سه راز موفقیت در بورس جهانی

اقتصاد ایران: فعالیت در بازارهای مالی همواره از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. لحظه ای را تصور کنید که تنها با داشتن یک رایانه شخصی و اینترنت، از هر نقطه دنیا می توانید کسب و کار خود را مدیریت نموده و درآمد چشم گیری داشته باشید. این قبیل موارد به همراه داشتن حس آزادی عمل، سبب گردیده تا افراد زیادی به سمت این حرفه جذب شده و فعالیت خود را در بورس جهانی فارکس آغاز نمایند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،خوشبختانه پتانسیل درآمد زایی این بازار به قدری زیاد بوده که نمی توان برای درآمد افراد، سقف و محدودیتی قائل شد. از همین رو فعالیت در بورس جهانی می تواند در زمره پر درآمدترین مشاغل دنیا محسوب گردد که البته لازمه آن داشتن دانش مالی و تخصص در این زمینه می باشد. از طرفی باید توجه داشت که حضور در این بازارها بدون داشتن تخصص نه تنها موجب کسب درآمد نشده، بلکه می تواند سبب از بین رفتن کل سرمایه فرد گردد.
به عبارت دیگر فعالیت در بازارهای مالی و مخصوصا بازار بورس جهانی که از اهرم استفاده می نماید می تواند همانند شمشیری دو لبه عمل نموده که چنانچه با ساز و کار آن به درستی آشنا نباشید، خسارات جبران ناپذیری را موجب خواهد شد. از همین رو با توجه به اهمیت این موضوع، امروز قصد داریم به معرفی ۳ راز موفقیت در بورس جهانی بپردازیم که توجه به آن ها می تواند باعث ایجاد تحولی بزرگ در نحوه معامله گری شما در بازار گردد.

عوامل موفقیت در بورس جهانی

در این بخش قصد داریم کمی با فرآیند معامله گری در بازار آشنا شده و سپس به بررسی عوامل موفقیت در بورس جهانی بپردازیم. با نگاهی کلی به بازار بورس جهانی فارکس، می توان دریافت که متاسفانه افراد زیادی پس از ورود به این بازار و شروع معامله گری در آن، تمام و یا بخش اعظمی از سرمایه خود را در مدتی نه چندان زیاد از دست می دهند.

پس از یک بررسی ساده می توان دریافت اکثر این افراد بدون داشتن دانش و تخصص کافی و صرفا از روی برخی هیجانات و یا رویاپردازی ها جذب این بازار شده که در نهایت به ضرر و شکست آنها منجر گردیده است. از همین رو آموزش صحیح و اصولی به عنوان یک ضرورت پیش از شروع معامله گری در این بازار مطرح می گردد. بدین منظور جهت کسب اطلاعات بیشتر، بررسی بهترین دوره آنلاین فارکس در ایران پیشنهاد می گردد.

اما در این میان افرادی نیز هستند که علیرغم داشتن دانش تحلیل صحیح بازار، همچنان به موفقیت چندانی دست نیافته اند. حال شاید از خود بپرسید دلیل عدم موفقیت این افراد در چیست؟ و یا چگونه می توان در بازار فارکس موفق شد؟

در پاسخ می توان گفت، موفقیت در فارکس حاصل مجموعه ای از عوامل بوده و صرفا تمرکز بر یک زمینه در بسیاری از مواقع نمی تواند به تنهایی کارساز باشد.

به بیانی دیگر می توان گفت این افراد، تنها تمرکز خود را بر روی یک حوزه گذاشته و تمام فرآیند معامله گری را نیز به همان بخش محدود نموده اند. لذا از همین روی، طبیعی است که این افراد موفق به کسب نتایج دلخواه خود نشوند.

بنابراین در ادامه قصد داریم به معرفی ۳ راز موفقیت در بورس جهانی اشاره کنیم.

تحلیل بازار

اولین و مهمترین اصل جهت رسیدن به موفقیت در بازارهای مالی، داشتن تحلیل صحیح و اصولی نسبت به بازار می باشد. طبیعتا لازمه این امر یادگیری عمیق و کامل بازار بوده که به واسطه آن بتوان زبان چارتها را درک کرده و با در نظر گرفتن فاکتورهای اقتصادی تاثیرگذار، آینده حرکتی قیمت را تخمین زد.

همانطور که اشاره شد، در این گام تاکید بر تحلیل بازار از دو منظر تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی در کنار یکدیگر می باشد. در واقع عدم توجه به هر کدام، موجب نادید گرفتن بخشی از واقعیت بازار شده که در نهایت تحلیل صورت گرفته بر این مبنا نیز از حقیقت بازار به دور خواهد بود.

مدیریت سرمایه

اهمیت مدیریت سرمایه (Money management) در بازار فارکس به قدری بالا بوده که از آن به عنوان راز بقا در بازار یاد می گردد. به عبارت دیگر می توان گفت، معامله گری امریست که در فضای احتمالات رخ می دهد. مقصود از این جمله آنست که هیچ گاه در بازارهای مالی و فضاهای معاملاتی، قطعیتی وجود نخواهد داشت. لذا با توجه به این نکته، مبحث مدیریت سرمایه مطرح گردیده و اهمیت می یابد.

بنا به قوانین مدیریت سرمایه، شما قادر خواهید بود در هر معامله تنها مبلغ مشخصی از سرمایه خود را (توصیه می گردد بین یک تا سه درصد) در معرض ریسک قرار دهید. همچنین بنا به این اصلی بایستی پیش از انجام معاملات، ابتدا فاکتورهایی همچون میزان سود به زیان، برای هر معامله درنظر گرفته شود تا با به حداقل رساندن ضرر صورت گرفته، سود حداکثری کسب گردد.


روانشناسی معامله گری

سومین راز موفقیت در بورس جهانی توجه به بعد روانشناسی در معامله گری می باشد. معامله گران بسیاری را می توان یافت که علیرغم آشنا بودن با مباحث تحلیل گری و مدیریت سرمایه، همچنان صبر لازم و کافی را در بازار نداشته و لذا سعی دارند در هر موقعیتی وارد بازار شوند.

این افراد در موارد زیادی قوانین مدیریت سرمایه را نیز زیر پا گذاشته و با معامله با حجم های بالا، ریسک معاملاتی خود را افزایش داده که در نهایت به از بین رفتن سرمایه آنها منجر می گردد. دلیل این گونه رفتارهای معامله گران را می توان در بعد روانشناسی معامله گری مورد بررسی قرار داد.

از همین رو می توان گفت رسیدن به ذهنی شفاف و آرام، امری مهم در معامله گری بوده که با قرار گیری در کنار دو ضلع دیگر مثلث موفقیت در فارکس(تحلیل گری و مدیریت سرمایه)، می تواند باعث پیشرفت چشم گیر روند معاملاتی گردد.

تکنیک هایی جهت افزایش بهره وری در معاملات

حال که با ۳ راز موفقیت در بورس جهانی آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم به معرفی تکنیک هایی جهت افزایش بهره وری در معاملات بپردازیم.

۱. یادگیری صحیح و مستمر: سعی کنید همواره معتبرترین منابع را شناسایی کرده و در جهت یادگیری بیشتر هر روز گامی مثبت به جلو بردارید. در این راستا می توانید فرآیند یادگیری خود را با فیلم آموزش رایگان مقدماتی بازار فارکس آغاز نمایید.

  1. بررسی نسبت سود به زیان: پیش از معامله نسبت سود به زیان (risk/reward ratio) را سنجیده و سپس نسبت به ورود یا عدم ورود به معامله تصمیم گیری نمایید.

۳. حفظ خونسردی و آرامش: ضرر کردن بخشی از فرآیند معامله گری است. پس در صورتی که یک یا چند معامله با ضرر بسته شد، سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و در صورت امکان با درس گرفتن از اشتباهات، خطاهای معاملاتی خود را در آینده به حداقل برسانید.

در نهایت از این که تا پایان این مطلب همراه ما بود سپاسگزاریم. در موضوع امروز، به ۳ راز موفقیت در بورس جهانی پرداختیم که امیدواریم مطالب و نکات بیان شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

منبع: www.amoozesh-boors.com

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ