دکتر مجید صیادنورد کارشناس مناطق آزاد:

خواستار افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی هستیم

اقتصاد ایران: گیلان:دکتر صیاد نورد دومین درخواست قابل عرضه به رئیس جمهور را الحاق زمین های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محدوده شهرستان بندر انزلی به اراضی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،محدوده جغرافیایی مزبور بالغ بر ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و به دلیل قرار گرفتن ما بین دو بندر کاسپین و انزلی؛ بهره مندی از اراضی مناسب و یکدست که با مشکل تعدد معارض مواجه نمی باشد،اراضی پهنه های صنعتی منطقه آزاد انزلی را از نزدیک به ۶۰ هکتار کنونی به بالغ بر ۲۶۰ هکتار افزایش می دهد. این امر می تواند زمینه جذب سرمایه گذارانی که محصولات تولیدی آنها به بازارهای کشورهای اوراسیا و چین صادر می شود را فراهم نماید. متصل بودن به اراضی مجتمع بندری کاسپین، باعث جلوگیری از قاچاق کالا و بهره برداری حداکثری از اراضی موجود و قابل بهره برداری در استان گیلان برای توسعه این استان و ایفای نقش محوری در معادلات بین المللی به یادگار گذارد.

نکته حائز اهمیت اینکه این اقدام در سال ۸۲ و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری فرماندهی معظم کل قوا و همکاری نیروی دریایی در محدوده بندر انزلی به منصه ظهور رسید و بندرانزلی مساحت دو برابری پیدا کرد و زمینه توسعه ۳ برابری آن طی دو دهه گذشته از این همکاری آغاز شد. از سوی دیگر دو نقطه جغرافیایی فوق محدوده های آموزشی و خدماتی دو نیرو معزز فوق است که در قالب همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و دبیرخانه شورای عالی با عنایت ویژه رئیس جمهور و مقام معظم رهبری در راستای تأمین منافع ملی در معادلات فرامنطقه کشور قابل احصاء می باشد. موضوعی که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در قالب حمایت از تولیدکنندگان،اشتغالزایی و جهاد اقتصادی قابل تأویل، تفسیر و اجرا است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ