حرفه ای ها در کدام بروکر فارکس فعالیت میکنند ؟

اقتصاد ایران: سلام به همه شما همراهان عزیز و گرامی. بعنوان شخصی که از سال 2007 در بازارهای مالی مختلف فعالیت داشته ام یکی از مهمترین سوالاتی که همیشه برای خودم یا دیگر افرادی که با آنها در تماس بوده ام مطرح بوده این سوال بوده که واقعا حرفه ای های فارکس کدام بروکر را برای فعالیت خود انتخاب میکنند ؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،در طی این سالیان متمادی و با توجه به تجربه ای که کسب کرده ام و البته با بررسی معامله گران مختلف به نتایجی رسیده ام که در این پست با شما به اشتراک خواهم گذاشت. پس اگر شماهم به دنبال این هستید که بدانید حرفه ای ها در کدام بروکر فارکس فعالیت میکنند تا انتها همراه من باشید.


معامله گران حرفه ای فارکس چه کسانی هستند ؟

اول باید مشخص کنیم که وقتی میگوییم معامله گران حرفه ای یا همان حرفه ای های فارکس منظور چه اشخاصی است ؟ اوایل برداشت من این بود که وقتی یک نفر را میدیدم که در طی مثلا یک ماه سود خوبی کسب کرده فکر میکردم این شخص واقعا یک حرفه ای فارکس است. اما کم کم متوجه شدم که اینکه بخواهم یک نفر را به عنوان حرفه ای در بازار فارکس به حساب بیاریم کمی تفاوت داره پس تحقیق کردم و بررسی کردم که ببینم از دیدگاه جهانی به چه شخصی حرفه ای بازارهای مالی گفته میشه تا به دنبال همچین شخصی در میان معامله گران و فعالان بازارهای مالی ساکن در ایران بگردم.

پس اولین مورد من به دنبال این نیستم که بگم حرفه ای های فارکس مثلا در کشور کانادا یا انگلستان در چه بروکری فعالیت دارند و خصوصا میخوام بگم افراد حرفه ای در بازارهای مالی مخصوصا فارکس که در ایران ساکن هستند در چه بروکرهایی فعالیت میکنند.

شاید الان براتون سوال بشه که خوب چه تفاوتی میکنه که ساکن ایران باشه یا یک کشور دیگه ؟ سوال خوبی هست و البته جوابش هم مشخص هست. ما به دلیل تحریم هایی که بر کارمون اثر مستقیم میزاره عملا نمیتونیم توی هر بروکر درجه یکی کار کنیم پس باید به دنبال بروکرهایی باشیم که به کشور ایران خدمات ارائه کنند و از اونطرف بررسی کنیم که از میان این بروکرها که بخاطر تحریم ما رو تنها نزاشتن کدوم هاشون حرفه ای های بازار فارکس رو جذب خودشون کردن و تونستن اعتمادشون رو جلب کنند.

برگردیم سر اصل جریان که بگیم حرفه ای در بازار فارکس چه کسی هست؟ من بعد تحقیق مداوم فهمیدم که حرفه ای در بازار فارکس به کسی میتونیم بگیم که حداقل به مدت یکسال تونسته باشه با یک استراتژی ثابت و یک روش معاملاتی مشخص با کمترین ریسک در حسابش بصورت میانگین ماهیانه 10 تا 20 درصد سرمایه ای که داره رو سود کسب کنه . ببینید یک مورد رو حتما دقت داشته باشید شاید از نظر شما سود 10 تا 20 درصد زیاد نباشه ولی باورکنین هست چرا که در آمد در فارکس به دلار هست و هزینه به ریال پس اگه ریسک پایینی داشته باشید و بتونید حتی در ماه بصورت ثابت حداقل 10 درصد سود کسب کنید با توجه به قانون سود مرکب میدونید توی 5 سال چه سرمایه ای رو میتونید به دست بیارید ؟ تازه از روی همون در آمد هزینه های ماهیانه رو هم کسر کنید بازهم عدد درشتی میشه که خوب اینجا جاش نیست ولی خوب خودتون برای یک سرمایه مثلا 2000 دلاری حساب کنید که سود ماهیانه 10 درصد بصورت مرکب بعد 5 سال چه عددی میشه ؟ 

اگه حساب کردی واقعا سعی کن شوکه نشی رویا پردازی هم نکنی چون یقینا خیلی از ما نمیتونیم به این سود ثابت برسیم ولی خوب تلاشمون رو که میکنیم .

پس گشتم دنبال کسایی که ادعای سود کردن داشتن هرچی جلوتر میرفتم دلسرد تر میشدم چون واقعا همه توی ادعا یک چیزی بودن ولی تا میگفتیم خوب یک هیستوری از معاملات یکساله بدید دیگه خبری ازشون نبود. کلا نا امید شده بودم تا اینکه به نوعی رفتم سمت خدمات دهی به مشتریان و اصطلاحا آی بی شدن توی این مرحله بود که با تعداد زیادی از مشتریان در بروکرهای مختلف آشنا شدم. به مرور مشاهده میکردم برخی از معامله گران بصورت ماهیانه فقط برداشت دارند برعکس تعداد زیادی که فقط واریز میکردن و ضرر میکردن و همین موضوع باعث آشنایی با برخی از این فعالان شد.

در ادامه به مرور با هرکدوم که در تماس بودم ازشون سوال میکردم که سرمایه اصلی خودشون رو توی کدوم بروکرها میزارن و فعالیت میکنند و به همین ترتیب کم کم هیستوری هاشون رو ارسال کردن و اطمینان کردم که واقعا حرفه ای در این بازار هستند (( البته بگم تعداد این افراد خیلی خیلی کم هستند )).

در ادامه به جمع بندی که خودم رسیدم براتون اشاره میکنم که این افراد حرفه ای عموما در کدام بروکر های فارکس فعالیت دارند تا اگه تمایل داشتید شماهم در مورد اون بروکر فارکس تحقیق کنید.

 

بروکر جاست فارکس

عده زیادی از فعالین در بازار فارکس رو دیدم که در بروکر جاست فارکس فعالیت داشتند برای همین من هم تشویق شدم این بروکر رو بررسی کنم تا ببینم چرا این بروکر رو حرفه ای های فارکس انتخاب میکنند ؟

نتایجی که بهش رسیدم رو بصورت خلاصه براتون میگم تا شماهم متوجه بشین که چرا معامله گران حرفه ای فارکس در ایران با بروکر جاست فارکس کار میکنند ؟

1 : بروکر جاست فارکس رو اول از نظر بین المللی بررسی کردم و اصطلاحا نظرات دیگران رو در موردش در سایتهایی مثل فارکس فکتوری خوندم واقعا هیچ شکایتی ازش ندیدم خیلی جذاب شد برام.

2 : دیدم در اوج تحریم  های ایران بروکر جاست فارکس بازهم مشتریان ایرانی رو قبول میکرده و خدمات میداده و هنوز هم داره به این کار ادامه میده این یک فاکتور خیلی مهم بود برام.

3 : با بررسی که توی روش های واریز و برداشتش داشتم دیدم در بروکر جاست فارکس روش های مختلفی برای ایرانیان برای واریز و برداشت در دست هست مثلا روش ریالی که یک صرافی رو بروکر تایید کرده (( وی شارژ )) و میتونید از طریق اون خرید و فروش داشته باشید.

4: بدون محدودیت مبالغ برداشتی رو پرداخت میکنه جاست فارکس. این مورد رو اول جویا شدم از کسانی که داخل این بروکر فارکس فعال بودن و تایید کردن و بعد خودم بروکر رو تست کردم و تا 25 هزار دلار هم برای برداشت که من تست کردم بدون هیچ مشکلی انجام دادن برام.

همین موارد برام کافی بود که به بروکر جاست فارکس بخوام اطمینان کنم ولی چیزی که توی این بازار یادگرفتم این بود که هیچ وقت همه سرمایه رو توی یک بروکر نباید گذاشت و باید توی چندین بروکر تقسیم کرد برای همین دنبال دومین بروکر رفتم.

 

بروکر آمارکتس

دومین بروکری که در ادامه تحقیقاتم بهش رسیدم بروکر آمارکتس بود. یک بروکر که تبلیغات بسیار گسترده ای داشت و از طرفی شرایط وسوسه کننده ای رو برای مشتریانش تبلیغ میکرد. در ابتدا زیاد حس خوبی به این بروکر نداشتم ولی از اونجایی که چند نفر از کسایی که وبمانی هاشون رو برای تبدیل کردن ریال به من میفروختن بهم میگفتن که از بروکر آمارکتس استفاده میکنند گفتم برم بررسی کنم بروکر رو ببینم چطور بروکری هست. و بنا به دلایلی که در ادامه براتون میگم من بروکر آمارکتس رو بعنوان دومین بروکری پیدا کردم که حرفه ای ها داخل اون حساب دارند.

1 : مثل همیشه اول از همه توی سایت های انگلیسی زبان و اصطلاحا بین المللی مثل فارکس فکتوری یا فارکس پیس ارمی گشتم ببینم که در سطح بین المللی آیا شکایتی از بروکر آمارکتس هست یا نه. که خوب جای خوشحالی بود وقتی دیدم نه این بروکر هم شاکی بین المللی نداشته. اینبار چون حس خوبی نداشتم نسبت به بروکر AMarkets کمی حساس تر شدم گفتم بزار بگردم کسایی که سابقه فعالیت توی این بروکر رو داشتن پیدا کنم ببینم اونها چه نظری دارن مخصوصا کسایی که ضرر کردن شاید دلیلی داشته باشند. با گروه های فارکسی مختلفی در تلگرام آشنا شدم و شروع کردم جمع کردن اطلاعات تعداد زیادی رو پیدا کردم که یا قبلا با بروکر آمارکتس کار میکردن یا هنوز هم داشتن کار میکردن اما غیر یکی دو نفر بقیه همه خوبی بروکر رو میگفتن اون یکی دو نفر هم برای ادعایی که داشتن حاضر نشدن مدرکی بدن به من پس منم فرض رو بر این گذاشتم که بروکر مشکل نداشته.

2 : بررسی کردم ببینم زمانی که ما توی اوج تحریم ها بودم واکنش آمارکتس چی بوده به ایرانی ها و متوجه شدم حتی در زمان تحریم ها هم بروکر آمارکتس برای ایرانی ها مشکلی ایجاد نکرده و همچنان به ایرانی ها خدمات ارائه کرده از ابتدا تا این لحظه . همین من رو کمی دلگرم کرد.

3 : روش های واریز و برداشتش رو بررسی کردم و دیدم خیلی متنوع هست حتی جالب تر اینکه بروکر برای برداشت یک کاری کرده که خیلی اطمینان من رو جلب کرد. وقتی شما میخواین برداشت ریالی بزنید توی آمارکتس بروکر از صرافی هایی که باهاش کار میکنن اول قیمت میگیره بعد به اون صرافی که به بالاترین قیمت دلار رو به ریال تبدیل میکنه دلار شما رو میده. درواقع به نقع مشتری کار میکنه این کارش رو خیلی خوشم اومد همین شد که جذبش شدم و بعد متوجه شدم برای واریز هم اگه ازشون کمک بخوای دقیقا همین کار رو میکنن تا مشتری کمیسیونی نده یا اختلاف قیمت کمتری پرداخت کنه این یک فاکتور خیلی بزرگ شد برام. درسته مشتری مداریش رو دوست داشتم .

4: پشتیبانی فارکس بروکر رو بررسی کردم یکی از مشکلاتی که جاست فارکس داره این هست که درسته سایتش رو به فارسی ترجمه کرده ولی پشتیبانی فارسی زبان نداره عملا فقط توی چت سایت میتونی فارسی حرف بزنی اونم بعضی وقتا مترجم دارن و در اکثر اوقات با گوگل ترجمه میکنن ولی آمارکتس پشتیبانی فارسی زبان واقعا خوبی داشت و بازهم دلگرم تر شدم مخصوصا وقتی که برای افتتاح حساب دیدم قدم به قدم با من میاد جلو که جایی رو اشتباه نکنم و به مشکل نخورم. درسته من با انگلیسی مشکل ندارم ولی داشتن ساپورت هم زبان همیشه بهتر هست.

5 : اومدم اعتبار بروکر رو از نظر میزان دلاری که میشه توش بزارم بررسی کردم برای همین از کسایی که معرفی کرده بودن خواستم که یک استیتمنت یکساله بدن که ببینم توی حسابهاشون چه مبالغی رو برداشت زدن. چندین هیستوری به دستم رسید و دیدم بروکر آمارکتس توی این حسابها تا 56 هزار دلار هم برای برداشت داشته و معامله گری که اونجا فعال بود میگفت توی 24 ساعت بصورت ریالی دادن بهش بصورت دلاری رو میگفت گفتن زیر 2 ساعت میدن. خلاصه اینم برام جذاب شد. و منم توی آمارکتس حساب باز کردم.

فقط یک چیزی بین بروکر آمارکتس و جاست فارکس متفاوت هست اونم اسپرد هست. اگر اسپرد بروکر جاست فارکس رو بروکر آمارکتس داشت یا خدمات آمارکتس رو جاست فارکس داشت واقعا معرکه بود. اگر برای شما اسپرد مهم هست باید بگم بروکر جاست فارکس به مراتب اسپرد بهتری ارائه میده از آمارکتس هرچند اسپرد بروکر آمارکتس رو با بروکر های دیگه هم مقایسه کردم اسپرد نامعقولی نیست و از خیلی از این بروکر ها اسپرد بهتری حتی میده.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ