تولید "کمپوست خانگی" در کمتر از ۲۴ ساعت !+ فیلم

اقتصاد ایران: دستگاه‌های تولید کمپوست خانگی که استفاده از آن‌ها در کشورهای اروپایی رواج پیدا کرده است, باقی مانده‌ مواد خوراکی را در کمتر از ۲۴ ساعت تبدیل به کمپوست می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، "کمپوست" یک ماده ارگانیک تولید شده از پسماندهای غذایی است که می‌توان آن را برای رشد بهتر گیاهان به خاک اضافه کرد. کمپوست  به حفظ رطوبت و مهار بیماری‌های گیاهی و آفات کمک می‌کند, به گیاهان کمک می‌کند که رطوبت بیشتری در دوران خشکی به دلیل تغییرات آب و هوایی داشته باشند, نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی را کم می‌کند و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

تولید کمپوست خانگی کار پیچیده‌ای نیست اما نیاز به صرف زمان بسیار طولانی دارد که به همین علت، افراد زیادی در سراسر جهان از تولید کمپوست با استفاده از زباله‌های تر خودداری می‌کنند اما یک شرکت اروپایی دستگاهی اختراع کرده‌ است که این فرآیند طولانی را در کمتر از 24 ساعت ممکن می‌کند!

این دستگاه یک تیغه مارپیچ خودکار دارد که به محض پر شدن دستگاه با سرعت بالا شروع به کار می‌کند و با گرمادهی در حرارت بالا موادی از جمله پوست میوه, کاغذ, پودر قهوه و ..., را به کمپوست تبدیل می‌کند؛ در این دستگاه یک تصفیه هوا تعبیه شده است که ایجاد بوی نامطبوع در حین تبدیل زباله به کمپوست جلوگیری می‌کند.

در قسمت پایینی این دستگاه نیز یک درب کشویی وجود دارد که پس از پایان مراحل کمپوست‌سازی, محصول تولید از این قسمت دستگاه قابل برداشت است.

در کشور ما نیز به تازگی یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه کمپوست شده است اما به دلیل اندازه‌ بزرگ و قیمت بالای این محصول، در حال حاضر این دستگاه‌ها تنها در برخی از رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ