همه چیز درباره میلگرد آجدار با آهن استیل یکتا

اقتصاد ایران: میلگرد آجدار یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان ‌سازی است. به طور کلی میلگرد به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از آهن یکتا میلگرد آجدار یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان ‌سازی است. به طور کلی میلگرد به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می‌شود. از آنجاکه مقاومت کششی بتن پایین است، جهت افزایش چسبندگی و جلوگیری از شکستن بتن از میلگرد آجدار استفاده می‌شود. این میلگرد نقش مهمی در مقاوم‌ سازی ساختمان دارد و به همین دلیل یکی از دغدغه‌های پیمانکاران ساختمان ‌سازی، خرید میلگرد آجدار باکیفیت است. با توجه به اینکه میلگرد کاربردهای زیادی در صنعت ساخت و ساز دارد، قیمت انواع میلگرد در هزینه نهایی پروژه‌های ساختمانی تأثیرگذار است. جهت استعلام قیمت روز میلگرد با کیفیت به مراجع رسمی آنلاین قیمت فروش مصالح ساختمانی مراجعه کنید.

ویژگی‌های میلگرد آجدار

انواع میلگرد آجدار در سه دسته A2 ،A3 ،A4 تولید می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. میلگرد A2 در دسته میلگردهای نیمه سخت قرار دارد که به دلیل وجود کربن کم در ساختار این فولاد، ویژگی خم شدگی آن افزایش‌ یافته است. از کاربردهای این میلگرد می‌توان به تولید خاموت اشاره کرد. تنش سیلان در این میلگرد ۳۰۰۰ و تنش گسیختگی برابر با ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. میلگرد A3 همانند میلگرد A2 در دسته میلگردهای نیمه سخت قرار می‌گیرد؛ البته به دلیل داشتن آج‌های جناغی مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد A2 دارد. تنش سیلان در این میلگرد  برابر با ۴۰۰۰ کیلوگرم و تنش گسیختگی برابر با ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. میلگردهای A2 و A3 علاوه بر آج، در عملکرد و کاربرد نیز با هم تفاوت دارند. میلگرد A2 به عنوان میلگرد عرضی و میلگرد A3 به عنوان میلگرد طولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم چنین میلگرد A2  انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به میلگرد آجدار A3 دارد؛ ولی از هیچ‌کدام نمی‌توان در جوشکاری استفاده کرد.

میلگرد A4 در دسته میلگردهای سخت قرار دارد و آج‌های آن به شکل مرکب است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به سبک‌تر و مستحکم بودن آن اشاره کرد. همچنین به دلیل مقاومت و استحکام بالا، با قیمت بیشتری در بازار عرضه می‌شود.

نحوه تولید میلگرد آجدار

ساخت انواع میلگرد آجدار توسط فرایند نورد گرم صورت می‌گیرد. مراحل تولید این میلگرد به این صورت است که ابتدا قطعات فولادی در کوره‌هایی با حرارت ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار گرفته تا ذوب شوند. زمانی که به حالت مذاب در آمدند، توسط جک هیدرولیکی به سمت کوره هدایت و برای فرایند نورد آماده می‌شوند. در دستگاه نورد غلتک‌هایی تعبیه شده که با اعمال فشار و کشش، فولاد را به قطر استاندارد می‌رسانند. در مرحله بعد میلگردها به قفسه‌های نورد هدایت و سپس به استندهای آج زنی منتقل می‌شوند. فولاد A2 به‌خاطر سختی کمی که دارد در همان مرحله نورد آج زنی می‌شود؛ ولی بقیه فولادها بعد از سرد شدن و رسیدن به دمای معمولی، آج زنی روی آنها انجام می‌پذیرد. در مرحله نهایی، میلگردها با طول ۱۲ متر برش زده می‌شوند و به بازار هدف عرضه می‌گردند.

کاربرد میلگرد آجدار

میلگرد آجدار یکی از پرکاربردترین متریال در صنعت ساخت و ساز است. این میلگردها کاربردهای زیادی دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نیروی برشی
  • در بتن‌ریزی کف سازه‌ها کاربرد دارد
  • استفاده در بتن‌ریزی دیوارها
  • افزایش مقاومت سازی بتن

جالب است بدانید از میلگرد آجدار در تولید چندین محصول استفاده می‌شود که از در مراحل مسلح کردن بتن به کار گرفته می‌شوند. از محصولات تولید شده با این میلگرد می‌توان به خاموت، رکابی، سنجاقی، عصایی و زیگزاگ اشاره کرد.

ویژگی‌های میلگرد آجدار

انواع میلگرد در کارخانه‌ های تولیدی ساخته و در بازار هدف به فروش می‌رسند. همان‌طور که گفتیم انواع میلگرد به چهار دسته A1 ,A2 ,A3 و A4 دسته‌بندی می‌شوند. میلگرد A1 به عنوان میلگرد ساده ساخته می‌شود و اصلا آجدار نیست و در خمکاری و جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع میلگرد آجدار یکی از متریال مهم در پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شوند. به‌علاوه قیمت این میلگردها تأثیر بسیاری در قیمت نهایی ساختمان سازی دارند. آج‌ های این محصول، چسبندگی بسیاری با بتن ایجاد کرده و از بروز ترک‌خوردگی در بتن جلوگیری می‌کنند. هم چنین موجب افزایش ظرفیت تاب‌آوری سازه شده و دیگر نیازی به استفاده از قلاب‌های انتهایی نیست. توجه داشته باشید استفاده از این میلگرد در ساختمان سازی، هزینه‌های مقاومت سازی ساختمان را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. به‌علاوه از ویژگی‌های میلگرد آجدار می‌توان به خم کردن، فیکس کردن و بازرسی راحت آنها اشاره کرد که همین مشخصات در کاهش هزینه‌های نیروی انسانی تأثیرگذار است. هم چنین میلگردها در تمام سازه‌های بتنی تقویت شده کاربرد دارند.

میلگرد ۱۴

میلگرد ۱۴ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اندازه‌های استاندارد در پروژه‌های ساختمانی سنگین کاربرد دارد. در واقع این میلگرد برای افزایش ثبات سازه‌های بزرگ بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازآنجاکه مقاومت کششی بتن بسیار پایین است، میلگرد ۱۴ یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی به شمار می‌رود. مقاومت کششی سازه بتنی صفر است و زمانی که تحت تأثیر نیروی خمشی دچار کشش می‌شود، استفاده از میلگرد آجدار موجب افزایش مقاومت کششی بتن می‌گردد. توجه داشته باشید زمانی از میلگرد در سازه بتنی استفاده شود به آن بتن مسلح یا بتن آرمه می‌گویند. تعیین نمره میلگرد به دو عامل بستگی دارد. عامل اول ظرفیت کششی مورد نیاز سازه بتنی است که بر اساس بارگذاری سازه‌ای و نیروی زلزله مشخص می‌شود. عامل دوم تراکم میلگرد در مقطع سازه بتنی است. میلگرد ۱۴ به این معناست که سطح مقطع میلگرد معادل ۱۴ میلی‌متر است. یکی از باکیفیت‌ترین میلگردهای موجود در بازار، میلگرد بناب است که در کارخانه فولاد ظفربناب تولید می‌شود.

کارخانه فولاد ظفر بناب، تولیدکننده میلگرد بناب

یکی از برترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد آجدار در کشور، کارخانه ظفر بناب است. این کارخانه بهترین و باکیفیت‌ترین میلگردها را در کشور تولید می‌کند. این کارخانه انواع میلگرد آجدار را بر اساس استاندار ملی ۳۱۳۲ تولید و به بازار هدف عرضه می‌کند. این کارخانه با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا و کارشناسان متخصص، توانسته با تولید ۲۰۰.۰۰۰ تن میلگرد، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولیدی میلگرد در کشور شناخته شود. کارخانه فولاد ظفر بناب به‌خاطر تجهیزات پیشرفته، دسترسی آسان به جاده، خط راه‌آهن، خطوط اصلی انتقال آب، گاز و برق، داشتن آزمایشگاه‌های پیشرفته و نیروی مجرب و هم چنین رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی در تولید محصولات، توانست در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ لقب واحد نمونه صنعتی در سراسر کشور را از آن خودش کند. توجه داشته باشید که تمام محصولات این کارخانه در بازار با علامت ZN.CT شناخته می‌شوند. این کارخانه علاوه بر میلگرد، محصولات دیگری را نیز تولید می‌کند که ساخت انواع میلگرد در دو خط تولید و محصولات دیگر در سه خط تولید صورت می‌پذیرد.

 از محصولات مختلف کارخانه بناب می‌توان به میلگرد آجدار در سایز و اندازه‌های مختلف، ناودانی، تیرآهن نیمه سبک، تیرآهن معمولی، نبشی بال مساوی، محصولات فولادی آلیاژی و شمس فولاد اشاره کرد. ازآنجاکه در خط تولید میلگرد از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود و کاملاً به‌صورت تخصصی فرایند میلگرد انجام می‌شود، میلگرد بناب یکی از مهم‌ترین محصولات کارخانه ظفر بناب به شمارمی رود. این کارخانه میلگرد آجدار A2 را در اندازه‌های ۸, ۱۰,۱۲ و ۱۴ و میلگرد آجدار A3 را در سایزهای ۸ الی ۳۲ بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌کند.

ویژگی های میلگرد بناب

همان‌طور که می‌دانید انواع میلگرد کاربرهای زیادی در پروژه‌های ساختمانی دارند و قیمت آنها تأثیر مستقیمی در هزینه نهایی ساختمان‌سازی دارد. تمام محصولات کارخانه ظفر بناب در دسته فولاد سبک قرار دارند. ازآنجاکه قیمت میلگرد بر اساس وزن آن تعیین می‌شود، سبک بودن آن باعث کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز می‌شود. میلگرد بناب ‌به دلیل وزن سبک و اقتصادی بودن آن در پروژه‌های ساختمانی، موجب محبوبیت آن در بین پیمانکاران شده است. این میلگرد ها در بندیل‌های ۲ تا ۵.۵ تنی به بازار عرضه می‌گردد. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی میلگرد، هزینه‌های حمل‌ونقل است. ازآنجاکه کارخانه ظفر بناب دسترسی آسان به جاده اصلی دارد، هزینه حمل‌ونقل آن کاهش‌یافته و در نتیجه قیمت تمام شده میل‌گرد برای خریداران بسیار به‌صرفه است.  

    خرید انواع میلگرد آجدار

انواع میلگرد آجدار به صورت شاخه‌ای و بندیل در بازار به فروش می‌رسد. قیمت میلگرد آجدار به وزن هر شاخه یا بندیل بستگی دارد. بندیل‌های میلگرد آجدار با وزن ۲ تنی در بازار به فروش می‌رسند که تعداد شاخه در هر بندیل با توجه به سایز آن متغییر است. هم‌ چنین قیمت میل‌گرد تحت تأثیر نوسانات دلار و شرایط اقتصادی جامعه متفاوت خواهد بود. از آنجاکه قیمت میلگرد بر هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی تأثیرگذار است، خرید باکیفیت‌ترین میلگرد با قیمت مناسب می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز موثر باشد. پیمانکاران محترم می‌توانند برای استعلام قیمت بروز و هم چنین خرید ارزان‌ترین میلگرد آجدار با قیمت مناسب با مراجع رسمی آنلاین قیمت خرید و فروش آهن‌آلات ساختمانی و صنعتی ارتباط برقرار کنند. آهن استیل یکتا به عنوان یکی از کامل‌ ترین و بزرگ‌ ترین مرجع آنلاین قیمت آهن‌ صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد. این مجموعه با داشتن تیمی قوی و مجرب، شما را در خرید باکیفیت‌ ترین میلگرد آجدار با قیمت‌های منصفانه راهنمایی می‌کنند.

جهت مشاوره از طریق‌ راه‌ های ارتباطی با کارشناسان خرید ما ۰۲۱۵۴۰۷۱ تماس حاصل فرمایید تا با توجه به بودجه و نیازتان، بهترین میلگرد را به شما معرفی کنند. جهت اطلاع از قیمت میلگرد بناب، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد نیشابور، قیمت میلگرد اصفهان، قیمت میلگرد پرشین، قیمت میلگرد تبریز، میلگرد کرمان، قیمت میلگرد میانه و غیره با شماره‌های ما تماس گرفته یا به صفحه قیمت میلگرد آجدار مراجعه کنید. مجموعه آهن یکتا در طی این سال‌ها افتخار همکاری با شرکت‌های بزرگی را داشته و در این زمینه تجارب ارزنده‌ای در زمینه تامین، تولید و عرضه در صنعت آهن آلات صنعتی داشته است و در همین راستا جهت ارائه خدمات وسیع‌تر و بهینه‌تر به مشتریان گرامی، علاوه بر خرید حضوری، اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آهن آلات صنعتی نیز کرده است. امیدواریم بتوانیم با ارائه بهترین خدمات، رضایت مشتریان عزیز را جلب نماییم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ