استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای حفاظت از زیستگاه‌ها

اقتصاد ایران: مبتکران آمریکایی به دنبال افزایش بلایای طبیعی و نابودی زیستگاه‌ها, از ظرفیت هوش مصنوعی در پیش‌بینی آتش‌سوزی و حفاظت از زیستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حوادث آب و هوایی اعم از سیل، آتش‌سوزی و طوفان به دنبال فعالیت‌های انسانی و تغییر اقلیم همواره در حال افزایش هستند و تاثیرات منفی آن‌ها بر طبیعت در سال 2021 به بالاترین حد خود در دهه‌های گذشته رسیده است.

با توجه به حجم بالای خسارت ناشی از این وقایع دانشمندان یک شرکت آمریکایی از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به حل و فصل برخی از مهمترین مشکلات آب و هوایی زمین، از جمله حفاظت از اراضی در مقابل آتش‌سوزی‌های ویرانگر و حفاظت از زیستگاه‌های دریایی استفاده کرده‌اند.

"هانتر کانل", یک مهندس محیط زیستِ شرکت هوش مصنوعی تِرافیوز (Terrafuse AI) یک استارتاپ پیش‌بینی تغییرات اقلیمی را برای توسعه ابزارهای مورد نیاز با هدف درک خطر آتش‌سوزی ایجاد کرده است. این نرم‌افزار با درک شرایط آب و هوایی می‌تواند به آمادگی پیدا کردن برای آتش‌سوزی‌های بعدی و پیشگیری از وقوع آنها کمک کند، خطری که در دوران خشکسالی طولانی مدت و با بالا رفتن دما افزایش پیدا می‌کند.

این نرم‌افزار با استفاده از هوش مصنوعی، دما، سرعت باد و خشکی زمین را تجزیه و تحلیل می‌کند و خطر آتش‌سوزی را در همه نقاط آمریکا می‌سنجد. در حال حاضر داده‌های این نرم‌افزار فقط محدود به ایالت متحده است اما توسعه‌دهندگان این برنامه می‌گویند به زودی دامنه فعالیت های خود را در سطح جهانی افزایش می‌دهند و محاسبه احتمال وقوع بلایای طبیعی را با استفاده از اطلاعات حاصل از هوش مصنوعی, در همه جهان گسترش می‌دهند.

آمریکا در سال 2021 یکی از کشورهایی بود که بیشترین آسیب را از حوادث آب و هوایی دید و طوفان "آیدا" در این ایالت به تنهایی 65 میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرد و ایالت کالیفرنیا نیز بزرگترین آتش‌سوزی خود در 50 سال گذشته را در سال 2021 تجربه کرد.

حفاظت از تنوع زیستی دریا نیز پروژه دیگر زیست‌شناسان و مبتکران خوش مصنوعی در آمریکا بوده است؛  آن‌ها هوش مصنوعی را برای حفاظت از صخره‌های مرجانی و اقیانوس‌ها به کار برده‌اند.

یک گروه محقق آمریکایی نرم‌افزاری را طراحی کرده‌اند که  با استفاده از دوربین های زیر آب و شبکه‌ای از حسگرها، داده‌هایی مانند جمعیت ماهی‌ها، تنوع زیستی گونه‌ها، رشد مرجان‌ها و دمای آب را جمع آوری و مطالعه خواهد کرد. داده‌هایی که این نرم‌افزار در اختیار محققین دریایی قرار می‌دهد به حفظ تنوع زیستی دریاها و حفظ زیستگاه جانداران ساکنان دریا کمک زیادی می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ