آیا شیرآلات ارزان بی کیفیت است؟

اقتصاد ایران: احتمالاً برای شما هم پیش ‌آمده که هنگام خرید، با دیدن برچسب قیمت ارزان روی یک محصول، به بالا بودن کیفیت آن شک کرده اید. در ذهن خریداران جا افتاده است که همیشه قیمت به ‌تناسب کیفیت بالا می‌رود و اگر کالایی ارزان است حتماْ کیفیت پایینی دارد. شیرآلات بهداشتی هم از این قانون مستثنی نیست و شیرآلات ارزان قیمت را معمولاً بی کیفیت در نظر می گیرند. در صورتی که این موضوع همیشه صدق نمی کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،امروزه خریداران با انبوهی از شیرآلات خارجی و شیرآلات ایرانی با تنوع قیمتی فوق العاده بالایی روبرو هستند. برای خرید به صرفه ترین و بهترین شیرآلات باید بدانید که چرا قیمت شیرآلات ارزان لزوماً اشاره به بی کیفیت بودن آن ندارد. در این مقاله با بررسی سایر دلایل احتمالی پایین تر بودن قیمت شیرالات ارزان نشان داده ایم که شیرآلات ارزان لزوماً غیر استاندارد نیست. اگر در زمان خرید شیرآلات ارزان قیمت مواردی مانند جنس شیرآلات و گارانتی را در کنار قیمت شیرالات در نظر بگیرید احتمال خرید شیرآلات بی کیفیت کاهش پیدا می کند.

آیا تفاوت قیمت شیرآلات فقط ناشی از تفاوت کیفیت است؟

به طور کلی (در زمان نوشتن این مقاله) قیمت یک ست شیرآلات از 1.500.00 تومان شروع می‌شود و تا 10.000.000 تومان و بیشتر افزایش پیدا می کند. درست است که این تفاوت قیمت نشان دهنده تفاوت در کیفیت و امکانات انواع شیرآلات است؛ امّا به معنای غیر استاندارد و بی کیفیت بودن تمام شیرآلات با قیمت اقتصادی و ارزان نیست. خریداران با بودجه محدود نیز می توانند با در نظر گرفتن چند نکته صاحب شیرآلات باکیفیت و اقتصادی شوند.

توجه داشته باشید که قیمت بالاتر کیفیت بالای شیرآلات را تضمین نمی کند. یکی از عواملی که باعث بالاتر بودن قیمت بعضی شیرآلات می شود برند شناخته شده شیرآلات است. ممکن است کیفیت شیرآلات یک برند شناخته شده با کیفیت شیرآلات یک برند شناخته نشده برابری کند امّا به دلیل برند بودن قیمت شیرآلات برند شناخته شده بالاتر باشد. البته که در صورتی که قیمت شیرآلات ارزان مورد نظر شما به طرز معناداری از متوسط قیمت شیرآلات ارزان بازار پایین تر باشد باید به کیفیت آن شک کنید.

قیمت شیرآلات ارزان مهم ترین نشانه کیفیت شیرآلات ارزان قیمت است. با گشت و گذار در بازار و یا فروشگاه های اینترنتی شیرآلات می توانید در مورد متوسط قیمت ست شیرآلات ارزان اطلاعات کاملی به دست آورید. با توجه به این قیمت برای خود مرزی تعیین کنید. اگر قیمت شیرآلات بهداشتی ارزان مورد نظر شما پایین تر از قیمت متوسط شیرآلات ارزان تولید شده توسط برندهای معتبر است؛ اصلا به سراغ خرید آن نروید! چرا که تولید شیرآلات استاندارد هزینه هایی دارد و قیمت شیرآلات ارزان و با کیفیت باید هزینه های تولید آن را پوشش دهد. شیرآلات بسیار ارزان امکان ندارد استاندارد باشد.

علاوه بر این، وزن سنگین تر نشان دهنده کیفیت بالاتر شیرآلات نیست. به طور مثال شیرآلات از جنس سرب بسیار سنگین تر از شیرآلات برنجی است، امّا شیرآلات سربی شدیداً برای سلامتی کاربران ایجاد خطر می کند. در صورتی که جنس ماده اولیه شیرآلات یکسان باشد، وزن در واقع عاملی است که می تواند لاکچری یا اقتصادی بودن مدل و قیمت شیرآلات را تعیین کند و نه کیفیت آن را.

مهم‌ترین ملاک‌ها برای خرید بهترین شیرآلات ارزان کدام است؟

حالا که نه قیمت بالاتر و نه وزن سنگین تر عامل تعیین کیفیت شیرآلات ارزان است، پس چطور باید در مورد خرید شیرآلات ارزان تصمیمی گیری کنید؟ همانطور که در ادامه آمده است در زمان خرید شیرآلات در کنار قیمت شیرآلات ارزان حتماً جنس و گارانتی انواع شیرالات را بررسی کنید.

1.     استاندارد بودن جنس شیرآلات

شیرآلات ممکن است با متریال‌ مختلفی در بازار موجود باشد امّا شمش برنج رایج‌ترین ماده اولیه برای تولید شیرآلات است. شمش برنج استاندارد و با کیفیت آلیاژی است که از ترکیب 58  تا 60 درصد مس، 38 درصد روی و زیر 2.5 درصد سرب به دست می آيد. شیرآلاتی که جنسش از آلیاژ شمش برنج استاندارد است کیفیت بالایی دارد و برای سلامتی کاربران مشکلی ایجاد نمی کند. شیرآلات برنجی می تواند متناسب با طرح خود وزن متفاوتی (سبک یا سنگین) داشته باشد و در گروه شیرآلات لوکس و یا شیرآلات ارزان قیمت قرار گیرد. بهتر است شیرآلاتی که از جنس برنج نیست را تهیه نکنید، چون شیرآلات برنجی چه از نظر جنس و چه از نظر قیمت به صرفه ترین است.

2.     گارانتی شیرآلات

گارانتی شیرآلات، یکی از مواردی است که شما باید به آن توجه زیادی داشته باشید. معمولاً، گارانتی امکانی است که اگر همراه با محصولات ارائه شود، خیال شما را تا حد زیادی از کیفیت آن راحت می‌کند. معمولاً قضاوت در مورد جنس شیرآلات کار دشواری است و گارانتی ملموس ترین نشانه اعتماد تولید کننده به محصولش است. پس در زمان خرید شیرآلات حتماً به گارانتی داشتن آن دقت کنید. اگر شیرآلات شما گارانتی داشته باشد، در صورت بروز مشکلات احتمالی، شما می‌توانید به ‌سادگی با پشتیبانی تماس بگیرید.

دسته بندی کلی انواع شیرآلات ارزان

شیرآلات ارزان قیمت به ۴ دسته کلی شیر روشویی ارزان، شیر دستشویی ارزان، شیر حمام ارزان و شیر ظرفشویی ارزان تقسیم می شوند که هر یک محصولاتی با کاربردی متفاوت دارند.

به طور مثال شیر روشویی اهرمی ارزان دارای دسته بندی های شیر روشویی پایه بلند ارزان و شیر روشویی متحرک ارزان است. کاربرد و محل نصب هر یک از این انواع شیر روشویی متفاوت است و پیچیدگی مکانیزم تولید و وزن آن ها است که قیمت هر شیر روشویی را تعیین می کند.

کیفیت انواع شیر روشویی ارزان نیز مانند قیمت آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. شیرآلات روشویی ارزان قیمت لزوماً بی کیفیت نیستند؛ اما در زمان خرید شیرآلات ارزان نیاز به بررسی و احتیاط بیشتری وجود دارد. زمانی که قیمت شیر روشویی ارزان به صورت معناداری از متوسط قیمت شیرآلات ارزان موجود در بازار پایین تر است به احتمال زیاد یا غیر استاندارد است و یا گارانتی ندارد؛ در هر دو حالت کیفیت آن زیر سوال می رود. بهترین شیر اهرمی روشویی ارزان، علاوه بر گارانتی و جنس استاندارد، طرحی منحصر به فرد نیز دارد.

شیر اهرمی روشویی ارزان کروم

شیر توالت یا شیر دستشویی نیز دارای انواع لوکس و ارزان است. قیمت شیر اهرمی توالت ارزان بر اساس وزن و طرح آن تعیین می شود و معمولاً انواع شیر دستشویی ارزان وزن پایین تری دارد و از نظر ظاهری نیز کوچکتر است.

با توجه به بی ثباتی شرایط اقتصادی و افزایش قیمت شیرآلات، اهمیت خرید شیر توالت ارزان قیمت و با کیفیت نیز بیشتر شده است. برای خریدی به صرفه باید دو عامل کیفیتوقیمت شیر توالت را کنار هم در نظر بگیرید؛ چرا که بدون کیفیت، قیمت ارزان شیر دستشویی ممکن است به زودی گران تمام شود! دردسر و هزینه خرید دوباره و یا تعمیر یک شیر توالت بی کیفیت، هر چند ارزان، بیشتر از هزینه خرید یک شیر دستشویی ارزان ولی استاندارد است. کیفیت شیرآلات ارزان با یکدیگر تفاوت دارد و قیمت شیرآلات ارزان لزوماْ نشان دهنده کیفیت پایین آن ها نیست؛ مگر در شرایطی که از قیمت متوسط شیرآلات ارزان در بازار بسیار کمتر باشد.

شیر دستشویی ارزان تیدا، محصول شیرآلات کاویان

شیر حمام ارزان نیز در بازار ارائه می شود و انواع علم دوش اکو یا اقتصادی برای ست کردن با آن موجود است. با وجود قیمت مناسب شیر مخلوط حمامی ارزان می توانید انواع با کیفیت آن را نیز خریداری کنید.

کیفیت انواع شیر حمام ارزان با یکدیگر متفاوت است و پایین تر بودن قیمت شیرآلات ارزان لزوماً به دلیل غیر استاندارد بودن همه آن ها نیست. بهترین شیر دوش حمام ارزان علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز دارد. مواردی مانند گارانتی، جنس استاندارد، آبکاری با کیفیت و طرح منحصر به فرد نشان دهنده کیفیت شیر دوش حمام هستند. پس، قیمت شیر حمام ارزان به تنهایی نمی تواند ضامن خرید بهینه شیرآلات باشد. در نظر نگرفتن کیفیت شیر حمام ارزان احتمالاً در مدت زمان کوتاهی شما را دچار هزینه و دردسر تعمیر و یا خرید مجدد شیر حمام خواهد کرد.

شیر حمام ارزان کروم

شیر ظرفشویی ارزان نیز به انواع شیر ظرفشویی شاوری ارزان، شیر ظرفشویی دیواری ارزان، شیر ظرفشویی فنری ارزان و شیر ظرفشویی دو منظوره ارزان تقسیم می شود. قیمت شیر اهرمی ظرفشویی ارزان معمولاً متنوع تر از قیمت سایر انواع شیرآلات ارزان است چرا که مدل های متنوع تر با مکانیزم عملکرد منحصر به فرد دارد.

ممکن است قیمت اولین عاملی باشد که در زمان خرید شیر ظرفشویی ارزان مورد بررسی قرار می دهید. پایین بودن قیمت شیر ظرفشویی ارزان نشان دهنده بی کیفیت بودن آن به طور کلی نیست و کیفیت انواع شیرآلات ارزان با یکدیگر تفاوت دارد. بهترین شیر آشپزخانه ارزان، علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز دارد که خود را در جنس استاندارد، گارانتی و طرحی منحصر به فرد نشان می دهد. در نظر داشته باشید تنوع طرح و قیمت شیر اهرمی ظرفشویی ارزان نسبت به سایر انواع شیر ظرفشویی مانند مدل های کلاسیک بالاتر است.

شیر اهرمی ظرفشویی ارزان

خلاصه مطلب

در زمان خرید شیرآلات و هر محصول دیگری معمولاً برچسب ارزان یا اقتصادی ذهنیت منفی ای در مورد کیفیت محصول مورد نظر به خریداران می دهد. این ذهنیت همیشه و همه جا صحیح نیست! مثلاً در مورد شیرآلات بهداشتی، در صورتی که جنس آن استاندارد باشد، قیمت شیرآلات ارزان لزوماً نشان دهنده کیفیت پایین نیست و ممکن است صرفاْ به خاطر وزن پایین تر باشد. وزن شیرآلات هم اشاره به میزان ماده به‌کار رفته در تولید آن دارد که به فراخور طرح شیرآلات تعیین می شود. این در حالی است که جنس ماده اولیه شیرآلات بسیار مهم‌تر از وزن شیرآلات است. به طور کل در خرید شیرآلات ساختمانی دست شما باز است و می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه‌تان از میان شیرآلات ارزان تا شیرآلات لوکس انتخاب کنید؛ به شرطی که جنس و گارانتی محصول مورد نظر خود را در نظر بگیرید. برای مشاهده انواع شیرآلات با قیمت های متنوع می توانید به فروشگاه اینترنتی شیرآلات kavianhamafza.com مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ