قیمت ورق استیل 310 معروف به نسوز

اقتصاد ایران: تفاوت اصلی بین ورق های استیل ضدزنگ austenitic و ferritic این است که اولی دارای ساختار کریستالی است، درحالی‌که دومی حاوی غلظت بالاتری از کروم است. ورق فولاد ضدزنگ austenitic بهتر از ferritic در برابر خوردگی و اسید مقاومت می‌کند. در این مقاله بحث ما در مورد انواع ورق استیل austenitic است.

ورق استیل آلیاژی است که از 18٪ کروم، 8٪ نیکل و کربن تا 0.07٪ تشکیل شده است. ورق استیل بی نهایت بار قابل‌بازیافت است. در واقع، در بخش ساخت‌وساز، نرخ بازیابی واقعی آن نزدیک به 100٪ است. فولاد ضدزنگ همچنین از نظر محیطی خنثی و بی‌اثر است و طول عمر آن تضمین می‌کند که انواع نیازهای ساخت‌وساز پایدار را برآورده می‌کند.

علاوه بر این مزایا، فولاد ضدزنگ از نظر زیبایی نیز جذاب است و فوق‌العاده بهداشتی بوده همچنین نگهداری آسانی دارد. در نتیجه، فولاد ضدزنگ را می‌توان در بسیاری از اشیاء روزمره یافت. همچنین نقش برجسته‌ای در مجموعه‌ای از صنایع از جمله انرژی، حمل‌ونقل، ساختمان، تحقیقات، پزشکی، صنایع غذایی و لجستیک ایفا می‌کند.

ترکیبات ورق استیل

استیل آلیاژی از آهن و کربن است. فولادهای ضدزنگ فولادهایی هستند که حداقل 10.5 درصد کروم، کمتر از 1.2 درصد کربن و سایر عناصر آلیاژی دارند. مقاومت در برابر خوردگی و سایش و سایر خواص مکانیکی فولاد ضدزنگ را می‌توان با افزودن عناصر دیگر مانند نیکل، مولیبدن، تیتانیوم، نیوبیم، منگنز و ... افزایش داد. در تماس با اکسیژن، یک لایه اکسید کروم بر روی سطح استیل تشکیل می‌شود. این لایه غیرفعال از آن محافظت می‌کند و توانایی بی‌نظیری برای مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های ورق استیل

مانند تمام کلاس‌های فولاد ضدزنگ، ورق‌های استیل ضدزنگ نیز دارای خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. از میان این ویژگی‌ها، موارد زیر بارزترین آن‌هاست:

  • غیر مغناطیسی

درحالی‌که بیشتر فولادها مغناطیسی هستند، همه انواع ورق‌های استیل ضدزنگ غیر مغناطیسی هستند. این تنها کلاس فولادهای ضدزنگ است که این تمایز را دارد.

  • مقاوم در برابر خوردگی

یکی از ویژگی‌های اولیه ورق‌های استیل ضدزنگ مقاومت در برابر خوردگی آن است. استیل، یکی از مقاوم‌ترین کلاس‌های فولاد ضدزنگ موجود در برابر خوردگی و اسید، در برابر اکسیداسیون و زوال در حضور آب شیرین، آب شور و مواد شیمیایی خورنده است.

  • قابلیت جوشکاری

ورق‌های استیل ضدزنگ جوش‌پذیرترین نوع فولاد محسوب می‌شوند.

  • شکل‌پذیری

ورق‌های استیل ضدزنگ نسبتاً شکل‌پذیر هستند. آن‌ها را می‌توان فشار داد و شکل داد تا با پیکربندی‌های مختلف روبرو شوند.

  • سختی

ورق‌های استیل ضدزنگ از سخت‌ترین فولادهای موجود هستند که می‌توانند ضربه‌های فیزیکی شدید را در مدت زمان طولانی تحمل کنند.

ورق‌ استیل

ورق‌های استیل ضدزنگ به دلیل ویژگی‌های بسیار متنوعی که دارند، برای کاربردهای متنوعی استفاده می‌شوند. بسیاری از صنایع تولیدی به نحوی از آن‌ها استفاده می‌کنند. انواع خاصی از فولاد ضدزنگ اغلب با شماره سه رقمی AISI، به‌عنوان مثال، 304 ضدزنگ مشخص می‌شوند.

ورق استیل 304 در همه چیز از کارد و چنگال گرفته تا سینک آشپزخانه تا مخازن ذخیره‌سازی و موارد دیگر استفاده می‌شود. در صنایع غذایی بسیار رایج است.

ورق‌های استیل 316 و 318 در صنایع فرآوری شیمیایی بسیار رایج هستند؛ زیرا اغلب برای ساخت لوله، شیر و غیره استفاده می‌شوند.

ورق استیل 310 نسوز اغلب برای کارخانه‌های فرآوری سنگ معدن، فولاد، ذوب‌آهن، تجهیزات ریخته‌گری و پالایش نفت استفاده می‌شود.

قیمت ورق استیل 309 در کوره‌ها، تجهیزات آسیاب کاغذ و پالایش نفت کاربرد دارد.

شما می‌توانید ورق استیل 321 را در طیف گسترده‌ای از محصولات با حرارت بالا، از جمله کوره‌ها پیدا کنید. این آلیاژ قادر به مقاومت در برابر حرارت و خوردگی است.

فولاد ضدزنگ گرید 310 یا s 310 یکی از پرکاربردترین گریدهای فولاد ضدزنگ مقاوم در برابر حرارت است که در بخش‌های مختلف صنعت عرضه می‌شود. از ویژگی‌های کلیدی این آلیاژ می‌توان به کروم بالا و نیکل متوسط ​​آن اشاره کرد که مقاومت آن در برابر اکسیداسیون، سولفیداسیون و سایر اشکال خوردگی افزایش داده است. این گرید با وجود اینکه هنگام قرار گرفتن در معرض دماهای بالا استحکام خوبی دارد، مانند بسیاری از گریدهای ورق استیل، استحکام و چقرمگی خود را در دماهای زیر صفر نیز حفظ می‌کند. به‌طور کلی این گرید یک انتخاب عالی برای کاربردهای مختلف از اجزای کوره تا نوک مشعل است. ورق استیل 310 و 310S دارای تحمل حداکثر دمای 1100 درجه سانتی‌گراد است.

ورق استیل 304L از جنس استنلس استیل سری T 300 است که حداقل 18% کروم و 8% نیکل دارد. نوع 304L دارای حداکثر کربن 0.030 است. این استاندارد 18 / 8 ضدزنگ است که معمولاً در تابه‌ها و ابزار پخت‌وپز یافت می‌شود. ورق استیل 304L مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی نشان می‌دهد و سهولت ساخت بالا و شکل‌پذیری فوق‌العاده‌ زیادی دارد.

تفاوت ورق استیل 304 با 304L

انواع فولاد ضدزنگ 304 یا 304L به دلیل ترکیب شیمیایی آن‌ها شامل تقریباً 18 درصد کروم و 8 درصد وزن نیکل به‌عنوان ضدزنگ 18 / 8 نیز شناخته می‌شود. نوع 304 و 304L خواص شیمیایی و مکانیکی بسیار مشابهی دارند. تنها تفاوت بین آن‌ها محتوای کربن است. فولاد ضدزنگ 304 دارای حداکثر محدوده کربن 0.08٪ است درحالی‌که 304L دارای حداکثر محدوده کربن 0.030٪ است.

ورق استیل گرید 316 یک آلیاژ محبوب از فولاد ضدزنگ با محدوده ذوب 2500 درجه فارنهایت تا 2550 درجه فارنهایت (1371 درجه سانتی‌گراد تا 1399 درجه سانتی‌گراد) است. این آلیاژ دارای ویژگی‌هایی مانند استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و غلظت بالای کروم و نیکل است. این آلیاژ دارای مقاومت کششی 579 مگاپاسکال (84 ksi) و حداکثر دمای استفاده در حدود 800 درجه سانتی‌گراد (1472 درجه فارنهایت) است.

علاوه بر این، گرید 316 مولیبدن را در فرمول خود اضافه کرده است که مقاومت آلیاژ را در برابر خوردگی اسیدها، قلیاها و حفره‌های کلرید بهبود می‌بخشد.

خواص و کاربردهای ورق فولاد 316 L

فولاد درجه 316 از نظر اشتراک در رتبه دوم نسبت به فولاد ضدزنگ 304 قرار دارد. با خواص فیزیکی و مکانیکی مشابه با درجه 304، تشخیص تفاوت بین این دو با چشم غیرمسلح تقریباً غیرممکن است. متمایزکننده اصلی ترکیب مواد موجود در ورق استیل گرید 316 است:

  • 16 درصد کروم
  • 10 درصد نیکل
  • 2 درصد مولیبدن

افزایش محتوای نیکل و گنجاندن مولیبدن، فولاد ضدزنگ درجه 316 را کمی گران‌تر از درجه 304 در هر اونس می‌کند؛ اما از آنجایی که ورق گرید 316 مقاومت در برابر خوردگی به‌ویژه در برابر کلریدها و محلول‌های کلر و خاصیت ضدزنگ بهتری دارد، برای کاربردهایی که شامل قرار گرفتن در معرض نمک یا سایر مواد خورنده قوی می‌شود، مطلوب است.

برخی از کاربردهای رایج برای فولاد گرید 316 عبارتند از:

  • قطعات دریایی
  • محفظه‌های قطعات الکتریکی در فضای باز
  • ابزار جراحی پزشکی
  • تجهیزات دارویی
  • تجهیزات شیمیایی

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ