نقش کسب و کارهای اینترنتی در احیای برندهای ایرانی

اقتصاد ایران: کسب و کارهای اینترنتی در دوران دشوار کرونایی و تحریم‌ها به وسیله همکاری با برندهای ایرانی از افول آن‌ها جلوگیری کرده و در ادامه به چگونگی رخ دادن آن خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، حتی اگر طرفدار تکنولوژی و فعالیت‌های آنلاین نباشید، باز هم نمی‌توانید منکر سهولت خرید اینترنتی شوید. با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت و گوشی­‌های هوشمند در میان مردم، تعجبی ندارد اگر بگوییم سبک زندگی جامعه رنگ و بوی مدرنی به خود گرفته و اکنون در مقایسه با گذشته از سرویس‌های آنلاین و غیرحضوری استقبال بیشتری می‌شود. در این میان کسب و کارهای اینترنتی نیز در حال پیمودن مسیر جدیدی هستند که می‌تواند آینده‌ساز صنایع و برندهای ملی شوند و همان‌طور که در سالیان اخیر مشاهده کردیم، بسیاری از آن‌ها با حمایت و کمک به شرکت‌های ایرانی از نابودی آن‌ها و قطع درآمد خانواده‌های زیادی پیشگیری کردند.

این همکاری دو جانبه میان کسب و کارهای آنلاین و تولیدکنندگان در نهایت به پیشرفت و توسعه هر دو طرف می‌انجامد و در مجموع به پیشرفت و بهبود اوضاع اقتصادی کشور کمک شایانی می‌کند. اما کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی چگونه از نابودی برندهای ایرانی جلوگیری کردند و چرخ اقتصاد را به نفع دولت و مردم چرخاندند؟

مانع‌برداری از مسیر برندهای ایرانی توسط فروشگاه‌های آنلاین

با شیوع گسترده بیماری کووید و قرنطینه‌های طولانی مدت، خرید حضوری به مرور به امری سخت و با ریسک بالا تبدیل شد و مردم به ندرت جهت خرید اقلام مصرفی‌شان به بازارها و فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه می‌کردند. از سوی دیگر خرید اقلامی مانند لباس و وسایل مصرفی موضوعی اجتناب‌ناپذیر بوده که افراد را به حضور در اجتماع و قرار گرفتن در معرض خطر کرونا وادار می‌کرد. اینجاست که نقش کلیدی فروشگاه‌های آنلاین به خوبی خودنمایی کرده و با ارائه سرویس‌های آنلاین و ارسال کالا به منزل، تمامی خطرات و مشکلات خرید حضوری را برطرف می‌کند.

علاوه بر این حتی پیش از شیوع ویروس کرونا برای انجام خرید بایستی برای رفتن به فروشگاه‌های مختلف، تحمل مسافت و ترافیک و در نهایت بررسی کالاها زمان زیادی صرف می‌شد اما به لطف فروشگاه‌های اینترنتی، مشاهده و خرید کالاها به سادگی کلیک روی لینک محصول و دکمه خرید انجام می‌شود.

شاید در زمینه محصولات مصرفی و کالاهای دیجیتال همگی به جامع بودن دیجی‌کالا اتفاق نظر داشته باشیم اما اگر بخواهیم به صورت آنلاین لباس خریداری کنیم بانی مد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بانی مد در دوران کرونایی با عقد قراردادهای کلان با برندهای ایرانی، فروش آنلاین محصولات و نجات آن‌ها از ورشکستگی توانست ارتباط قدرتمندی میان مردم و کالای ایرانی ایجاد کند و به نوعی سردمدار حوزه خرید اینترنتی لباس باشد.

تعدد بالای برندهای لباس ایرانی و ناآشنا بودن آن‌ها برای خریداران به مانعی تبدیل شده تا افراد نتوانند به فروشگاه برندها مراجعه کنند چرا که از کیفیت محصولات اطمینان نداشتند. اما بانی مد با برقراری ارتباط با برندهای معتبر ایرانی و ایجاد مارکت پلیس برای آن‌ها توانست به واسطه اعتبار خود میان مردم، ارتباط مستقیم و ایمنی میان خریدار و برند ایجاد کند. بدین ترتیب خریداران به واسطه اعتمادی که به فروشگاه اینترنتی بانی مد داشتند به برندهای عرضه‌کننده در فروشگاه نیز اطمینان کردند و نتیجه این حسن اعتماد، رکوردشکنی در فروش محصولات بود که در نوع خود یک جهش بزرگ محسوب می‌شود.

به لطف افزایش فروش برندها در بستر ایجاد شده توسط بانی مد، درآمد برندهای ایرانی نیز افزایش یافته و از ورشکستگی آن‌ها و بیکار شدن چند صد نفر پیشگیری شد. این افزایش به طرزی بود که در جشنواره فروش ویژه بانی مد که روزهای زیادی از پایان آن نمی‌گذرد این فروشگاه آنلاین افزایش فروش 47 درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته را تجربه کرد. این رکوردشکنی و افزایش فروش قابل توجه این موضوع را ثابت می‌کند که خریداران به بانی مد به چشم یکی از مراجع اصلی برای خرید لباس نگاه می‌کنند و در حوزه پوشاک از جمله فروشگاه‌های مطرح در سطح کشور برشمرده می‌شود.

شاید در وهله اول تصور کنید مزایای این فروش فوق‌العاده تنها به برندها و فروشگاه بانی مد می‌رسد اما باید بدانید خریداران هم در این میان در سود همکاری میان فروشگاه و برند سهیم بوده‌اند و بانی مد به افرادی که بیشترین خریدها را داشته‌اند جوایزی اهدا کرده است. به طور کلی حاصل همکاری فروشگاه‌های آنلاین با برندهای ملی نه تنها باعث شده تا نرخ بیکاری افزایش پیدا نکند و محصولات با قیمت معقول‌تری نسبت به کالاهای خارجی به فروش برسند، بلکه خریداران با محک زدن شانس‌شان، بتوانند شرایط را هرچه بیشتر به نفع خود تغییر بدهند.

سخن آخر اینکه حمایت از محصولات برندهای ایرانی امری بسیار با ارزش بوده که حس انسان‌دوستی و ملی‌گرایی هر ایرانی‌ای را برمی‌انگیزد و خوشحالیم که فروشگاه‌های اینترنتی در شرایط دشوار زندگی که توسط بیماری کرونا و تحریم‌ها ایجاد شده هنوز هم در کنار خریداران باقی مانده و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ