با آغاز سفر استانی آیت اللّه رئیسی به گیلان:

چشم تالاب انزلی به دستان رئیس جمهور

اقتصاد ایران: گیلان-دکتر مجید صیادنورد گفت :مشکل تالاب بین المللی انزلی امروزه به بحرانی ترین شکل ممکن بروز کرده و روند خشک شدن آن با شتاب بیشتری در جریان است .

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،به نقل از دکتر صیاد نورد کارشناس مناطق آزاد:نخستین و بحرانی ترین مسئله خشک شدن تالاب بین‌المللی انزلی است که علاوه بر عامل تغییرات اقلیمی، سازه های دریایی ایجاد شده در مصب اصلی تالاب با دریای خزر در دهانه خلیج انزلی، مشکلات ناشی از آلودگی های زیست محیطی اراضی بالادستی تالاب و رودخانه های ورودی به آن نقش موثری در این بحران زیست محیطی ایفا نموده است.

در این میان می‌توان به موضوعاتی چون تعیین تکلیف نهایی حریم تالاب اشاره کرد که زمینه اشتغال زایی کشاورزان حاشیه تالاب بین‌المللی انزلی را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر باید متذکر شد که تالاب یکی از نمادهای حفاظت از محیط زیست در سطح بین المللی است که عامل اصلی ایجاد کنوانسیون ۱۹۷۱   رامسر به منظور حفاظت از تالاب ها می باشد. در واقع این تالاب از چنان اهمیتی در زیست بوم و اکوسیستم حوزه خزر در سطح جهان برخوردار می باشد که به منظور حفاظت از آن یک رژیم حقوقی حفاظت زیست محیطی بین المللی ایجاد شد؛ طرفه اینکه می‌توان از این موضوع به عنوان یک برگه برنده جهت تأمین بودجه حفاظت و رفع مشکلات تالاب از نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل استفاده کرد. گرچه اجرای دستورالعمل ها و قوانین حفاظت از محیط زیست در قبال تالاب انزلی می تواند بیانگر تعهد ما نسبت به نسل های آینده و حتی حیات نسل کنونی باشد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ