بیشترین بردی که یک تلفن بیسیم می تواند داشته باشد چقدر است؟

اقتصاد ایران: برد یا همان محدوده آنتن‌دهی، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب تلفن بیسیم محسوب می‌شود. برد به حداکثر فاصله‌ای گفته می‌شود که گوشی بیسیم می‌تواند از دستگاه پایه داشته باشد و همچنان به درستی کار کند. طبیعی است هرچقدر که برد یک تلفن بیسیم بیشتر باشد، برای مشتریان خوشایندتر است؛ زیرا می‌توانند در محدوده وسیع‌تری با گوشی بیسیم حرکت کرده و به مکالمه و برقراری تماس ادامه دهند. که البته این روی قیمت تلفن بیسیم تاثیر گذار خواهد بود. سوالی که برای بسیاری از مشتریان ایجاد می‌شود، این است که بیشترین بردی که یک تلفن بیسیم می‌تواند داشته باشد چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،برد یا همان محدوده آنتن‌دهی، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب تلفن بیسیم محسوب می‌شود. برد به حداکثر فاصله‌ای گفته می‌شود که گوشی بیسیم می‌تواند از دستگاه پایه داشته باشد و همچنان به درستی کار کند. طبیعی است هرچقدر که برد یک تلفن بیسیم بیشتر باشد، برای مشتریان خوشایندتر است؛ زیرا می‌توانند در محدوده وسیع‌تری با گوشی بیسیم حرکت کرده و به مکالمه و برقراری تماس ادامه دهند. که البته این روی قیمت تلفن بیسیم تاثیر گذار خواهد بود. سوالی که برای بسیاری از مشتریان ایجاد می‌شود، این است که بیشترین بردی که یک تلفن بیسیم می‌تواند داشته باشد چقدر است؟
ما در این مقاله ضمن بررسی حداکثر برد تلفن‌های بیسیم، به معرفی بهترین تلفن‌های دوربرد (با برد زیاد) که در بازارهای کشورمان در دسترس هستند، خواهیم پرداخت. اگر به دنبال خرید یک تلفن بیسیم با آنتن دهی مناسب هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

برد تلفن بیسیم چیست و چرا اهمیت دارد؟

همان‌طور که می‌دانید تلفن بیسیم (Cordless Phone) از یک دستگاه پایه و یک یا چند گوشی بیسیم تشکیل می‌شود. عملکرد این محصول به این صورت است که دستگاه پایه از طریق کابل تلفن به پریز و خط تلفن مخابرات وصل می‌شود و گوشی‌های بیسیم از طریق امواج وایرلس، با دستگاه پایه، ارتباط برقرار می‌کنند. به حداکثر فاصله‌ای که گوشی بیسیم همچنان می‌تواند این امواج را دریافت کند، برد یا آنتن‌دهی گفته می‌شود.

برد یک تلفن بیسیم به عوامل زیادی بستگی دارد. دیوارهای ضخیم، امواج الکتریکی سایر دستگاه‌ها و ... می‌توانند روی آنتن دهی یک گوشی بیسیم تاثیر منفی بگذارند. برندهای معتبر سازنده گوشی‌های بیسیم از قبیل پاناسونیک و گیگاست، معمولا برد تلفن‌های خود را بر حسب محیط‌های باز و سرپوشیده، تعریف می‌کنند. به عبارتی دیگر، برد یک تلفن بیسیم در محیط‌های باز، به مراتب از برد آن‌ها در محیط‌های سرپوشیده مانند منازل و اتاق‌های کاری، بیشتر است.

اصلی‌ترین محبوبیت تلفن‌های بیسیم، امکان حرکت با آن‌ها در طول مکالمه است. با داشتن یک تلفن بیسیم می‌توانید در نقاط مختلف منزل یا محل کار خود، تماس برقرار کنید یا به تماس‌های خود، پاسخ دهید. بنابراین کاملا مشخص است که یک تلفن با آنتن دهی بالا، برای مشتریان از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است.

البته قیمت نیز همانطور که اشاره شد از مشخصه های مهم برای خریداری یک تلفن بیسیم است. به طور مثال تلفن پاناسونیک 3811 ارزانترین تلفن بیسیم پاناسونیک است که قابلیت شماره گیری از روی پایه را هم دارد اما برد نسبتا بالایی ندارد و در عین حال از پرفروش ترین محصولات پاناسونیک است.

بیشترین برد یک تلفن بیسیم چقدر است؟

اکثر تلفن‌‌های بیسیم (فارغ از برند تولید کننده) برد مشابهی دارند؛ زیرا همه آن‌ها از فناوری DECT برای ارسال سیگنال‌های رادیویی میان دستگاه پایه و گوشی بیسیم استفاده می‌کنند. برد تعریف شده برای تلفن‌های بیسیم، 50 متر در فضاهای داخلی و 300 متر در محیط‌های باز است. (البته در عمل، ممکن است حتی کمتر از این هم باشد)

به ندرت می‌توانید یک تلفن بیسیم را پیدا کنید که برد بیشتری از اعداد اعلام شده را به شما ارائه دهد. در بهترین حالت، برخی از گوشی‌ها، برد خود را به 60 متر در محیط‌های بسته می‌رسانند که این اختلاف، آنچنان فاحش و قابل توجه نیست. اگر به دنبال برد بیشتر هستید، باید از یک دستگاه به نام Repeater یا تکرار کننده استفاده کنید. این دستگاه، می‌تواند برد تلفن بیسیم شما را دو برابر کند.


قرار دادن یک تکرار کننده در موقعیت مناسب، باعث تقویت سیگنال‌ها و افزایش طول برد تلفن بیسیم شما می‌شود. یک تکرار کننده را در شرق دستگاه پایه و یک عدد دیگر را در غرب قرار دهید. به این ترتیب، می‌تواند برد یا آنتن‌دهی را از هر دو جهت، دو برابر افزایش دهید.

نکته: ما در این مقاله تلفن‌های بیسیم خانگی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با این‌حال برخی از گوشی‌های بیسیم ویژه می‌توانند از 3 تا 15 کیلومتر هم برد داشته باشند! خرید و فروش این تلفن‌ها نیازمند کسب مجوزهای زیادی است و به هیچ عنوان برای مصارف خانگی و کاری، نمی‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

همان‌طور که اشاره شد، برد تلفن‌های بیسیم در محیط‌های سرپوشیده مانند منازل، مغازه‌ها و اتاق‌های کاری، در بهترین حالت به 50 متر می‌رسد. البته این عدد هم می‌تواند بر اثر عوامل مختلف، دچار تغییر شده و حتی کاهش پیدا کند.

بهترین تلفن‌های بیسیم دور برد (با آنتن دهی بالا)

تلفن‌های بیسیم پاناسونیک را در کشورمان با نام و برند پاناسونیک می‌شناسند. این شرکت با تولید و عرضه تلفن‌های بیسیم باکیفیت، ارزان قیمت، با دوام و ... توانسته جایگاه قابل توجهی را در میان مشتریان به دست بیاورد. خوشبختانه تلفن‌های بیسیم پاناسونیک از نظر برد یا آنتن دهی هم در وضعیت مناسبی قرار دارند و می‌توانند نیازهای شما را در این زمینه، به خوبی برآورده کنند. ما در ادامه، به معرفی دو مدل از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک می‌پردازیم که در کنار آنتن دهی مناسب، از قیمت و امکانات قابل قبولی هم برخوردار هستند.

تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG6821

تلفن بیسیم KX-TG6821 یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین تلفن‌های بیسیم محسوب می‌شود که در کشورمان هم طرفداران زیادی دارد. این تلفن از فناوری DECT 6.0 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود علاوه بر تامین امنیت مکالمات، برد آن هم بهینه شود. تلفن 6821 در محیط‌های بسته تا 60 متر و در فضاهای باز تا 300 متر برد یا آنتن دهی دارد.

این تلفن از نظر شارژدهی مکالمه هم در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در صورت شارژ کامل باتری‌ها، می‌توانید تا سقف 15 ساعت، روی شارژدهی آن حساب کنید. منشی تلفنی 30 دقیقه‌ای، قابلیت ذخیره 100 شماره در دفترچه مخاطبین، نور پس زمینه سفید در نمایش‌گر و ... از دیگر مشخصات تلفن خوش‌ساخت KX-TG6821 محسوب می‌شوند.

سری قبلی این تلفن ها تلفن هایی مانند تلفن پاناسونیک 3721 هستند که فناوری دکت در آنها به کار نرفته و قائدتا برد پایین تری نیز نسبت به مدل های دارای دکت دارند.

تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TGF320

مدل KX-TGF320 یکی از تلفن‌های بیسیم خوش‌ساخت و حرفه‌ای پاناسونیک است. این تلفن بیسیم در محیط‌های بسته تا 50 متر و در فضاهای باز تا 300 متر، برد یا آنتن دهی دارد. 17 ساعت شارژدهی مکالمه هم از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد و درخشان تلفن پاناسونیک F320 محسوب می‌شود.

این محصول از یک عدد تلفن رومیزی و یک گوشی بیسیم تشکیل شده است و از روم مانیتورینگ هم پشتیبانی می‌کند. منشی تلفنی 40 دقیقه‌ای، قابلیت ذخیره 100 مخاطب در دفترچه تلفن، نور صفحه کلید، قابلیت اتصال به دیوار و ... از دیگر ویژگی‌ها و امکانات تلفن KX-TGF320 به شمار می‌روند.

کلام پایانی

برد تلفن بیسیم یکی از فاکتورهایی است که بسیاری از مشتریان در زمان خرید این دستگاه‌ها، توجه ویژه‌ای به آن نشان می‌دهند. به همین دلیل در این مقاله ضمن بررسی بیشترین برد تلفن‌های بیسیم خانگی، به معرفی دو تلفن دور برد پاناسونیک هم پرداختیم. در پایان توصیه می‌کنیم انواع تلفن‌های بیسیم را فقط از نمایندگی‌های معتبر و مراکز مجاز، خریداری نمایید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ