استاندار مازندران:

آمریکا بدیهی‌ترین ابزار اقتصادی ایران را ترور کرد

اقتصاد ایران: ساری- استاندار مازندران در جمع فعالان اقتصادی این استان گفت: امپراتوری جهانی علیه ایران بواسطه پیشرفت ها به دنبال ترور و تضعیف است و حتی بدیهی ترین ابزار صادرات در دنیا که مراودات بانکی است را نیز ترور کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید محمود حسینی پور نوری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، با بیان اینکه در دنیای امروز و در گذشته اقتصاد از موضوعات استراتژیک و مهم شمرده می شد، افزود: اینکه کشوری بازار اقتصاد دیگر کشورها را در اختیار بگیرد یک هنر اقتصادی است و امروز صادرات از روشهای سنتی و منسوخ عبور کرده و به سمت صادرات دیجیتال رفته است.
وی ادامه داد: ما نباید در این عرصه بزرگ اقتصادی از تکنولوژی های جدید صادرات عقب بمانیم. اگر نتوانیم در این عرصه همپای کشورهای توسعه یافته حرکت کنیم محکوم به شکست هستیم.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ما در صادرات بسیاری از قوانین دست و پا گیر و تعارضات قوانین را داریم و نیازمند یک تحول اساسی در ساختار صادرات کشور هستیم، خطاب به صادرکنندگان گفت: پاشنه آشیل دشمن امروز در اختیار شماست. آخرین تیری است که شما باید به تابوت دشمن بزنید و کارش را تمام کنید این است که در همین شرایط بد اقتصادی صادرات را افزایش دهید.
وی با اشاره به ظرفیت بالای صادرات در مازندران بواسطه بنادر و پایانه هایی که داریم، افزود: آن اقدامی که باید ما مسوولان انجام بدهیم این است که صادرکننده نباید در داخل کشور مشغول پیچ و خم های اداری باشد بلکه باید باید به دنبال شناسایی بازارهای جدید جهانی باشد. بنابراین باید وقت آنها را در پیچ و خمهای اداری داخلی آزاد کنیم.
حسینی پور نوری با بیان اینکه نیازمند یک تعامل و ارتباط بسیار بسیار نزدیک و همدلی در مسوولان صادراتی برای رفع موانع هستیم، اظهار داشت: آنچیزی که بنده را خیلی نگران کرده است؛ تعارض منافع در برخی جریانات است که باید حل شود. نگاهها در موضوع صادرات باید یکی شود. اینکه بخشی از کشور بخاطر منافع خود می‌خواهد در مسیر برچیده شدن صادرات حرکت کند این قابل قبول نیست.
استاندار مازندران با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع صادرات و تاکید و تکلیف رییس جمهور به همه سفرا که اولویت فعالیت آنها باید موضوع صادرات باشد، اضافه کرد: بر همین اساس به طور مرتب با سفرای کشورهای مقصد صادرات در کشورهای همسایه و به ویژه حوزه خزر ارتباط داریم.
حسینی پور نوری از برنامه ریزی و تنظیم برای برگزاری یک همایش اقتصادی در آستانه نوروز 1401 خبر داد که همه سرمایه گذاران بخش خصوصی داخل و خارج از کشور دعوت خواهند شد تا بتوانیم به رشد قابل قبولی در صادرات برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و اینکه در هیچ کشوری حداقل در تاریخ معاصر سراغ ندارید که یک ژنرال رسمی نظامی را در یک سفر کاملا دیپلماسی نظامی به شهادت برسانند، تصریح کرد: کسانی مثل آمریکا که منشأ تولید تروریست در دنیا هستند و منطقه خاورمیانه را ناامن کردند؛ یکی از مهمترین ژنرالهای نظامی دنیا توسط این کشور مدعی دموکراسی ترور می شود.
حسینی پور نوری گفت: اکنون در صادرات و اقتصاد نیز همین وضعیت را داریم یعنی امپراتوری جهانی علیه ایران بواسطه پیشرفت ها به دنبال ترور و تضعیف است و حتی بدیهی ترین ابزار صادرات در دنیا که مراودات بانکی است را نیز ترور کردند.
وی ادامه داد: در مکتب سلیمانی چیزی به نام نمی توانیم وجود ندارد و تنها چیزی که سلیمانی را در بعد مقاومت توانست برتر از همه جریانات نظامی موجود قرار بدهد این بود که ایشان در تمام کارها و ازجمله در صادرات خیلی از ابعاد او برای ما هنوز شناخته شده نیست.
استاندار مازندران گفت: سردار سلیمانی نتنها فرماندهی جنگ سخت را بر عهده داشتند بلکه فرماندهی جنگ اقتصادی را برعهده داشت؛ ایشان راه صادرات نفت را در بدترین شرایط باز می کرد و معنای پیام او این بود که ایرانی یعنی "بن بست" در برابر آن عرض اندامی نمی تواند داشته باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران خطاب به صادرکنندگان مازندران گفت: شماها در برابر تحریم ها مقاومت کردید و امروز ما نیازمند آخرین حرکت انقلابی شما صادر کنندگان هستیم و آن اینکه با اتمام مسیر مقاومت و با انگیزه بسیار بالا بتوانید این پیچ آخر برای صعود را پشت سر بگذارید و باید این اتفاق به لطف الهی بیفتد.
تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مازندران به دلیل همه گیری کرونا در سال های 1398 و 1399 برگزار نشده بود و امسال از 34 صادرکننده نمونه استان تجلیل شد که طبق روال، صادرکنندگان برتر 1400 نیز در سال 1401 مورد تجلیل قرار می گیرند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ