استاندار گیلان:

گیلان در حوزه نیروی کار با مشکل مواجه است

اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش نیروهای مولد و افزایش سالمندی موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود، گفت: گیلان در زمینه نیروی کار با مشکل مواجه است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزرات بهداشت و درمان با بیان اینکه اهمیت موضوع رشد جمعیت بر کسب پوشیده نیست، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشور جمعیت است اما رشد جمعیت در کشور و به ویژه گیلان شرایط خوبی ندارد.

استاندار گیلان افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته بسته‌های تشویقی به منظور زاد و ولد در کشور خود و بسته‌های تشویقی برای کاهش موالید در کشورهای در حال توسعه ارائه می‌دهند و تصمیمات غلط عده‌ای از مسئولان کشور نیز ما را میراث دار وضعیت فعلی کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش نیروهای مولد و افزایش سالمندی موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود، تصریح کرد: نیروهای تولید کننده و خدمات رسان در آینده کاهش می‌یابد.

عباسی با اشاره به آسیب‌های تک فرزندی در خانواده‌ها، بیان کرد: کاهش جمعیت آسیب‌های زیادی در بخش امنیت و سیاسی نیز بر جای می‌گذارد زیرا دشمن از صف آرایی جوانان کشور هراس دارد.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه نیروی کار مشکل دارد، افزود: کاهش مساحت زمین‌های زراعی امکان کشاورزی مکانیزاسیون را کم کرده و علاوه بر این دسترسی به نیروی کار فعال جهت تولید در بخش کشاورزی در حال آسیب است.

عباسی بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌ها برای افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: وزارت مسکن باید وضعیت مسکن افراد متولد شده را مشخص کند و برای تحصیل آنها برنامه ریزی کند.

استاندار گیلان افزود: سیاست‌های نادرست باعث شد بستر اشتغال برای متولدان دهه شصت فراهم نشود و زندگی مجردی بین آنها افزایش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ