وزیر صنعت،معدن و تجارت عنوان کرد:

انتفاع بانکها و واحدهای تولیدی با تامین مالی زنجیره ای

اقتصاد ایران: وزیر صمت گفت: اجرای تفاهمنامه تامین مالی زنجیره‌ای منجر به افزایش ۳۰ درصدی تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت، بانک مرکزی و هفت بانک عامل برای اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی  گفت: با تأمین مالی زنجیره‌ای، پرداخت بانک‌ها بر اساس صورتحساب الکترونیک انجام می‌شود که با زیرساخت ایجاد شده در سامانه جامع تجارت امکان آن فراهم شده است.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با این کار دریافت تسهیلات شفاف می‌شود و بنگاه‌ها نمی‌توانند برای یک موضوع چند وام دریافت کنند؛ بنابراین گزارش این طرح برای زنجیره فلزات، ساختمان، خودرو، لوازم خانگی، ماشین آلات، صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی و با همکاری بانک‌های ملی، ملت، صنعت و معدن، مسکن، تجارت، پارسیان و صادرات انجام می‌شود.
 سید رضا فاطمی‌امین  افزود: این کار بسیار موثر در فضای تامین مالی که دسترسی به منابع مالی را افزایش می‌دهد، از انحراف منابع جلوگیری می‌کند و به عبارتی با اجرای این طرح‌، بنگاه‌های تولیدی و بانک‌ها بهره‌ می‌برند.
وی توضیح‌داد: تامین مالی زنجیره تولید و موجب بازگشت‌پذیری منابع می‌شود و تولیدکنندگان به منابع مالی مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: این طرح امسال به صورت آزمایشی و با مشارکت هفت بانک انجام می‌شود و امیدواریم سال آینده بانک‌های دیگر نیز وارد این طرح شوند و بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود.

تفاهم‌نامه زنجیره‌ای، نمونه‌ای از کار مشترک و هماهنگ
وی همچنین تامین مالی زنجیره ای را رویکردی دانست که در ۱۰ سال گذشته جهان به سمت آن رفته است و اضافه‌کرد: بانک‌های کشورمان و بانک مرکزی نیز به سمت این موضوع رفته اند و تفاهم‌نامه زنجیره‌ای نمونه‌ای از کار مشترک و هماهنگ است.

استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود
 وزیر صمت این موضوع را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود. تامین مالی زنجیره‌ای در ابتدا بر این مبنا عملیاتی خواهد شد و امیدواریم این موضوع افتخاری برای همه ما شود و از این کار به عنوان یک کار برجسته تامین مالی یاد کنیم.
فاطمی‌امین در ادامه بیان‌داشت: اگر پنج مساله در تولید و تجارت داشته باشیم، یکی از آنها تامین مالی است که با تامین مالی زنجیره‌ای بسیاری از مشکلات در سال حمایت از تولید حل خواهد شد.
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ