بانوی قهرمان ملی تولید؛

کشت گیاهان دارویی را در مزرعه‌ انجام می‌دهم

اقتصاد ایران: بانوی کارآفرین رفسنجانی که در سال جاری عنوان بانوی قهرمان ملی تولید سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی را در مزرعه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان انجام می‌دهد، به تولید میوه‌های خشک هم اشاره کرد و از اشتغالزایی بیش از صدها نفر در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، از رفسنجان، نمایشگاه "رفسنجان در یک نگاه" از برنامه‌های هفته رفسنجان‌شناسی امروز سومین روز خود را پشت سر گذاشت، این نمایشگاه در بیش از ۲۰ غرفه به معرفی ظرفیت‌های مختلف شهرستان در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، ورزش و جوانان، صنعت و معدن، خیریه‌ها و خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها پرداخته‌ و معلولان هم هنرهای خود را به نمایش گذاشتند و هنر این عزیزان مانند نگینی در دل نمایشگاه می‌درخشد.

نوجوانان و جوانان ورزشکار به اجرای حرکات نمایشی و ورزشی می‌پردازند و جذابیت خاصی ایجاد می‌کنند.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم مانند همیشه با دست پر برای بچه‌ها حاضر شده و نبض میانی سالن را در دست گرفته و البته علاوه بر کودکان و نوجوانان بزرگسالانی هم از برنامه این کانون استقبال می‌کنند.

نشست‌های ادبی هم در بخش دیگری از سالن شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار و مخاطبان خاص خود را دارد و این نمایشگاه هر روز بازدیدکنندگانی از اقشار مختلف مردم از سراسر شهرستان و مسئولان را به‌ خود می‌بیند.

علاقه در کودکی به گیاهان دارویی قهرمان ملی تولید ساخت

اما در گوشه‌ای از نمایشگاه یک ظرف شیشه‌ای شبیه به گلدان توجه مرا به خود جلب کرد. داخل آن پر از گیاه بود و بوی خاصی داشت، سبزی و طراوتی که در روی میز این غرفه به چشم می‌خود خودبه خود مردم را جذب می‌کرد.

کمی جلوتر که رفتم، بانوی کارآفرین و مشهور رفسنجان، استان و کشور را دیدم، مژده سرچشمه‌پور، بانویی که همه‌ساله به‌دلیل فعالیت‌هایی که دارد از دست مسئولان شهرستان، استان و کشوری جوایزی دریافت می‌کند و امروز هم هنوز جوهر مهر شورای شهر رفسنجان بر لوح تقدیرش خشک نشده بود که با او به گفت‌وگو نشستم.

سرچشمه‌پور  در خصوص فعالیتش در حوزه گیاهان دارویی اظهار کرد: از کودکی علاقه زیادی به گیاهان دارویی داشتم و همیشه از بزرگترها نام گیاهان را می‌پرسیدیم.

وی ادامه داد: این علاقه به‌گونه‌ای در وجود من رسوخ کرده بود و نمی‌توانستم از آن دست بردارم، در دوران نوجوانی و جوانی همچنان در مورد گیاهان دارویی تحقیقات می‌کردم و با اینکه رشته دانشگاهی‌ام با گیاهان دارویی کاملا متفاوت بود، اما در کنار دروس دانشگاهی، در مورد گیاهان دارویی هم مطالعه داشتم.

این بانوی تولیدکننده افزود: از سال ۹۲ تصمیم به کشت گیاهان دارویی گرفتم و خدا کمک کرد و موفق شدم شرکتی هم در این زمینه ‌راه‌اندازی کنم و در طی دوران هشت سال فعالیتم افراد زیادی هم آموزش دادم و در سراسر استان کرمان این آموزش‌ها ارائه شد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی را در مزرعه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان انجام می‌دهم، به تولید میوه‌های خشک هم اشاره کرد و از اشتغالزایی بیش از صدها نفر در این زمینه خبر داد.

سرچشمه‌پور در سال جاری عنوان بانوی قهرمان ملی تولید سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است و از سوی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مورد تجلیل قرار گرفت.

بنا به این گزارش، نمایشگاه رفسنجان‌شناسی از روز شنبه با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون پارلمانی رئیس جمهور گشایش یافت و تا پنج‌شنبه دایر است و دفتر رویداد رفسنجان‌شناسی برای سال ۱۴۰۰ بسته می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ