جدیدترین آمار از قاچاق چادر مشکی به ایران

اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران گفت: به طور کلی ۸۰ میلیون متر چادر مشکی نیاز کشور است که تنها ۲۵ درصد آن به صورت قانونی وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، محمد ولدخانی رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران گفت: در حال حاضر ما سالانه ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر مصرف پارچه در کشور داریم.
او ادامه داد: به طور کلی ۸۰ میلیون متر چادر مشکی نیاز کشور است که ۲۵ درصد آن به صورت قانونی وارد کشور می‌شود. در مجموع ۱۰ درصد تولید داخلی است و چیزی بالغ بر ۴۵ درصد به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
ولدخانی گفت: در حال حاضر این کالا از مبادی غیرقانونی و قاچاق نیز وارد کشور می‌شود که در صورت تسهیل واردات قانونی اعم از معافیت مالیاتی و یا کاهش تعرفه واردات چادر مشکی مازاد نیاز بازار به صورت قانونی وارد کشور خواهد شد.
او ادامه داد: برای نیل به این خواسته و هدف نیازمند برطرف شدن مشکلاتی هستیم که مسئولان می‌توانند به راحتی تسهیلاتی برای برطرف شدن این مشکلات تخصیص دهند.
به گفته رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران بیشتر پارچه‌های مشکی از کشور‌های ژاپن، چین و کره وارد کشور می‌شود.
او اضافه کرد: با توجه به اینکه چادر مشکی یک کالای بدون جایگزین اساسی است و ریشه در فرهنگ ایران اسلامی دارد؛ ساماندهی، مدیریت تولید، توزیع و مردم مداری این کالا در درجه اهمیت بالایی قرار دارد.
ولدخانی گفت: از آنجا که چادر مشکی به طور آماده وارد کشور نمی‌شود، جزو دسته پوشاک قرار نمی‌گیرد. این کالا به صورت عمده و بدون دوخت وارد کشور شده و جزو رسته‌های بنکداران پارچه است. برای رفع مشکل بیش از ۵۰۰ عضو اتحادیه بنکداران پارچه که از فروشندگان این کالا هستند، تلاش خواهیم کرد.
رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران گفت: در حال حاضر با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صمت در این خصوص تشکیل جلسه داده‌ایم و برای جلوگیری از قاچاق پارچه حمایت دولت به شدت مهم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ