دیدار رئیس جمهور ازبکستان و گزارشگر ویژه سازمان ملل+ عکس

اقتصاد ایران: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ترویج و حمایت از حقوق بشر و آزادی‌‌های اساسی و مبارزه با تروریسم در شهر «تاشکند» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، «فیوان‌نوآلای نی آولاین» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ترویج و حمایت از حقوق بشر و آزادی‌‌های اساسی و مبارزه با تروریسم در شهر «تاشکند» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد.

سفر نماینده سازمان ملل به ازبکستان در چارچوب اجرای ابتکارات و پیشنهادات میرضیایف در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان مذکور انجام شده است.  

در این دیدار توسعه گفت و گوهای شفاف و موثر در زمینه حقوق بشر، مقابله با ستیزه جویی‌ها و تهدیدات بررسی شد.

در این دیدار با رضایتمندی بر همکاری‌های پرثمر و پیشرفت‌های بزرگ به دست آمده در ازبکستان در این ابعاد مهم تاکید شد.  

ازبکستان عضو کامل شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به طور فعال در این شورا شرکت می‌کند. در سال آینده طرف ازبکی در سازمان‌های مدیریتی این نهاد تخصصی معرفی خواهد شد. 

در چارچوب استراتژی ملی در امور حقوق بشر در ازبکستان مراسم‌هایی با موضوع تامین برابری جنسیتی، آزادی بیان و دین، توسعه جامعه مدنی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که مقاوله نامه سازمان ملل متحد در حقوق معلولین به تصویب رسیده است و به ابتکار طرف ازبکی قطعنامه شورای حقوق بشر در حمایت حقوق جوانان در دوران پاندمی تصویب شده و مقاوله نامه مربوطه تنظیم می‌شود.

در زمینه امنیت نیز قانون بنیادی تصویب شده، در همین راستا اخیرا استراتژی 5 ساله در مقابله با افراط گرایی و تروریسم به تصویب رسیده است.

در این دیدار بر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید شد.

در این دیدار همچنین به تداوم همکاری‌های نزدیک، ارائه کمک‌های فنی و اجرایی،طرح هایی برای افزایش نقش نهادهای جامعه مدنی، زنان و جوانان، تکامل قانون و دیگر حوزه‌ها توجه خاص شد.

طرفین در پایان این دیدار در مورد برگزاری مراسم‌های بین المللی مشترک مبنی بر تحکیم شراکت ازبکستان با سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر سازمان ملل متحد به توافق رسیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ