اثر بسیار ضعیف واکسن فایزر بر کودکان

اقتصاد ایران: بیش از 2 سال است که کابوس همه گیری کرونا در سراسر جهان موجب شکل گیری محدودیت ها و قرنطینه های شدیدی شده است و در این میان تصور می شد با ارائه واکسن، این همه گیری به پایان نزدیک شده باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، غول دارویی فایزر روز جمعه پیش بینی کرد که همه گیری کووید-۱۹ ممکن است تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد. همچنین روز جمعه، شرکت واکسن سازی فایزر و شریک تجاری آن BioNTech اعلام کردند که قصد دارند درخواست دریافت مجوز واکسن کووید-۱۹  خود را برای کودکان ۲ تا ۵ ساله به تعویق بیندازند. گفتنی است تصمیم فوق در پی این گرفته شد که طی یک مطالعه جدید مشخص شد واکسن ویژه کودکان پاسخ ایمنی ضعیف ‌تر از حد انتظار ارائه می کند.

لازم به ذکر است میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی فایزر طی گزارشی ویژه برای سرمایه گذاران این پروژه توضیح داد که مجموعه واکسن سازی فایزر انتظار دارد در برخی از مناطق طی یکی دو سال آینده شاهد سطوح قابل توجه همه گیری کرونا باشد. در همین حال، او گفت، کشورهای دیگر ممکن است همزمان کووید را در سطح  بومی و با  میزان کم و قابل کنترل  تجربه کنند.

با این حال، فایزر پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۴ ، ویروس کرونا در سراسر جهان بومی شود. دولستن در ادامه توضیحات خود افزود: زمان و چگونگی این اتفاق دقیقاً به تکامل بیماری، نحوه استفاده مؤثر جامعه از واکسن‌ها و درمان‌ها و توزیع عادلانه در مکان ‌هایی که نرخ واکسیناسیون پایین است بستگی دارد. قابل ذکر است که ظهور انواع جدید همچنین می تواند بر چگونگی ادامه این بیماری همه گیر تاثیر بگذارد.

گفتنی است شرکت های فایزر و بیون تک در رابطه با واکسن ارائه شده برای کودکان ۲ تا ۵ ساله اعلام کردند که به زودی آزمایش افزودن دوز سوم را در کودکان را آغاز خواهند کرد و در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه از مقامات تصمیم گیرنده حوزه بهداشت ایالات متحده خواهند خواست تا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اجازه استفاده از این واکسن را صادر کنند.
در نهایت اینطور به نظر می رسد که به اعتقاد پژوهشگران شرکت واکسن سازی فایزر هنوز برای فکر کردن به پایان همه گیری کرونا زود است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ