تصاویر سی‌تی اسکن از هدفون‌های بی‌سیم اپل

اقتصاد ایران: تصاویر سی‌تی اسکن منتشرشده از هدفون‌های بی‌سیم اپل، تکامل و قطعات به‌کاررفته در سه نسل ایرپاد را به‌تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، سپتامبر ۲۰۱۶، اپل در اقدامی غیرمنتظره جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا را از آیفون ۷ حذف و هدفون‌ کاملا بی‌سیم و محبوب ایرپاد را معرفی کرد. این اقدامی بود که با وجود انتقادها، تأثیر بسیاری بر محبوبیت هدفون‌های کاملا بی‌سیم گذاشت و به‌نوعی باعث احیای این صنعت شد؛ به‌طوری‌که سالانه میلیون‌ها دستگاه از این نوع هدفون‌ فروخته می‌شود و اپل با هدفون محبوب ایرپاد، حاکم بلامنازع بازار به‌حساب می‌آید.

در‌حقیقت، می‌توان از نسل نخست ایرپاد به‌عنوان الهام‌بخش طراحی بسیاری از هدفون‌های بی‌سیم و حتی ایرپاد پرو یاد کرد که اکنون سومین نسل ایرپاد استاندارد نیز بر همان طراحی استوار است. حال تصاویر سی‌تی اسکن جالبی از نسل نخست ایرپاد و ایرپاد پرو و ایرپاد ۳ منتشر شده است که می‌تواند دید کاملی از تغییرات آن‌ها به‌نمایش بگذارد.

تصاویر نشان می‌دهند که باتری داخلی بزرگ‌ترین قطعه‌ی به‌کاررفته در نسل اول ایرپاد محسوب می‌شود که کل فضای ساقه بلند را اشغال می‌کند. در محفظه‌ی گوشی، تراشه‌ی H1 اختصاصی اپل و در پایین، یک میکروفون تعبیه شده است. این در حالی است که در ایرپاد پرو تغییرات بسیار زیادی را شاهد هستیم. درواقع، ایرپاد پرو نخستین بازطراحی عمده‌ی هدفون‌های بی‌سیم اپل محسوب می‌شود که این شرکت را مجبور کرد ساختار داخلی و محل قرارگیری قطعات را کاملا بازنگری کند. شاید بارزترین تغییری که دیده می‌شود، محل قرارگیری باتری باشد.

اپل در ایرپاد پرو طراحی ساقه بلند ایرپاد و EarBudهای کلاسیک را بسیار کوتاه کرد؛ اما طبیعتا تعبیه‌ی باتری برای شارژ کافی در ساقه‌ی کوچک‌تر نیز می‌توانست به مشکلی اساسی تبدیل شود. در تصاویر به‌خوبی می‌توان دید که اپل برای مقابله با این موضوع، باتری را در گوشی‌های ایرپاد پرو قرار داده است. اپل اجزای مختلف را نیز در یک PCB یا برد مدار چاپی کوچک‌سازی کرد تا بدنه‌ی کوچک‌تری داشته باشد. همچنین، ایرپاد پرو Adaptive EQ داشت که به‌لطف میکروفون سوم و جدید قرار‌داده‌شده در گوشی‌ها امکان‌پذیر شد.

ناگفته نماند حذف باتری از پایه‌ی ایرپاد پرو به اپل این امکان را داد که حسگرهای فورس تاچ را در آن ناحیه تعبیه کند و به کاربران امکان می‌دهد تا ایرپاد پرو را برای توقف موقت موسیقی، فراخوانی سیری و... فشار دهند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که اپل مکان قرارگیری میکروفون‌های ایرپاد ۳ را نیز درمقایسه‌با ایرپادهای اولیه تغییر داده و اکنون آن‌ها را بالاتر برده است.

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، نسل سوم ایرپادهای استاندارد از طراحی ایرپاد پرو الهام گرفته‌اند؛ اما مؤلفه‌هایی از نسل نخست این هدفون‌ها نیز در آن دیده می‌شود. درواقع، این مهم‌ترین به‌روزرسانی ظاهری ایرپادز استاندارد از زمان عرضه‌ی نخستین نسل در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. این یعنی هدفون جدید کوپرتینویی‌ها ساقه‌ی کوچک‌تری دارد؛ اما برخلاف ایرپاد پرو، فاقد پدهای سیلیکونی است.

برخلاف ایرپاد پرو که ساقه‌ای عمدتا بدون قطعه دارد، سی‌تی اسکن نسل سوم ایرپادها را پر از اجزا و چند حسگر مشابه ایرپادهای نسل اول نشان می‌دهد. مانند ایرپاد پرو، باتری در‌کنار حسگر جدید تماس با پوست قرار گرفته است. جالب است بدانید که تصاویر سی‌تی اسکن مذکور را وب‌سایت «Scan of the Month» ارائه داده است. این وب‌سایت محصولات محبوب را در زیر سی‌تی اسکن قرار می‌دهد تا نحوه‌ی طراحی و ساخت آن‌ها را آشکار کند.

این تصاویر در حالی منتشر می‌شوند که به‌نظر می‌رسد اپل در نسل بعدی ایرپاد پرو قصد دارد تغییرات بسیار زیادی را اعمال کند. ایرپاد پرو جدید می‌تواند طراحی گِرد داشته باشد که آن را بیشتر به هدفون‌های بی‌سیم اخیر بیتس شبیه خواهد کرد؛ اما اپل راه دشواری برای تعبیه‌ی سخت‌افزار قوی در شاسی گرد کوچک در پیش خواهد داشت.

افزون‌براین، گفته می‌شود که نمونه‌های اولیه ایرپاد پرو مجهز به حسگرهای پایش دما برای نظارت بر دمای بدن کاربر از داخل گوش در دست تولید است که احتمالا حسگرهای دمای داخل گوش می‌توانند هم‌زمان با حسگری مشابه در اپل واچ سری ۸ کار کنند. ایرپاد یادشده مبتنی‌بر ویژگی‌های سلامتی‌محور است و از حسگرهای حرکتی نیز برای نظارت بر وضعیت کلی کاربر استفاده می‌کند و درصورت بروز مشکل، اعلانی برای کاربران ارسال می‌کند. افزون‌براین، ادعا می‌شود که از ایرپادهای آینده می‌توان به‌عنوان سمعک استفاده کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ