راه اندازی متفاوت ترین باشگاه مشتریان توسط بانک ایران زمین
اقتصاد ایران: شبکه های اجتماعی و استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف به عنوان یک مهارت جدید در میان عموم مردم رواج یافته که نشان از علاقه آنها به انجام کارهای روزانه اداری، خرید و فروش، تبلیغات و به خصوص انجام عملیات های پولی و مالی در محل زندگی و یا محل کار است.
امروزه میلیاردها نفر در جهان با در دست داشتن ابزارهای ارتباطی به شبکه های اینترنت متصل هستند و از فرصت بی نظیری که برایشان فراهم شده برای گفت و گو با یکدیگر و انجام مبادلات روزانه خود استفاده می کنند.
استفاده از این روش ها موجب شده تا مردم برای استفاده از خدمات مورد نیاز خود دیگر نیازی به مراجعه به ادارات، فروشگاهها و شعبات بانک ها نداشته باشند و با بهره گیری از بسترها و امکانات ایجاد شده با سهولت و سرعت، بدون محدودیتهای مکانی و زمانی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
اگر نگاهی به شیوه های ارتباطی در عصر نوین بی اندازیم، خواهیم دید که شبکه ها و رسانه های جدید با کمک سیستم های دیجیتال به صورت آنلاین به دنبال جلب مشتریان از کودکان تا بزرگسالان هستند.
به همین خاطر بسیاری از شرکت ها، تولید کنندگان کالا و ارایه دهندگان خدمات دلیل خود را برای حضور در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال ارتباط مستقیم با مخاطبین و معرفی محصولاتشان به آنها عنوان می کنند.
محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین نیز معتقد است که حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی و استفاده از نرم افزارهای مختلف برای رسیدن به خواسته های مورد نیازشان است و به همین منظور بانک ایران زمین نیز به دنبال راه اندازی متفاوت ترین باشگاه مشتریان بانکی کشور است.
وی اظهار داشت: معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین برنامه جامعی را در اختیار روابط عمومی بانک قرار داده است تا متفاوت ترین باشگاه مشتریان بانکی کشور را راه اندازی کنیم تا مشتریانی که خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند به راحتی بتوانند به این خدمات دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری تعیین می کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می خواهد.
استاد در خصوص خدمات مرکز تماس بانک ایران زمین نیز گفت: نقطه اتصال بانک همچنان مرکز تماس دیجیتال خواهد بود و این مرکز همچنان به صورت 24 ساعته و در ایام هفته پاسخگوی سوالات مشتریان است.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی افزود: امروزه شبکه های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه ها فرصتی را به بانک ها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.
استاد با تاکید بر این که، توسعه همه جانبه رسانه های اجتماعی واقعیتی غیر قابل انکار در دنیای مدرن است گفت: آمارها حاکی از افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی در بین مردم جهان دارد، چرا که ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین شبکه بانکی و مشتریان است و شبکه های دیجیتال نیز ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می شوند.
این کارشناس حوزه ارتباطات افزود: در بین شرکتها و گروههایی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، بانکها این حوزه را یک فرصت می دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت های ایجاد شده استفاده کنیم.
وی گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آنها سعی می کنند هر چه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند، اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.
وی افزود: مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما هم باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.
استاد با بیان این که شبکه های اجتماعی، روابط عمومی و ارتباطات را تقویت کرده است، اظهار کرد: پیش از این روابط عمومیها تمرکز خود را روی ذی نفعان، افراد پرنفوذ، سرمایه گذاران و طیفی اندک از جامعه قرار می دادند، اما با ایجاد شبکههای اجتماعی و رشد آنها در میان طیفهای گستردهای از جامعه، سرعت انتقال پیام و ماندگاری آن و گستردگی دریافت کنندگان پیام بیشتر شده است.
وی افزود: امروزه مشتریان دیگر به شعبه مراجعه نمی کنند، اما به لحاظ ارتباطی، رابطه آنها با بخشهای مختلف بانک ها بیشتر شده است و بانک ها نیز از طریق بررسی رفتار مشتری و همچنین دنبال کردن خواسته های آنها در شبکههای اجتماعی سعی دارند با ایجاد یک رابطه نزدیک تر ضمن ارائه خدمات شخصی سازی شده، اعتماد مشتریان را جلب کنند.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین گفت: بانکداری دیجیتال الزاماتی مانند ابزار دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال، ارتباط با مشتری دیجیتال و مشتریان دیجیتال می خواهد و هر کدام از اینها که نباشد خللی در کار ایجاد خواهد کرد.