کمرنگ شدن رشد اشتغال در آمریکا برخلاف پیش بینی ها

اقتصاد ایران: کارفرمایان در ایالات متحده تنها ۲۱۰ هزار نفر دیگر را در ماه نوامبر استخدام کردند که بسیار کمتر از ارقام پیش بینی شده توسط اقتصاددانان بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارفرمایان در ایالات متحده تنها 210 هزار نفر دیگر را در ماه نوامبر استخدام کردند که بسیار کمتر از ارقام پیش بینی شده توسط اقتصاددانان بود.

بر اساس این گزارش، پیش بینی اقتصاددانان این بود که لیست حقوق و دستمزد در بخش غیرکشاورزی آمریکا تا 550 هزار نفر افزایش یابد.

با این حال، نرخ بیکاری در این کشور شاهد کاهش بود و به 4.2 درصد رسید و تعداد بیشتری از آمریکایی ها به بازار اشتغال بازگشتند.

البته داده های مختلط شغلی منعکس کننده تاثیر منفی اخبار مربوط به کرونای اومیکرون در پایان ماه نوامبر که می تواند بر بهبود اقتصادی تأثیر داشته باشد، نیست.

دایان سوانک، اقتصاددان ارشد در موسسه گرنت تورنتون گفت: «روند (بازار اشتغال) در جهت درستی حرکت می کند. به‌رغم کمبود در لیست حقوق و دستمزد، کل بازار اشتغال بسیار سریع‌تر از آنچه ما انتظار داشتیم در حال بهبود است.

به گفته برخی اقتصاددانان، دورنمای اقتصاد ایالات متحده با ورود سویه جدید ویروس کرونا یعنی اومیکرون به این کشور پیچیده خواهد شد.

چارلز هپورث، مدیر بخش سرمایه گذاری در موسسه GAM Investments گفت: سویه جدید ویروس کرونا، که هنوز به طور کامل در ایالات متحده شیوع نیافته است، هنوز متغیر ناشناخته واقعی در رابطه با سرعت بهبود مشاغل است.

وی افزود که در کنار داده‌های شغلی ضعیف‌تر از حد انتظار، اومیکرون احتمالاً زمان اقدام فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای افزایش نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد.

به طور خاص، بخش های خرده فروشی، اوقات فراغت و گردشگری شاهد افزایش استخدام در مقیاس مورد انتظار نبودند.

اداره آمار کار ایالات متحده نیز اعلام کرد که بخش خرده فروشی به ویژه فروشگاه‌های کالای عمومی و پوشاک پس از تعدیل فصلی، 20000 نفر کاهش نیرو داشته است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ