پویش مردمی کاربران ایرانی برای تنبیه اینستاگرام

اقتصاد ایران: پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سلیمانی در اینستاگرام همزمان با دومین سالگرد شهادت این سردار، پویش مردمی و خودجوش از سوی کاربران ایرانی برای تنبیه اینستاگرام، به راه افتاده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در پی حذف مطالب مربوط به شهید سردار سلیمانی در شبکه اجتماعی آمریکایی اینستاگرام که باعث نارضایتی و اعتراض ایرانی ها نسبت به رویه این شبکه شد، درخواست های زیادی از سوی کاربران برای برخورد و مقابله به مثل با اینستاگرام مطرح شد.

همچنان که برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه ای خواستار مقابله به مثل با اینستاگرام به دلیل حذف پست‌های سردار سلیمانی شده اند. 

سردبیر این سوژه در توضیح آن گفته: اگر تمام فعالان مجازی انقلاب در نرم افزار گوگل پلی به برنامه اینستاگرام پایین ترین امتیاز یعنی یک ستاره را بدهند این عمل باعث کاهش شدید امتیاز اینستاگرام در گوگل پلی می‌شود.

وی اضافه کرد: این ترفند برای اولین بار توسط کاربران فلسطینی در اعتراض به بایکوت یکی از فعالان اجتماعی فلسطینی انجام دادند و بلافاصله فیسبوک دست از خباثت برداشت و عذرخواهی کرد.

عذرخواهی فیس بوک بابت حذف مطالب مربوط به یک موضوع خاص سابقه دارد؟

سال پیش که بخش شرقی بیت‌المقدس شاهد درگیری‌های خشونت‌بار پلیس اسرائیل با معترضان فلسطینی در اطراف مسجدالاقصی بود، کاربران فلسطینی شبکه‌های اجتماعی گفتند که با حذف حساب‌های کاربری در توییتر یا مسدود شدن برخی گزینه‌ها در اینستاگرام، نمایش واقعیت ناآرامی‌های بیت‌المقدس سانسور شده است. این موارد شامل بسته شدن حساب‌ها در توییتر یا اینستاگرام یا مسدود شدن استفاده از برخی ابزارها مانند پخش لایو در اینستاگرام یا محدود کردن دسترسی به محتوا با موضوعات مربوط به شیخ جراح، غزه یا بیت‌المقدس است.

موج جدید اعتراض فلسطینی‌ها به دنبال احتمال اخراج شماری از ساکنان محله شیخ جراح از خانه‌هایشان آغاز شد.

پس از آن، توئیتر در بیانیه ای اعلام کرد: «هشتگ عربی الاقصی «به اشتباه» محدود شده است. «یک اشکال فنی» (باگ) میلیون‌ها استوری، هایلایت و آرشیو را در این شبکه تحت تاثیر قرار داد که از جمله آن «حذف» (ناپدید شدن) برخی مطالب فلسطینی‌ها بود. ما صمیمانه بابت ایجاد هر دو موضوع از همه از جمله فلسطینی‌ها عذرخواهی می‌کنیم.»

پویش مردمی و خودجوش کاربران ایرانی برای تنبیه اینستاگرام به راه افتاد

اما چند روز پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سلیمانی در چند روز اخیر، کاربران ایرانی، پویشی خودجوش برای تنبیه این شبکه اجتماعی به راه انداخته اند.

کاربران در اقدامی هماهنگ برای مراجعه به گوگل پلی و ثبت کمترین نمره کیفیت برای اینستاگرام هماهنگی کرده اند.

به نظر می رسد این اقدام متقابل کاربران ایرانی جواب داده و از آغاز این پویش تاکنون، نمره کیفیت اینستاگرام در گوگل‌پلی از ۴.۴ به ۲.۸ کاهش پیدا کرده است.

آیا ثبت رتبه برای برنامه ها واقعا تاثیری دارد؟

یکی از معیار های اصلی برای رشد یک برنامه یا بازی در مارکت های داخلی و خارجی بالا بودن تعداد نظرات مثبت آن است.

این موضوع حتی تا آنجا مهم است که مشابه الگوریتم های جستجوی گوگل برای وب سایت ها، راه کارهایی برای برنامه ها هم وجود دارد که سازندگان برنامه هم باید کارهای خاصی برای افزایش بهینه سازی جستجو انجام دهند تا آمار دانلود برنامه شان بالا برود و رتبه بندی اپلیکیشن خود را بهبود ببخشند.

لازم به ذکر است گوگل‌پلی رتبه اپلیکیشن‌ها را به‌صورت منطقه‌ای نشان می‌دهد؛ به عبارت دیگر در هر منطقه جغرافیایی، رتبه‌بندیِ حاصل از نظرات درج‌شده توسط کاربران در آن منطقه را نشان می‌دهد.

اما در این بین توجه به یک نکته هم ضروری است که امتیاز دهی به برنامه ها اگر به صورتی باشد که گوگل‌پلی آنها را اسپم تشخیص دهد، بی تاثیر خواهد بود. به‌عنوان مثال، درج عبارت تکراری در قسمت کامنت می‌تواند مصداق اسپم تشخیص داده شود. برای همین ضروری است که عبارت‌های تکراری درج نشود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ