درباره عدم فاش سازی؛

کمیسیون بورس آمریکا در مقابل درخواست اپل ایستاد

اقتصاد ایران: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست سهامدار اپل برای تحقیق درباره قراردادهای این شرکت با کارمندانش را تایید کرده است. این درحالی است که اپل خواستار رد این درخواست شده بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست اپل برای مستثنی شدن پیشنهاد سهامداران مبنی بر اطلاع رسانی به سرمایه گذاران درباره قراردادهای عدم افشا و دیگر بندهای پرده پوشی قراردادهای کارمندان را رد کرد.

این اقدام به معنای آن است که در جلسه سالانه سهامداران اپل در ۲۰۲۲ میلادی، درباره انجام چنین تحقیقی رای گیری می شود.

قرارداد عدم افشا یک قرارداد قانونی الزام آور است که یک رابطه محرمانه را ایجاد می کند. طرف یا طرف‌های امضاکننده قرارداد موافقت می‌کنند که اطلاعات حساس به دست آمده را در دسترس دیگران قرار نگیرد.

اپل قبلاً اعلام کرده بود سیاستی برای استفاده از بندهای مربوط عدم افشا در قراردادهای کاری با کارمندانش ندارد، اما حداقل یک کارمند سابق اپل این ادعا را به چالش کشیده است.

در ماه سپتامبر شرکت «نیا ایمپکت کپیتال»، یکی از سرمایه گذاران اپل پیشنهادی به هیات مدیره این شرکت ارائه کرد تا گزارشی عمومی درباره ارزیابی ریسک های احتمالی برای شرکت در صورت استفاده از بندهای پرده پوشی مربوط به آزار، تبعیض و اعمال غیرقانونی دیگر در قرارداد کارمندان تهیه کند.

اپل در ماه اکتبر درخواستی به کمیسیون بورس واوراق بهادار آمریکا ارائه کرد و خواستار مستثنی شدن این پیشنهاد شد زیرا سیاست شرکت استفاده از چنین بندهایی در قراردادها با کارمندان نیست.

اما رگولاتور بورس آمریکا در نامه ای درخواست اپل را رد و اعلام کرد این شرکت پیشنهاد مذکور را به طور کامل اجرا نکرده است.

شر اسکارلت یکی از کارمندان سابق اپل پس از درخواست اپل برای مستثنی شدن پیشنهاد مذکور اعلام کرد او در ماه اکتبر شکایتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت و این شرکت را متهم کرده بیانیه ای اشتباه و گمراه کننده برای رگولاتور ارسال کرده است. او اعلام کرد بعداً اسناد را در اختیار شرکت «نیا ایمپکت کپیتال» قرار داده است.

به نوشته بیزینس اینسایدر شر اسکارلت کارمند سابق اپل و یکی از سازمان دهندگان جریان «اپل تو» است. اسکارلت ادعا کرده بود اپل سعی کرده به عنوان بخشی از توافقنامه جدایی اش از شرکت وی را وادار کند یک قرارداد عدم افشا امضا کند.

به طور دقیق تر وکلای اپل سعی کرده بودند اسکارلت را وادار کنند قرارداد عدم افشا امضا کند. شیوه تنظیم قرارداد به طور دقیق نشان می داد اپل می خواهد بیانیه خروجش از شرکت را به او دیکته کند. اسکارلت از وجود چنین بندی در قرارداد شوکه شده بود. درهرحال او از امضای آن خودداری کرد.

شرکت های بزرگ مانند اپل به طور معمول از سهامداران می خواهند از چنین پیشنهاداتی اجتناب کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ