استاندار سمنان اعلام کرد:

تحقق رشد ۸.۶ درصدی در دستور کار استان سمنان

اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه رشد اقتصادی از اولویت‌های اصلی و اساسی در استان است، گفت: تحقق رشد ۸.۶ درصدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید محمدرضا هاشمی عصر شنبه در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری ضمن بیان اینکه رشد اقتصادی از اولویت‌های اصلی و اساسی در استان به شمار می‌رود، ابراز داشت: امروز تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی تعیین‌شده برای استان با استفاده از پتانسیل‌های موجود و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی از راهبردهای اصلی استان محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه علاوه بر تحقق رشد اقتصادی موضوعاتی نظیر پیگیری و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان با اجرای مطلوب طرح جهش تولید مسکن نیز از مقولات دارای اهمیت در استان است، افزود: برای رسیدن به اهداف فوق می‌بایست جلسات مؤثر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به صورت هفتگی و مستمر با برنامه کاری موضوعی و مشخص برگزار شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه بهبود معیشت مردم، رشد اشتغال و توسعه چرخه تولید در سایه رشد اقتصادی محقق خواهد شد، ابراز داشت: می‌بایست در این مسیر مشکلات و مسائل پیش رو احصا شود تا ضمن تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت این حوزه بتوان در راستای نیل به این اهداف گام برداشت.

هاشمی با بیان اینکه می‌بایست صادرات نیز در استان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی گردشگری، صنعتی و کشاورزی نیز باید با استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های زیرمجموعه این حوزه‌ها تشکیل و در راستای تحقق رشد اقتصادی برنامه‌های مشخص و مدون خود را ارائه کنند.

وی افزود: در انعقاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی مرتبط با تحقق رشد اقتصادی نیز می‌بایست کار کارشناسی و تخصصی توسط کارشناسان و متخصصان امر صورت گیرد و با ضمانت اجرایی، بندهای تفاهمنامه تدوین و لحاظ شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ