را نیز مطالعه کند؛ ضمن اینکه برای درک بهتر مخاطب در این مقالات تصاویر، نمودارها و اینفوگراف‌های جذابی به کار گرفته شده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش شامل موارد زیر است:

  • تولید بیش از ۹۰۰ مطلب آموزشی
  • نحوه‌ی نگارش به‌صورت سریالی
  • پوشش دادن جامع مباحث بورسی از مبتدی تا پیشرفته

مقالات آموزشی منتشرشده در این سامانه در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹، ۱۵۱ مقاله بوده و این آمار در ۶ ماه دوم همین سال به ۴۷۶ مقاله رسیده؛ اما تعداد مقالات در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ به عدد ۲۳۱ مقاله رسیده است.

کلاس‌های آنلاین روزانه

کلاس‌های سامانه آموزشی مفید

کارگزاری مفید با دعوت از مدرسان برجسته، روزانه سه کلاس آنلاین برگزار می‌کند. مشارکت برای عموم در این کلاس‌ها رایگان است و عناوین مختلفی از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود، از ویژگی کلاس‌های آنلاین امکان پرسش و پاسخ با مدرسان و سبک کارگاهی و عملی است، عناوین و زمان برگزاری کلاس‌ها نیز از‌ طریق کانال‌های ارتباطی کارگزاری مفید اطلاع‌رسانی می‌شود. اهم آمار و ویژگی‌های این بخش:

  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ کلاس آنلاین از ابتدای سال ۹۹
  • برگزاری روزانه سه کلاس آنلاین در سطوح مختلف مبتدی تا حرفه‌ای
  • بیش از ۳۵۰ هزار نفر شرکت‌کننده
  • امکان تعامل با اساتید کارگزاری مفید در این کلاس‌ها
  • کاربران ۴۷۱ هزار ساعت در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند

دوره‌های ویدیوئی

دوره‌های ویدئویی ضبط‌شده بخش دیگری از فعالیت‌های سامانه آموزش مفید است که این امکان را برای مخاطبان فراهم می‌کند که موضوع و زمان دلخواه خود را برای آموزش انتخاب کنند، این ویدئو‌ها نیز به‌صورت سریالی از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های این بخش را ادامه مشاهده می‌کنیم:

  • ۱۶ عنوان آموزشی در۱۱۴ اپیزود
  • آموزش مفاهیم مختلف در این دوره‌ها به‌صورت گام‌به‌گام
  • مشاهده‌ی این دوره‌ها در زمان دلخواه
  • ۶۵ هزار نفر شرکت‌کننده تاکنون
  • این دوره‌ها ۸۰ هزار ساعت دیده شده

دوره‌های آموزش ویدئویی سامانه شامل تحلیل تکنیکال، تابلوخوانی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ورود به بورس، روانشناسی معملات، گواهی سپرده‌ی کالایی، مدیریت سرمایه، افزایش سرمایه و…. می‌شود.

برنامه‌های زنده در فضای مجازی

سامانه آموزشی کارگزاری مفید

برنامه‌های زنده اینستاگرامی با حضور کارشناسان و متخصصان بازارسرمایه به صورت هفتگی برگزار می‌شود، تحولات روز بازار سرمایه با محوریت مسائل آموزشی موضوعات این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد، همچنین حاضرین در لایو می‌توانند با مهمان برنامه تعامل و پرسش و پاسخ داشته باشند، اهم آمار و ویژگی‌های این بخش عبارت است از:

  • برگزاری هفتگی برنامه‌های زنده آموزشی در اینستاگرام
  • پرداختن به مهم‌ترین موضوعات روز بازار سرمایه
  • تعامل و پرسش و پاسخ با کاربران

متمایز بودن در آموزش بورس

مدیران کارگزاری مفید با استفاده از آمار و اطلاعات موجود از‌ جمله اینکه تعداد نمایش مطالب آموزشی سامانه، در بخش نمایش در گوگل بر‌ اساس نتیجه جست‌وجوی کاربران به ۱۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۷۵ می‌رسد (که طبق گفته‌ی آن‌ها بیشترین ترافیک آنلاین در آموزش بورس است) بر این باورند که آموزش کارگزاری مفید توانسته جایگاه برتر و سهم ویژه‌ای در فرهنگ‌سازی و آموزش بورس کشور کسب کند که مصادیق زیر نشان‌‌دهنده‌ی این جایگاه است:

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط کارگزاری مفید، در سامانه‌ی آموزشی این کارگزاری ۲۸۳ هزار ساعت مطالب آموزشی مطالعه شده و ۳۸ هزار ساعت دوره‌های آموزشی دیده شده است. همچنین کاربران ۴۷۱ ساعت در کلاس آموزشی شرکت کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ