قیمت انواع میلگرد ، ورق ، پروفیل ، نبشی ، ناودانی ، سپری و انواع محصولات استیل در مرکز استیل

اقتصاد ایران: میلگرد محصولی فولادی با سطح مقطع دایره ای توپر است که بیشتر از آن برای افزایش مقاومت کششی در سازه های بتنی استفاده می شود.این فولاد در ضخامت، سایزهای مختلفی و همچنین درسه نوع ساده ، آجدار و کلاف تولید و به بازار عرضه میگردد که نوع آجدار آن در ساختمان سازی کاربرد بیشتری داشته و به آرماتور نیز معروف است.

میلگرد محصولی فولادی با سطح مقطع دایره ای توپر است  که بیشتر از آن برای افزایش مقاومت کششی در سازه های بتنی استفاده می شود.این فولاد در ضخامت، سایزهای مختلفی و همچنین درسه نوع ساده ، آجدار و کلاف تولید و به بازار عرضه میگردد که نوع آجدار آن در ساختمان سازی کاربرد بیشتری داشته و به آرماتور نیز معروف است.

از آنجایی که بتن مقاومت کششی کم تری نسبت به مقاومت فشاری خود دارد همین امر سبب شده تا از میلگرد آجدار برای بر طرف نمودن این کمبود مقاومت کششی استفاده شود در واقع مصالح زیادی برای  بهبود مقاومت کششی بتن وجود دارند اما خاصیت یکسان بودن ضریب انبساط دمایی بتن و فولاد از تنش‌های درونی بتن آرمه در شرایط دمایی متفاوت جلوگیری می‌کن دکه همین امر موجب شده است از میلگرد به عنوان بهترین گزینه جهت مصلح کردن بتن استفاده شود. ازعوامل تاثیر گذار بر قیمت میلگرد نوسانات قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا ، تورم سالانه ، قیمت جهانی فولاد و همچنین سایز و روش تولید آن را می توان نام برد. علاوه بر این قیمت مواد اولیه میلگرد بر روی قیمت آن موثر بوده و هرچه قیمت شمش فولادی و سنگ آهن افزایش یابد قیمت میلگرد نیز افزایش خواهد یافت.

 

ورق

ورق صفحه ای با سطح صاف و تخت  و از جنس ها و آلیاژ های مختلف فولاد تولید می گردد. از انواع ورق می توان ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق استیل را نام برد که در ابعاد و ضخامت های گوناگونی به صورت برش خورده و یا رولی تولید و به بازار عرضه می گردد.خرید ورق براساس مشخصاتی چون چگالی،وزن، ابعاد و سایز آن ها انجام می گیرد و قیمت آن نوع و جنس ورق و همچنین کیفیت تولید و متریال به کاربرده شده در آن وابسته است. ورق ها در استاندارد کشور های آلمان ،آمریکا و روسیه تولید می گردند .که متداول ترین استاندارد تولید ورق در ایران استاندارد DIN کشور آلمان است. استاندارد ASTM آمریکا دومین استاندارد تولید ورق های فولادی می باشد.و سومین استاندارد مربوط به کشور روسیه بوده که کم تراز استاندارد های ذکر شده از آن استفاده می گردد.

ورق

پروفیل

پروفیل یا Profile ، از پرکاربردترین محصولات فلزی هستند که از آن ها در صنایع مختلفی چون ساختمان سازی، خودروسازی و ... و همچنین در ساخت درب، پنجره، لوله، نمای ساختمان و ... استفاده زیادی می‌شود. پروفیل‌ها در انواع، شکل ها، ضخامت، جنس‌ها، سایزهای مختلفی تولید می‌شود که قیمت هر کدام با دیگری متفاوت می‌باشد.

پروفیل‌ها از نظر ظاهر به دو گروه پروفیل باز و پروفیل بسته تقسیم‌بندی می‌شوند. پروفیل‌های باز و بسته دارای ابعاد و ضخامت‌های متنوعی هستند. پروفیل‌های باز شبیه یکی از حروف انگلیسیI  ،H ، Z،T یا U می‌باشد؛ تیرآهن، نبشی، ناودانی، پروفیل آبرو، پروفیل زد، پروفیل فرانسوی و ... در این دسته قرار می‌گیرند. پروفیل‌های باز در ساخت سوله، کشتی سازی، سالن‌های ورزشی، ایستگاه‌های سوخت رسانی، پارکینگ‌های عمومی، انبارها و ... کاربرد دارند. پروفیل باز به دلیل قیمت مناسب و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و همچنین دارای استحکام بالا، وزن سبک و قابلیت نصب آسان از نیز  می‌باشند.

پروفیل

 

نبشی

نبشی از پروفیل های ساختمانی پر کاربرد است که دارای دو ضلع عمود بر هم می باشد و در صنایع گوناگونی همچون صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. این پروفیل مقاطع باز از لحاظ شکل ظاهری در دو نوع نبشی بال مساوی و بال نامساوی  تولید می شود.

اگراندازه طول هر دو بال این پروفیل یکسان باشد به آن نبشی بال مساوی می گویند.همچنین اگر اندازه ابعاد بال ها متفاوت باشد به آن نبشی بال نامساویمی گویند. کاربرد نبشی بال مساوی نسبت به بال نامساوی بسیار بیش تر است از این رو بیشتر کارخانه نوع بال مساوی را در ظرفیت بالاتر از بال نامساوی تولید می کنند . نبشی ها در جنس های متنوعی مانند فولادی، گالوانیزه، استیل ،آلومینیوم ، پی وی سی و ... تولید و به بازار عرضه می شوند.  از نبشی ها در صنایعی چون صنعت ساختمان سازی ،صنعت نفت و پتروشیمی برای خطوط لوله، ساپورت لوله ها در نیروگاه ها و ساپورت سینی های کابل های برق استفاده می گردد.

عواملی مانند هزینه های تولید، نوسانات بازار ارز، میزان عرضه و تفاضا، میزان صادرات و وارداتو تورم داخلی و تورم جهانی بر روی قیمت نبشی تاثیر بسزایی دارند.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول جنس، سایز، فابریک یا پرسی بودن آن، ضخامت ، کارخانه تولید کننده آن را نیز می توان اشاره کرد.

نبشی

ناودانی

ناودانی نوعی پروفیل فولادی مقاطع باز با مقطع U شکل یا  C شکل است که دارای یک جان افقی و دو بال عمودی می باشد. این پروفیل فولادی در جنس های فولاد، آلومینیوم و استنلس استیل تولید می شود. این محصول بیشترین کاربرد را به عنوان پایه و قاب در صنعت ساختمان‌سازی دارد. ناودانی ها  بر اساس نحوه تولید، نوع استاندارد و وزن در انواع مختلفی تولید می شوند که از لحاظ ظاهری در دوگروه  ناودانی ساده و مشبک و از لحاظ شکل سطح مقطع به سه نوع با علامت اختصاری UPN ،UNP و UPE  تقسیم بندی می شود. انواع ناودانی از نظر وزن را به دو نوع ناودانی سبک و ناودانی سنگین و از نظر روش تولید به ناودانی فابریک و پرسی دسته بندی می شود . این محصول در ایران توسط کارخانه های معتبری تولید می گردد.

قیمت ناودانی طبق سایز، ارتفاع جان، اندازه بال، ضخامت، کیفیت، نوع کارخانه تولید کننده و استاندارد آن تعیین می شود و هر چه  ضخامت یا ارتفاع جان آن بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد.

ناودانی در وزن های متفاوتی تولید می شود، ناودانی‌های تولید شده با وزن استاندارد را ناودانی سنگین و نوع سبک‌تر از آن به ناودانی سبک معروف است از این رو قیمت ناودانی سنگین کمی بالاتر از قیمت ناودانی سبک است.

سپری

سپری  نیزنوعی پروفیل مقاطع باز است که دارای بال و جان عمود بر هم می باشد به طوری که سطح مقطعی T شکل را تشکیل می دهد و به آن پروفیل T نیز گفته می شود.از این پروفیل در صنعت و ساختمان سازی استفاده می شود. سپری به صورت فابریک و پرسی در سایزهای 3 ، 4 ، 5 و 6 و به صورت شاخه هایی به طول 6 و 12 متری تولید می شود. بیشترین کاربرد این محصول با توجه به مشخصات فنی آن  در مصارف صنعتی می باشد. سپری در مواردی چون اتصال پل ها به ستون، ساخت انواع در و پنجره، نماکاری خشک ، سقف های نورگذر، صنعت صد سازی، ساخت سازه های فلزی و .... کاربرد دارد.

سپری

انواع محصولات استیل

همانطور که از نام محصولات استیل مشخص است جنس آن ها از استیل می باشد. در واقع استیل نوعی از آلیاژ است که از ترکیب چند ماده با آهن به دست می آید. برای ساخت آلیاژ استیل عناصر و مواد مختلفی همچون کربن(تا حداکثر2 درصد)، نیکل و کروم طی یک فرآیند شیمیایی به آهن افزوده می شود.

کروم به کار رفته در محصولات استیل باعث تشکیل لایه نازکی روی فولاد در هنگام خوردگی می شود تا از خوردگی های بعدی جلوگیری کند و عملا موجب ترمیم خوردگی خواهد شد. مجموعه مرکز استیل از معتبرترین تامین کننده های انواع محصولات استیل مانند ورق استیل ، لوله استیل ، پروفیل استیل و ضایعات استیل می باشد. برای دریافت قیمت انواع محصولات استیل و همچنین خرید و فروش انواع محصولات استیل می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 55533326-021 درارتباط باشید و یا به وب سایت مرکز استیل به آدرس https://markazsteel.com مراجعه نمایید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ