بهترین تور وان ترکیه را با سفربانک تجربه کنید

اقتصاد ایران: گاهی وقت‌ها پیدا کردن یک مقصد خوب برای سفر، خیلی سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،چرا که هر کس تعریف متفاوتی از سفر خوب داشته و برای انتخاب مقصد، معیارهای خاص خودش را دارد. نزدیک بودن، ارزان بودن، زیبایی، جدید بودن و برخورداری از امکانات تفریحی و خدماتی مناسب از جمله معیارهایی هستند که افراد مختلف معمولاً برای انتخاب یک مقصد خوب در نظر می‌گیرند. مقصد ایده‌آل مقصدی است که همه‌ی این ویژگی‌ها را با هم داشته باشد. حال اگر قصد سفر دارید و به دنبال یک مقصد خوب و ایده‌آل می‌گردید، ما یک پیشنهاد بسیار عالی برایتان داریم: تور وان ترکیه! در ادامه این مقاله سفربانک به شما پیشنهاد های فوق العاده ای به شما خواهد داد.

تور وان از آن دسته تورهایی است که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. با گشت و گذار در سایت سفربانک می توانید بهترین قیمت تور وان را جستجو و مقایسه کنید. البته این محبوبیت و استقبال عالی مسافران به تور وان بی دلیل نیست. در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت و راهنمای جامعی درباره‌ی تور وان به شما ارائه خواهیم نمود.

تجربه ما در تور وان 

شهر وان یکی از نزدیک‌ترین مقاصد توریستی خارجی به ایران است. این شهر زیبا که در شرق کشور ترکیه و در نزدیکی مرز‌های ایران قرار گرفته‌است، بزرگترین شهر در شرق ترکیه محسوب می‌شود.

موقعیت خاص شهر وان باعث شده که سرگذشت تاریخی عجیب و غریبی را پشت سر بگذارد. این شهر که روزگاری، جزئی از قلمرو امپراتوری‌های ایران محسوب می‌شده است، در طول تاریخ، جنگ‌های بزرگ بسیاری به خود دیده و چندین بار میان امپراتوری‌های بزرگ تاریخ، مثل ایران و روم و یا اخیراً ایران و عثمانی دست به دست شده است. وجود آثار مربوط به دوران‌های تاریخی مختلف و کتیبه‌های میخی که تا به امروز به جای مانده‌اند گواه این ادعا هستند. اهمیت و زیبایی این آثار تاریخی، باعث شده است که بازدید از آنها اغلب در برنامه تور وان گنجانده شود.

قیمت تور وان

چند نوع تور وان داریم؟

شهر وان از آن دسته مقاصدی است که برای سفر به آن گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. با توجه به اینکه ایران با کشور ترکیه مرز زمینی گسترده‌ای داشته و شهر وان در نزدیکی مرز ایران قرار دارد، می‌توان به صورت زمینی به این شهر سفر کرد و مثل تور پاتایا مجبور به سفر هوایی نیستید. اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به شهر وان برای ایرانیان شامل این موارد می‌شوند.

  1. تور وان با قطار

  2. تور وان زمینی با اتوبوس

  3. سفر به وان با خودروی شخصی

  4. تور هوایی به وان

1- تور وان با قطار

با وصل شدن راه‌آهن ایران به ترکیه، از سال ۱۳۹۸ امکان جابجایی مسافر بین دو کشور از طریق قطار فراهم شد. تور وان با قطار، از سفر هوایی ارزا‌ن‌تر و از سفر با اتوبوس امن‌تر است. این قطار که از شهر تهران به سمت وان حرکت میکند، فقط در تهران و تبریز مسافر گیری کرده و برای رسیدن به مقصد حدود ۱۰۶۷ کیلومتر مسیر را طی می‌کند. مسافران قطار تهران-وان پس از رسیدن به پایانه مرزی رازی، از قطار پیاده می‌شوند تا کنترل‌ها و تشریفات مرزی انجام شود. بعد از آن مجدداً سوار قطار شده و به سمت گذرگاه مرزی کاپی‌کوی در خاک ترکیه حرکت می‌کنند. در این گذرگاه نیز مدارک مسافرین بررسی شده و تشریفات لازم انجام می‌شود. در نهایت پس از تایید نهایی مسئولین گذرگاه، مسافرین می‌توانند دوباره سوار قطار شوند و به سمت شهر وان حرکت کنند. این قطار دارای رستوران و کوپه‌های اکسپرس است. در صورتی که مایل باشید می‌توانید پس از رسیدن به شهر وان، از سیستم ریلی کشور ترکیه استفاده نموده و سری هم به سایر شهرهای توریستی این کشور بزنید.

تور وان زمینی

2- تور وان زمینی با اتوبوس

تور وان زمینی از محبوب‌ترین تورهای وان است که معمولاً با اتوبوس انجام می‌شود.  البته همه طول سفر با اتوبوس انجام نمی‌شود. چرا که در حال حاضر هیچ خط اتوبوسی مستقیمی بین ایران و ترکیه وجود ندارد. این نوع تور وان به این صورت است که مسافران، سوار بر اتوبوس، به سمت شهر خوی حرکت می‌کنند. پس از رسیدن به خوی، مسافران تور وان از اتوبوس پیاده شده و سوار ون می‌شوند. ون‌ها به سمت مرز راه افتاده و پس از انجام تشریفات مرزی در پایانه رازی ایران و کاپی‌کوی ترکیه، مسافران را به شهر وان می‌رسانند. این سفر از تهران به خوی حدود ۹ ساعت، از خوی تا مرز یک ساعت و از مرز تا شهر وان هم حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد. علاوه بر این احتمالاً چند ساعت هم در مرز برای بررسی و تایید مدارک معطل خواهید شد.

3- سفر به وان با خودروی شخصی 

غیر از خرید تور وان می توانید به صورت شخصی نیز به این شهر مراجعه کنید. از تهران تا پایانه مرزی رازی حدود ۸۵۰ کیلومتر فاصله وجود دارد. آن طرف مرز، شهر وان نیز حدود ۹۰ کیلومتر از مرز ایران فاصله دارد. طی کردن این مسافت با اتوبوس و ون ممکن است کمی خسته‌کننده و حتی برای عده‌ای آزاردهنده باشد. اگر چنین است، می‌توانید برای این سفر از خودروی شخصی خود استفاده کنید. مسیر این نوع سفر نیز مشابه سفر با اتوبوس است و برای رسیدن به مرز باید از تبریز و خوی عبور کرده و خود را به پایانه مرزی رازی، که نزدیک‌ترین پایانه به شهر وان است، برسانید. البته برای ورود خودروی شخصی به کشور ترکیه باید گواهینامه بین‌المللی، پلاک بین‌المللی، برچسب CD و IR و مجوزی تحت عنوان کاپوتاژ (مجوز خروج خودروی شخصی از کشور) داشته باشید که طبعاً باعث افزایش هزینه‌های شما خواهند شد.

برای رهایی از این دردسرها، می‌توانید تا شهر خوی با خودروی شخصی خود رفته، سپس خودرو را در پارکینگ‌های خوی یا پارکینگ پایانه مرزی پارک نموده و با تور وان، با ون به سمت شهر وان حرکت کنید.

4- تور هوایی به وان

بهتر است بدانید که پرواز مستقیمی از ایران به مقصد شهر وان وجود ندارد. پروازهای مربوط به تور‌های هوایی وان، معمولاً در فرودگاه آنکارا یا استانبول فرود آمده و پس از آن، ایرلاین‌های داخلی ترکیه مسافران را به شهر وان می رسانند. این موضوع طبعاً باعث افزایش هزینه‌های سفر خواهد شد. اگر قیمت تمام شده‌ی سفر برایتان خیلی اهمیت دارد، بهتر است به سراغ تورهای زمینی بروید. البته با توجه به استقبال خوب مردم به تور وان، اخیراً یکی از شرکت‌های هوایی در حال برنامه‌ریزی و اخذ مجوز برای راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران – وان است.

جاهای دیدنی وان

 

جاهای دیدنی در تور وان

شهر وان علاوه بر اهمیت تاریخی و برخورداری از آثار و ابنیه زیبای باستانی، دارای طبیعت فوق‌العاده‌ای است. در تور وان مثل تور کربلا هدف زیارتی ندارید و جاهای دیدنی در اولویت های سفر شماست. قرارگیری در میان دریاچه‌ی چشم‌نواز وان و کوه‌های زیبا و سر به فلک کشیده، باعث شده که این شهر مانند نگینی سبز در شرق ترکیه خودنمایی کند. اگر قصد رزرو تور وان را دارید، مطمئن باشید که مقصد خوبی انتخاب کرده‌اید. این شهر از نظر جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری چنان غنی است که شاید لازم باشد برای دیدن همه‌ آن‌ها چندین بار با تور وان به آن سفر کنید. در ادامه به معرفی بخشی از این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت.

  • دریاچه وان

دریاچه وان، بزرگترین دریاچه کشور ترکیه و دومین دریاچه بزرگ در غرب آسیاست. این دریاچه ۳۷۱۳ کیلومتر مربع مساحت دارد. آب دریاچه به علت شوری بالا، نه برای آشامیدن و نه برای آبیاری مزارع مناسب نیست. با این وجود، دریاچه وان طبیعت بسیار زیبایی داشته و سواحل آن زیستگاه‌ پرندگان و گونه‌های جانوری مختلفی است. در اطراف این دریاچه گونه بسیار زیبا و خاصی از گربه‌سانان، به نام گربه وان زندگی می‌کند که یکی از علل اصلی شهرت جهانی شهر وان است. این گربه‌های سفید رنگ، دارای یک چشم آبی و یک چشم سبز(گاهی زرد) هستند و همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. بازدید از این دریاچه از برنامه های اصلی تور وان است.

  • جزیره آختامار

افسانه‌ها می‌گویند که نام این جزیره برگرفته از یک داستان عاشقانه است.این جزیره، همانند افسانه قشنگی که از آن نقل شد، چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی دارد. اگر به دنبال گرفتن عکس‌هایی بکر و خاص هستید، جزیره آختامار می‌تواند مناظر فوق‌العاده‌ای برای این کار در اختیارتان بگذارد. علاوه بر طبیعت زیبا، در ساحل این جزیره یک کلیسای باستانی به نام کلیسای صلیب مقدس وجود دارد که متعلق به ارامنه‌ای است که سابقاً در اینجا می‌زیسته‌اند و قدمت آن به سال ۹۱۵ بعد از میلاد حضرت مسیح(ع) بازمی‌گردد. بازدید از این جزیره در برنامه های تور وان گنجانده شده.

  • قلعه هوساپ (هوشاپ)

در کناره رودخانه هوساپ، بر فراز صخره‌ای بلند، قلعه‌ای متعلق به قرون وسطی قرار گرفته است که به آن قلعه هوساپ می‌گویند. معمار این قلعه زیبا، مردی کرد به نام محمود سلیمان بوده است. گفته می‌شود که پس از اتمام بنای قلعه، مقامات منطقه دست‌های محمود سلیمان را قطع می‌کنند تا او نتواند دیگر قلعه رقیبی برای قلعه هوساپ بسازد. اگر با تور وان به این شهر سفر کرده اید برای دیدن این قلعه باید به صورت شخصی اقدام کنید.

این قلعه که در سال ۱۶۴۳ بنا شده شامل دو بخش داخلی و خارجی است. بخش خارجی که دارای یک مسجد و چندین محله مسکونی بوده، توسط چهل برج محافظت می‌شده‌است. بخش داخلی دارای دو قسمت مختلف بوده است. ورودی‌ها، باروها و محل‌های نگهبانی در قسمت پایین‌تر و برج دیدبانی در قسمت بالایی قرار داشته است.

  • قلعه کائوستپ

این قلعه متعلق به عصر پادشاهی اورارتو است. این پادشاهی ارمنی که در عصر آهن، حدود ۸۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع)، در این منطقه ساکن بوده، به داشتن قلعه‌هایی محکم معروف بوده است. قلعه کائوستپ یکی از این قلعه‌ها است که تا امروز همچنان پا برجا مانده است. این قلعه سنگی شامل دوبخش بالایی و پایینی بوده و ساختمان‌های زیادی در آن قرار داشته است.

  • ارگ وان

مشرف به ویرانه‌های باقیمانده از شهر ۳۰۰۰ ساله اورارتو، قلعه عظیمی وجود دارد که به ارگ وان معروف شده است. این ارگ زیبا که بین قرن ۹ تا ۷ پیش از میلاد بنا شده، بزرگترین قلعه سنگی این ناحیه بوده و در ساخت آن از سنگ بازالت استفاده شده است. مجاور این ارگ، برجی به نام برج سردور قرار دارد که حاوی کتیبه‌هایی مربوط به آغاز پادشاهی اورارتو می‌باشد. این کتیبه‌ها در قرن پنجم پیش از میلاد به دستور خشایارشاه، پادشاه بزرگ هخامنشی،  به سه زبان فارسی باستان، ایلامی و بابلی نگاشته شده‌اند. با وجود گذشت زمانی بسیار طولانی و رخ دادن حوادثی بسیار در این منطقه، این کتیبه همچنان سالم و خوانا هستند. اگر بازدید از این کتیبه‌ها در برنامه تور وان شما گنجانده نشده‌است، توصیه می‌کنیم که خودتان شخصاً برای دیدن این لوح ها به ارگ وان مراجعه نمایید، به هیچ وجه این فرصت را از دست ندهید.

برای یافتن بهترین تور وان ترکیه با قیمت مناسب به سایت سفربانک مراجعه کنید و یا با تلفن88866609-021 تماس حاصل کنید.

تور وان ترکیه

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ