وزیر امور خارجه عنوان کرد:

ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدان ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، دومین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور معاونان ذیربط وزارتخانه‌های مربوطه و مشارکت وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حجت الاسلام سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس و رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده‌کمند، معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح و مدیران ارشد نهاد‌های ذیربط به ریاست دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه تشکیل شد.
در این نشست، سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ماموریت‌های شورای عالی ایرانیان در خصوص مدیریت مسائل ایرانیان خارج از کشور را تبیین و تشریح کرد.
در ادامه نیز حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و ضرورت هدفمند نمودن اقدامات و شناخت دقیق موضوعات و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آن‌ها را اولویتی مهم برشمردند.
پس از آن نیز هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه‌های علمیه، نتیجه جلسات برگزار شده طی دو هفته گذشته و مصوبات کارگروه‌ها را در رابطه با موضوعات مربوط، بمنظور توسعه فعالیت‌ها و در جهت رفع نیازمندی‌های ایرانیان خارج از کشور اعلام نمودند.
در خاتمه نیز وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدین ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو اشاره و بر اتخاذ راهکار‌های واقعی و اقدامات و تصمیمات عملی در جلسه شورای عالی ایرانیان به ریاست رییس جمهور، که بزودی برگزار خواهد شد، تاکید و ابراز امیدواری کرد که گام‌های مناسبی جهت حل مشکلات برداشته شود.
در پایان این نشست نیز، مصوبات پیشنهادی کارگروه‌ها توسط دبیر جلسه قرائت و مقرر شد پیش نویس آن پس از بررسی لازم برای طرح در صحن شورای عالی ایرانیان ارسال گردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ