نکاتی مهمّ درباره مزوتراپی و مراقبت‌های پس از آن!

اقتصاد ایران: جوانی و داشتن موهای پرپشت و پوستی زیبا و سالم برای همیشه ماندگار نیست. علاوه بر اینکه افزایش سن می‌تواند تاثیر بسیار منفی روی سلامت پوست و مو داشته باشد، عوامل محیطی بسیاری هستند که می‌توانند باعث پیر شدن چهره فرد و از بین رفتن زیبایی و جوانی آن شوند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، خوشبختانه علم پزشکی توانسته در این زمینه بسیار قدرتمند عمل کند و با استفاده از تجهیزات پیشرفته و راه و روش‌های جدید و نوین، توانسته روش‌های جوان‌سازی پوست و مو را در اختیار همگان قرار دهد. در این بخش قصد داریم تا شما را با روش درمانی مزوتراپی مو و مراقبت‌های بعد از مزوتراپی بیشتر آشنا کنیم.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟                                                                              

یکی از روش‌های درمانی برای رفع مشکلات پوستی و مشکلات ناشی از ریزش موی فرد، مزوتراپی است. این روش یک راه کم‌تهاجمی و تزریقی بوده و به هیچ عنوان نیازی به عمل جراحی باز ندارد. در روش تزریق مزوتراپی پوست و مو معمولا مواد مورد نیاز پوست و مو را وارد پوست سر یا لایه میانی پوست صورت می‌کنند. با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با مزوتراپی مو کلینیک صدف : برای انجام مزوتراپی مو ابتدا باید خود را آماده کنید. بدین منظور قبل از عمل یک جلسه مشاوره با پزشک ترتیب دهید و طی آن درمورد انتظارات خود از عمل صحبت کنید. در طول جلسه ممکن است پزشک برای کاهش درد، از داروی بی‌حسی موضعی یا تزریقی به پوست سر استفاده کند. بدین ترتیب در طول تزریق مزوتراپی هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص مواد لازم را به پوست سرتان تزریق می‌کند. تزریق‌ها ممکن است توسط یک دستگاه مکانیکی مخصوص برای انجام تزریق‌های پشت سر هم، انجام شود. تزریق‌ها با توجه به نظر پزشک و شرایط تحت درمان، در عمق‌های ۱ تا ۴ میلی‌متر داخل پوست صورت و مو، انجام می‌شود. کل پروسه تزریق ممکن است نیم ساعت طول بکشد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی می‌تواند ریزش مو در افراد اعم از خانم یا آقا را درمان کند. معمولا پزشک محرک‌های لازم برای رشد فولیکول مو را به همراه ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و... به پوست سر تزریق می‌کند. در کنار مزوتراپی مو پزشک از داروهایی چون ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید برای درمان ریزش استفاده خواهد کرد. استفاده از این داروها می‌تواند تاثیر مزوتراپی را دوچندان کند و میزان ماندگاری آن را افزایش دهد.

مزوتراپی پوست

یکی دیگر از کاربردهای مزوتراپی در جوانسازی پوست صورت است. برای از بین بردن چین و چروک، لکه‌های روی صورت و.. از آن استفاده می‌کنند. به مرور زمان و با افزایش سن میزان تولید کلاژن در پوست صورت کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، از این رو میزان چین و چروک صورت افزایش پیدا خواهد کرد. معمولا موادی که در مزوتراپی پوست به لایه میانی پوست صورت وارد می‌شود شامل هورمون‌ها، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و.. است که منجر به جوانسازی پوست صورت خواهند شد.   

مراقبت های بعد از مزوتراپی

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت newimageworks: میزان ماندگاری و دوام مزوتراپی صورت به نکات مراقبتی بعد از آن بستگی دارد. هرچه به این نکات توجه بیشتری داشته باشید، نتیجه مزوتراپی به بهترین شکل ممکن خود را نشان می‌دهد. این نکات مراقبتی بعد از مزوتراپی عبارتنداز:

  • به هیچ عنوان تا یک هفته بعد از مزوتراپی در آب استخر شنا نکنید، جریان و فشار آب می‌تواند تاثیر منفی روی اثر مزوتراپی داشته باشد.
  • سعی کنید در برنامه غذایی خود مصرف فیبر و سبزیجات را بگنجانید. مصرف این دو ماده می‌تواند کبد را از سموم پاکسازی کند.
  • به هیچ عنوان بعد از مزوتراپی نباید از دستگاه سولاریوم و حمام آفتاب استفاده کنید.
  • از انجام ورزش‌های پرتحرک تا 48 ساعت بعد از مزوتراپی بپرهیزید.
  • از داروها و ژل‌هایی که پزشک برای رفع کبودی التهاب برایتان تجویز می‌کند تا 48 ساعت پس از مزوتراپی استفاده کنید.
  • تا چهار ساعت بعد از درمان از شست و شوی صورت خود بپرهیزید.
  • برای کاهش تورم و التهابات تا 48 ساعت بعد از تزریق بهتر است از کمپرس آب یخ استفاده کنید.
  • انجام روزانه 20 تا 30 دقیقه پیاده‌روی می‌تواند در نتیجه و بازده کار تاثیرگذار باشد.

مراقبت های هنگام مزوتراپی

  • بهتر است در همان روز موهای سر و پوست صورت خود را بشوئید تا عاری از هرگونه چربی باشد.
  • از مواد حالت دهنده مو، مواد پایه الکلی برای پوست صورت و... تا 24 ساعت قبل از مزوتراپی استفاده نکنید.
  • چند روز قبل از مزوتراپی مو از داروهای آسپرین‌دار و قرص‌های ضدالتهاب به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • نیازی نیست که خود اقدام به ضدعفونی کردن پوست سر و صورت کنید، در کلینیک و قبل از مزوتراپی این کار را انجام می‌دهند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی چه تاثیری در نتایج آن دارند؟

با انجام مزوتراپی تنها 50 درصد مسیر را طی کرده‌اید، 50 درصد باقی‌مانده آن به مراقبت‌های بعد از مزوتراپی بستگی دارد. هرچه به نکات مراقبتی توجه بیشتری داشته باشید، نتایج حاصل از مزوتراپی هم طبیعتا بهتر خواهد بود. در واقع میزان ماندگاری و طول عمر مزوتراپی پوست و مو را، نکات مراقبتی بعد از مزوتراپی مشخص خواهد کرد.

جمع بندی

در حال حاضر به لطف پیشرفت علم پزشکی و ساخت تجهیزات پیشرفته، روش‌های درمانی بسیار جدیدی برای قطع ریزش موی سر و جوانسازی پوست صورت ایجاد شده است. اکنون این روش‌های درمانی همچون مزوتراپی در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته است. برای مزوتراپی پوست و مو بهتر است قبل از آن با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا در صورت نیاز از این روش‌های درمانی استفاده کند. پزشک متخصص بهتر می‌تواند روش درمانی مناسب با شرایط جسمی و شرایط پوست و موی بدن شما را مشخص کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ