نحوه راه اندازی خط تولید مواد شوینده ماشین سازی حسنی

اقتصاد ایران: به گفتۀ بسیاری از کارشناسان اقتصادی و بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران، میزان سرمایۀ مورد نیاز جهت راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده نسبت به تاسیس و راه‌اندازی خط تولید محصولات دیگر، اندک بوده و همچنین میزان سودآوری آن در صورت رعایت نکات اصولی و نحوۀ اجرای کار، بالا نیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز، جهت راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده، کدامند؟

دستگاه صنعتی یونیزۀ آب

وظیفۀ اصلی دستگاه یونیزه کردن آب، کاهش سختی آب می‌باشد. در واقع، برای تولید مواد شوینده به آب سبک با TDS کمتر از (40ppm) نیاز خواهید داشت. آب سبک تولید شده، در محیط و مخزنی به دور از آلودگی و نور خورشید نگهداری خواهد شد.

دستگاههای میکسر ساخته شده از استیل استنلس جهت تولید مواد شوینده

بدنۀ داخلی دستگاه‌های میکسر، باید از نوع استیل ضد زنگ و ضد خوردگی یعنی استیل استنلس باشد تا در برابر مواد خورنده و شیمیایی مقاوم باشد. در این دستگاه‌ها، مواد اولیه جهت تولید مایع شوینده با توجه به فرمولاسیون دقیق، وارد دستگاه شده و سپس میزان دقیق آب یونیزه شده، از دستگاه ذخیرۀ آب به داخل میکسر هدایت می‌شود. در نتیجه، عملیات مخلوط کردن مواد توسط دستگاه میکسر انجام خواهد شد. یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه‌های میکسر، داشتن سه ردیف پَره، جهت تنظیم میزان دمای مناسب محلول و همچنین میکس صحیح و کامل آنها می‌باشد.

دستگاه پُرکُن تمام اتومات

در این مرحله از خط تولید مواد شوینده، محصول آماده شده در مرحلۀ قبل، توسط پمپ‌های خاصی، به سمت مخزن دستگاه پُرکُن هدایت می‌شوند تا به کمک دستگاه تمام اتوماتیک پُرکُن، قوطی‌های خالی پر شوند. به این نکته توجه داشته باشید که قوطی‌ها یا ظروف پلاستیکی، بر اساس مقدار مشخص شده توسط نازل‌ها پُر خواهند شد. در مرحلۀ بعد نیز، درب قوطی یا بطری‌ها بر روی آنها بسته و با آچارهای مخصوص اتومات پلمپ خواهند شد.

دستگاه لِیبل زن تمام اتوماتیک

قوطی‌های پُر شده و پُلمپ شده بر روی نوار نقالۀ دستگاه لِیبِل زن تمام اتومات قرار خواهند گرفت. سپس به کمک دستگاه لیبل زن، برچسب محصول روی آن چسبانده می‌شود. باید خاطر نشان کنیم که دستگاه‌های لیبل زن دارای انواع مختلفی می‌باشند که بر اساس نیاز خط تولید، استفاده از یکی از مدل‌ها در نظر گرفته می‌شود.

دستگاه لیبل زن اتومات از جمله، دستگاه‌های پرکاربرد در این صنعت می‌باشند.دستگاه لیبل زن اتومات، دستگاه اتوماتی است که لیبل‌ها و برچسب‌ها را به صورت اتومات بر روی محصول می‌چسباند و این دستگاه به دو نوع: لیبل زن پشت چسب‌دار و لیبل زن اتومات حرارتی دسته‌بندی می‌شوند. دستگاه‌های لیبل زن، یکی از تجهیزات و دستگاه‌های پرکاربرد و مهم در بسته‌بندی محصولات عنوان می‌شوند.

دستگاه بستهبندی و شِیرینگ پَک تمام اتومات

به کمک این دستگاه، قیمت‌ و تاریخ محصولات در خط تولید، مشخص شده و سپس در مرحلۀ بعدی، قوطی‌ها وارد دستگاه شیرینگ پک شده و توسط پلاستیک مقاوم، بسته‌بندی می‌شوند.

دستگاه تمام اتومات شیرینگ جهت بسته‌بندی محصولات و مواد شوینده، از مزایا و محاسن زیادی برخوردار است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • شرایط آب و هوایی مختلف به ویژه آب و هوای مرطوب، باعث کاهش کیفیت بسته‌بندی نخواهد شد. در واقع، مقاومت این نوع بسته‌بندی نسبت به کارتن بیشتر است.
  • با وجود دستگاه شیرینگ تمام اتوماتیک، نیازی به نیروی کارگر نخواهید داشت.
  • هزینۀ این نوع بسته‌بندی نسبت به کارتن بسیار به صرفه بوده و همچنین دوام بالایی نیز دارد.

لازم به یادآوری است که در حال حاضر، از دستگاه تمام اتومات بلیستر به عنوان دستگاه بسته‌بندی مواد دارویی و بهداشتی در خط تولید کارخانه‌ها استفاده می‌شود. روند بسته‌بندی توسط دستگاه بلیستر با سرعت و دقت بیشتری قابل انجام است. فرایند بسته‌بندی ممکن است به صورت، شکل‌دهی حرارتی یا به اصطلاح ترموفرمینگ نیز انجام شود. حتی در برخی از دستگاه‌های بلیستر، از تکنولوژی‌های سرما و فشار استفاده می‌شود.

از اهمیت تهیۀ مواد اولیه جهت راهاندازی خط تولید مواد شوینده غافل نشوید!

مسلماً، پس از آنکه تجهیزات مورد نیاز خط تولید مواد شوینده را تهیه و راه‌اندازی نمودید، نیاز به مواد اولیۀ مرغوب و با کیفیت خواهید داشت. موادی که بر اساس نوع محصول تولید، متفاوت می‌باشند. برای مثال، برای تولید مایع ظرفشویی مواد ترکیبی متفاوتی نسبت به مواد شامپو خواهید داشت. بنابراین، باید هنگام تهیۀ محصول به نوع و اندازۀ تک‌تک مواد مورد نیاز توجه نمایید و بر اساس فرمولاسیون هر یک از محصولات، آنها را ترکیب نمایید.به یاد داشته باشید که آنچه باعث موفقیت و اعتبار شما در این عرصه خواهد شد، کیفیت محصولات تولیدی است. به هر دلیلی، اگر از مواد اولیۀ نامرغوب و غیر استاندارد استفاده نمایید، میزان جذب مشتری و همچنین رضایت‌مندی جامعۀ هدف کسب و کار شما نیز کمتر خواهد شد.پیش از راه اندازی خط تولید، با ارایه دهندگان چنین مشاغلی مشورت نمایید تا با چالش‌های تولید و نحوۀ حل و فصل آنها آگاه شوید. ماشین سازی حسنی با تکیه بر دانش و مهارت مهندسین جوان ایرانی، انواع ماشین آلات صنعتی را طراحی و تولید کرده و موفقیت چشمگیری در رقابت با همتایان خود داشته است.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ