مغز متفکر شهرداری تهران کیست و کجاست!؟

اقتصاد ایران: متاسفانه یا خوشبختانه ؛ اغلب سازمان‌ها ؛ تشکیلاتی به نام مرکز پژوهش ها یا مرکز مطالعات و اسامی مشابه اینها را دارند که معلوم نیست تاکنون چه خاصیتی برای بهره وری بیشتر سازمان ذیربط و نهایتا چه تاثیری بر رشد و توسعه پایدار کشور داشته اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری اقتصادی ایران قرار داده نوشت: شهرداری تهران نیز تشکیلاتی دارد به نام مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران.
بنده به عنوان یک معلم و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران؛ واقعا متوجه نشدم که مدیران و پرسنل خدوم و زحمتکش و محترم این مرکز ؛ از صبح که می‌روند سرکار تا عصر ؛ چه چیزی را برنامه ریزی می‌کنند ؛ چه چیزی را مطالعه می‌کنند ؛ چه گزارش راهگشایی به شهرداری و... در شش ماهه اول امسال داده اند که دردی از مشکلات شهری را برطرف کرده است و اساسا چه کسی به حرف این مرکز گوش می‌دهد و....
با ملاحظه در سایت مرکز مطالعات شهرداری تهران ؛ ماموریت این مرکز به شرح ذیل تعریف شده است :
مأموریت :
ارتقاء بهره وری و پیشتازی در حل مسائل مدیریت شهری و برنامه‌ریزی توسعه شهری تهران از طریق مدیریت تمامی فرایندهای مطالعاتی شهرداری تهران اعم از تفکر، پژوهش، مطالعه، نوآوری و یافتن راه کارهای نوین و اقدامات مناسب برای انجام مأموریت ها و وظایف شهرداری تهران و نظارت، ارزیابی و بروز رسانی طرح جامع، با بهره گیری از نیروهای متخصص و فناوری های منطبق و به روز.

شهرداری تهران اگر می‌خواهد کار و ماموریت و وظیفه خود را بدرستی و با کیفیت انجام دهد قاعدتا می‌بایست منطبق با رهنمودها و گزارش‌ها و راهکارهای مطالعه شده مرکز مطالعات پیش رود تا از هرگونه انحراف و کج روی و تشتت در عمل و آزمون و خطا پرهیز گردد. اگر این مهم تاکنون صورت نگرفته ؛ نقض غرض اتفاق افتاده و این یعنی بی عقلی و سوء مدیریت و قطعا شورای شهر تهران در این خصوص می‌بایست با قاطعیت هر چه تمامتر ناظر و سوال کننده و مطالبه گر آثار و عملکرد و عواقب کار باشد.
مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اگر طبق ماموریت و فلسفه وجودی خود کارایی لازم و نقش آفرینی شایسته و بایسته را ندارد همان بهتر که از حالت حیاط خلوت خارج شده و تعطیل گردد. خدمت دلسوزانه به مردم تعارف ندارد. البته میدانم که کسی توجه نمی‌کند.؟!؟!. اما قیامتی هم هست. روز حسابی هم هست و از تک تک ما و نقش ما و مسئولیت ما سوال می‌کنند؟!؟!.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ