با این راهکار ریزش موی خود را متوقف کنید

اقتصاد ایران: ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در روز، امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد، زیرا حتماً به جای این چنین ریزش‌هایی، رویش نیز وجود خواهد داشت، اما اگر ریزش موها بیش از رویش آن‌ها باشد، امکان کم‌پشتی مو یا حتی تاسی سر هم خیلی دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ریزش مو یکی از مشکلاتی‌ است که بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف مانند مسائل ارثی، بارداری و ... با آن درگیر هستند

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در روز، امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد، زیرا حتماً به جای این چنین ریزش‌هایی، رویش نیز وجود خواهد داشت. البته برخی منابع این تعداد را تا ۲۰۰ عدد در روز نیز طبیعی می دانند، اما اگر ریزش موها بیش از رویش آن‌ها باشد، امکان کم‌پشتی مو یا حتی تاسی سر هم خیلی دور از ذهن نیست.

ریزش مو از دیدگاه طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی، گرمی و سردی مزاج عوامل اصلی هستند که ممکن است باعث ریزش مو شوند؛ در گرمی و خشکی شدید مزاج، ریزش مو به شدت افزایش پیدا می‌کند همچنین در سردی و رطوبت شدید مزاج خصوصا در افراد بلغمی که رطوبت بدن نیز بالا است معمولا ریشه موها سست می‌شوند و شروع به ریزش می‌کند.

راهکار طب سنتی برای درمان ریزش مو

در هنگام حمام کردن، به صورت ایستاده و زیر دوش، موهای خود را با شوینده‌های مختلف، نشویید. زیرا یکی از اصول درست حمام کردن، نشستن در حمام است که متأسفانه به دلیل استفاده از دوش، بیشتر افراد به صورت ایستاده اقدام به حمام کردن می‌کنند که این مسأله علاوه بر برخی عوارض جسمی، می‌تواند در بلندمدت موجب سستی ریشه مو و ریزش مو شود.

بر خلاف تصور عمومی، استفاده مستمر از شوینده‌هایی مانند انواع شامپوهای رنگارنگ شیمیایی موجود در بازار می‌تواند باعث ریزش مو شود. سعی کنید از شویندهای طبیعی و صابون‌های بدون مواد قلیایی قوی مانند صابون زیتون طبیعی جهت شستن موی سر خود استفاده کنید.

حتما ورزش روزانه یا لااقل هفتگی داشته باشید؛ ورزش و فعالیت بدنی، نقش به‌سزایی در گردش خون قوی، دفع سموم و رویش موی تازه و تغذیه مناسب ریشه و پیاز مو دارد.

شانه زدن آرام موها نیز در حفظ و سلامت آن‌ها مؤثر است؛ سعی کنید با شانه‌ای مناسب، حداقل ۳ مرتبه و دقایقی، موهای خود را به‌آرامی شانه بزنید.

خواب مناسب و کافی نیز در حفظ استحکام و سلامت موها مؤثر است؛ سعی کنید در ابتدای شب بخوابید و از بیدار ماندن تا نیمه‌های شب پرهیز کنید.

 استفاده دائم از تل و گلسرهایی که باعث کشیده شدن موها می‌شوند، ریشه‌های مو را سست نکنید. البته افراط در رنگ کردن، سشوار و همچنین فر کردن موها نیز اثرات مخربی روی کیفیت مو می‌گذارند.

موها را وقتی خیس هستند یا نم دارند، شانه نکنید و از شانه زدن موها در داخل حمام نیز پرهیز کنید، زیرا موها در حالت خیس، کمی سست‌ترند و راحت‌تر می‌ریزند.

اصلاح مزاج، استفاده از ویتامین‌های گروه B و همچنین استفاده از کتیرا به‌جای حالت‌دهنده‌های شیمیایی نیز برای سلامت موها بسیار کارساز و مفید هستند.

پودر سدر، مورد، خطمی، بابونه و حنا را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حداقل هفته‌ای یک مرتبه با این ترکیب که با مقداری آب ولرم آن را به شکل خمیر رقیق درآورده‌اید، موهای خود را به آرامی ماساژ و اجازه دهید این ترکیب گیاهی، مدت ۵ دقیقه بر روی موهای شما بماند و سپس، موهای خود را به آرامی با آب ولرم بشویید.

 سلامت کبد، نقش به‌سزایی در سلامت موها و جلوگیری از ریزش موی سر دارد؛ بنابر این، همه مواردی که موجب ابتلا به کبد چرب و آسیب به کبد می‌شوند، مانند مصرف آب یخ و روغن‌های مایع و ناسالم موجود در بازار، رژیم‌های غذایی غلط و غیره، باید کنار گذاشته شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ