رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:

سهم 40 درصدی 15 شرکت در نقدینگی خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد- رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت:قریب به 40 درصد نقدینگی استان متعلق به حدود 15شرکت است. از آن سو، نسبت مصارف به منابع بانکی در استان حدود 60 درصد عنوان می شود و مابقی منابع بانکی همین خطه، در داخل آن سرمایه گذاری نمی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، علی اکبر لبافی در گفتگو با اکونیوز خراسان رضوی گفت:استان تهران 55 درصد منابع را تولید می کند و مصرف 65 درصد منابع کشور را هم به خود اختصاص می دهد. این عدم توازن در هدایت سرمایه ها و منابع بانکی به توسعه متوازن و موثر در این استان، بحث نگران کننده ای است که باید به مدد اتاق بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی پیگیری و مطالبه شود.

وی  با بیان اینکه 140 الی 150 هزار میلیارد تومان در کل استان گردش نقدینگی وجود دارد، یادآور شد: شرکت های دولتی و خصولتی در مناطق محروم، از ظرفیت منابع معدنی بهره می گیرند و حتی خاک کشاورزی را هم با فعالیت اقتصادی خود تضعیف می کنند اما برای توانمندسازی منطقه حتی یک ریال هم خرج نمی کنند. این روند آسیب های زیادی ایجاد خواهد کرد.

لبافی ادامه داد: برخی از تشکل ها و کمیسیون های اتاق بازرگانی در شناسایی و احصاء قوانین مخل کسب و کار تلاش های ارزشمندی داشته اند و ما در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ظرفیت بسیار خوبی داریم تا مسائل تخصصی حوزه تشکلی و دغدغه‌های آن‌ها را در حوزه قوانین و مقررات با همکاری خود آن‌ها بررسی و استخراج کنیم و بحث حل مسائل را به قواره ظرفیت های قانونی موجود، از طریق مراجع مربوطه پیگیری نماییم.

وی تصریح کرد: در آغاز سال جاری، به تمام تشکل ها اعلام کرده ایم تا مشکلات و موانع قانونی خود را اعلام کنند و ماحصل آن بیش از 100 مسئله و پیشنهاد بود که پس از بررسی های لازم، 70 مورد دارای قابلیت برای طرح در دبیرخانه شورای گفت و گو، تشخیص داده شد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یادآور شد: 60 درصد موانعی که بین بخش خصوصی و دولتی مطرح بوده، در چهارچوب پیگیری های ما به صورت توافقی حل و فصل شده است و 40 درصد از موانع نیز نیازمند توجه و همکاری مراجع بالاتر می باشد.

لبافی خاطرنشان کرد: تشکل ها صرفا نباید بر حوزه اقتصادی تمرکز کنند و به حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز باید ورودی داشته باشند. هر چند که اکثر تشکل ها اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند اما در نگاه کلی، به تلاش های مضاعفی در این حوزه نیاز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ