چگونه مالزی به توسعه رسید؟

«معمای توسعه، تجربه ماهاتیر و مالزی»

اقتصاد ایران: «معمای توسعه، تجربه ماهاتیر و مالزی»، روایتی از توسعه در کشور مالزی توسط انتشارات نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، انتشارات نیستان ویراست دوم کتاب «معمای توسعه، تجربه ماهاتیر و مالزی» نوشته علی‌اشرف افخمی را منتشر کرد.    

کتاب «معمای توسعه» روایتی است از مسیر پر فراز و نشیبی که مالزی، رهبر و مردمان آن طی کردند تا بتوانند به توسعه مد نظر خود طی سال‌های اخیر دست پیدا کنند.

‌‌علی اشرف افخمی  در بخشی از مقدمه خود بر کتاب که با موضوع نگاهی به زندگی و ایده‌های اقتصادی و حاکمیتی ماهاتیر محمد، از بنیان‌گذارن دوران نو اقتصادی مالزی، نوشته شده است، با اشاره به سفر سال 2016 خود به این کشور به منظور شرکت در کنفرانسی با موضوع بانکداری اسلامی و دیدار با ماهاتیر محمد، درباره ریشه‌های نگارش این کتاب به موضوعات جالبی اشاره کرده است.

او بیان می‌کند که ماهاتیر محمد مهمترین کار خود را در حرکت دادن مالزی به سمت توسعه، ایجاد فهم و فرهنگ «اعتمادسازی» در این کشور کرده است؛ به طوری که مردم این کشور بتوانند با تکیه بر آن، سیستمی تازه از ارزش‌ها، اخلاقیات و دیدگاه‌ها را برای رسیدن به توسعه و مدل شدن به کشور توسعه یافته طی کنند که این موضوع به اذعان افخمی و البته ماهاتیر محمد محقق شده است.

افخمی در کتاب خود با ذکر مقدمه‌ای مفصل از موقعیت اقتصادی مالزی در سال‌های اخیر و نمایشی از رشد اقتصادی در خور توجه این کشور بر پایه سیاست‌های اعمال شده از سوی ماهاتیر محمد به این مسئله اشاره می‌کند که هدفش از نگارش این کتاب نمایش مدل طی شده از سوی مالزی و نه الزام‌آور بودن پیمودن تمامی این راه توسط کشورهای مسلمان است.سیر تکاملی برنامه‌ریزی توسعه در مالزی

کتاب با مروری بر زندگی‌نامه ماهاتیر محمد آغاز و در ادامه ریشه‌های اندیشه و تفکر وی را برای بازسازی اقتصادی کشورش مورد توجه و کنکاش قرار می‌دهد و در ادامه نیز سعی می‌کند متنی عبرت‌آموز بر پایه مستندات تاریخی از آنچه در مالزی برای رسیدن به توسعه طی شده را ترسیم کند. این کتاب همچنین دیدگاه‌های ماهاتیر محمد درباره جهانی شدن و مواجهه جهان با مسلمانان و پیشرفت جوامع آنها را نیز مد نظر قرار داده است.

انتشارات نیستان ویراست دوم این کتاب را در 208 صفحه به قیمت 59 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ