شتاب قطارشهری مشهد منتظر لایحه بودجه ۱۴۰۱

اقتصاد ایران: مشهد-مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: بودجه اصلی قطارشهری‌های کشور از طریق اوراق مشارکت تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،کیانوش کیامرز در گفتگو با اکونیوز خراسان رضوی با بیان اینکه تنها کمکی که دولت برای ساخت مترو به شهر‌ها می‌کرد، انتشار این اوراق و تامین بازپرداخت ۵۰درصد از اصل و سود آن بود که متاسفانه در بودجه۱۴۰۱ آن را نیز حذف کرده است تصریح کرد:باتوجه به این موضوع، این طور به نظر می‌رسد که دولت نمی‌خواهد به ساخت حمل ونقل ریلی شهری کمک کند، بنابراین صددرصد پروژه‌های قطارشهری در سال‌های آینده با رکود بیشتری مواجه خواهند شد.

وی افزود:هنوز مجلس تصویب نکرده است و ما تلاش می‌کنیم در این مدت با نماینده‌های مجلس رایزنی کنیم و اکنون درحال پیگیری موضوع هستیم؛ زیرا بودجه‌ای که دولت به مجلس فرستاده، به ضرر تمام شهرداری‌های کشور است.

کیامرز با تاکید بر اینکه اجرای پروژه قطارشهری تاکنون نیز به تعویق افتاده است و این موضوع آن را با شدت بیشتری عقب خواهد راند، می‌افزاید: شهرداری مشهد با پیگیری از طریق نماینده‎های مجلس و نماینده‌های دولت در استان، برای پایدار کردن ۵۰درصد سهم دولت در بازپرداخت اوراق مالی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: سهم مشهد از بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی درنظر گرفته شده در بند «د» تبصره ۵ افزود: امسال  این بودجه به هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند، اما ناگهان دولت سهم ۵۰ درصدی خود از بازپرداخت این اوراق را حذف کرد. مبلغ ردیف اختصاصی قطارشهری مشهد نیز بسیار ناچیز است، اما وجود این ردیف به همراه اوراق قرضه، کمکی به شهرداری‌ها برای پیشبرد پروژه‌های قطارشهری بوده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ