پذیرش در دانشگاه پزشکی در کانادا

اقتصاد ایران: همیشه می‌گویند مهاجرت تحصیلی به کانادا ساده‌ترین راه مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت شهروندی آن است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، اما اگر قصد شما ادامه‌ی تحصیل در رشته‌هایی چون پزشکی باشد، کمی کارتان سخت‌تر می‌شود. اخذ پذیرش در دانشکده‌های پزشکی کانادا، به این سادگی نیست و شما باید کامل‌ترین و بهترین مدارک را به دانشگاه‌ها ارسال نمایید. در این صورت، شاید بتوانید با میلیون‌ها دانشجوی پزشکی از سراسر جهان رقابت کنید. ولی جالب اینجاست که بزرگ‌ترین رقبای شما، دانشجویان بومی کانادا هستند که خودشان گاهی برای تحصیل در این رشته، از کشور خارج می‌شوند! اما این به این معنی نیست که تحصیل رشته‌ی پزشکی در کاناداغیر ممکن باشد! اگر شما دانشجوی خوبی باشید و در آزمون‌های مورد نیاز، نمره‌ی فوق‌العاده‌ای به دست آورده باشید، به راحتی می‌توانید نظر هیئت علمی هر دانشگاهی را به خود جذب کنید.

رقابت برای ورود به دانشکده پزشکی در کانادا بسیار جدی است، بنابراین مهم است که متقاضیان اطمینان حاصل کنند که به طور کامل شرایط ورود هر دانشکده پزشکی را که برای آن درخواست می‌کنند برآورده سازند. البته، نه تنها متقاضیان باید برای برآوردن تمام پیش نیازهای تحصیلی برنامه‌ریزی کنند، بلکه رعایت تاریخ‌های مهلت ارسال مدارک به دانشگاه‌ها نیز مهم است. به طور کلی، در صورتی که پس از مهلت مقرر، مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنید، اطلاعات شما نادیده گرفته می‌شود.

دوره‌ی پزشکی در کانادا 3 تا 5 سال بسته به دانشگاه و سابقه هر دانشجو است. برای برنامه‌ی تحصیلی 5 ساله پزشکی در کانادا، سال اول سال مقدماتی است و برای آن دسته از دانشجویان بدون مدرک لیسانس در علوم بهداشتی، طراحی شده است. برای شرکت در برنامه 4 ساله پزشکی، دانشجو باید دارای مدرک لیسانس در زیست شناسی یا سایر رشته‌های مناسب را دارا باشد.

حتی اگر در نظر بگیریم که کانادا دارای 17 دانشگاه پزشکی است که رشته‌های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره) را به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهند، تحصیل در کانادا یکی از پرمتقاضی‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان جهان است. تنها 15 درصد از دانشجویان کانادایی پیش از دوره پزشکی در دانشکده پزشکی در کانادا پذیرش می‌شوند. در واقع جالب است بدانید که اکثر دانشجویان کانادایی، پزشکی را در خارج از کشور در کارائیب، اروپای شرقی و جاهای دیگر انتخاب کردند تا بتوانند به هدف خود برسند. اکثر دانشکده‌های پزشکی کانادا، برای پذیرش دانشجو، به آزمون پذیرش کالج پزشکیMCAT  نیاز دارند.

آزمون پذیرش کالج پزشکی MCAT

MCAT یک آزمون استاندارد و چند گزینه‌ای است که برای ارزیابی مهارت‌های حل مسئله، تفکر انتقادی و نوشتن طراحی شده است. این آزمون، علاوه بر دانش عمومی متقاضی، راجع به مفاهیم علمی و اصول پیش‌نیاز مطالعات پزشکی نیز سوالاتی می‌پرسد.

این آزمون از چهار بخش تست تشکیل شده است: بخش‌های استدلال کلامی، علوم فیزیکی و علوم زیستی که شامل سؤالات چند گزینه‌ای هستند و امتیازات از حداقل 1 تا حداکثر 15 برای هر بخش متغیر است. بخش Writing Sample شامل دو مقاله است و نمره کل از J (کم) تا T (زیاد) متغیر است.

مهاجرت به کانادا

آزمون کامپیوتری در مراکز آزمون مستقر در کانادا، ایالات متحده و خارج از کشور انجام می‌شود. برای اطلاع از تاریخ‌ها و مکان‌های برگزاری آزمون، باید به وب سایت‌های معتبر مراجعه کنید. کل آزمون تقریباً چهار ساعت و نیم است. هزینه‌ی آزمون هم معمولا 270 دلار آمریکا است.

 

وضعیت پذیرش دانشجویان پزشکی در کانادا

دانشجویان بین‌المللی پزشکی که قصد ورود به دانشگاه پزشکی در کانادا را دارند باید به خاطر داشته باشند که همه‌ی دانشکده‌های پزشکی درخواست‌های دانشجویان خارجی را نمی‌پذیرند. برعکس، برخی از دانشکده‌های پزشکی قراردادهایی با دولت‌ها یا مؤسسات خارجی برای پذیرش درخواست‌ها دارند. شرایط پذیرش ممکن است مستلزم این باشد که کل هزینه‌ی تحصیل پزشکی در کانادا، به دانشکده پزشکی پرداخت شود.

اگر متقاضی به هر دلیلی بومی کانادا باشد و تصمیم بگیرد که در جایی خارج از کانادا پزشکی بخواند، باید چند فاکتور مهم را در نظر داشته باشد. مهم‌ترین آن‌ها این است که بازگشت به طبابت در کانادا ممکن است دشوار باشد. این به معنای منع افراد از تحصیل در خارج از کشور نیست. برخی از شهروندان کانادایی همیشه برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر به خارج از کشور رفته‌اند. انگیزه‌ی قوی، عزم راسخ و آمادگی تحصیلی کافی به خودی خود تضمین نمی‌کند که یک شهروند کانادایی که در دانشکده پزشکی خارجی تحصیل می‌کند، بتواند در آینده در کانادا آموزش یا طبابت کند. این به این معنی است که تحصیل پزشکی در کانادا، اصلا و ابدا کار ساده‌ای نیست و برای انجام آن باید بهترین دانشجویی باشید که می‌تواند به دانشگاه مورد نظرش، درخواستش را ارسال کند.

برای اینکه بخواهید در کانادا به عنوان یک پزشک مشغول به کار شوید، پس از فارغ التحصیل پزشکی باید توسط شورای پزشکی کانادا MCC، ارزیابی شوید. این شورا، مدرک پزشکی معروف به مجوز شورای پزشکی کانادا را به پزشکان فارغ التحصیل که واجد شرایط هستند، اعطا می‌کند. این بدان معنی است که دانشجو، بخش‌های اول و دوم را در آزمون صلاحیتی شورای پزشکی کانادا گذرانده است. MCC کسانی را که LMCC دریافت کرده‌اند، در لیست پزشکان کانادا ثبت نام می‌کند.

تحصیل پزشکی در کانادا با صباپلن

همانطور که در این مطلب کوتاه خواندید، تحصیل پزشکی در کانادا به سادگی نیست و شما باید مدارک مورد نیاز دانشگاه‌ها را کامل و بدون هیچ نقصی ارائه دهید. شما برای انجام این کار، بهتر است که تا جایی که ممکن است، مقاله بخوانید و از یک موسسه‌ی مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

یکی از این موسسه‌ها، موسسه مهاجرتی صباپلن است که در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی، خرید ملک، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در کشورهای مطرح دنیا، سابقه‌ای ده ساله و درخشان دارد. این مجموعه به شما کمک می‌کند که تمام مدارک مورد نیاز خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های موردنظر جمع‌آوری کنید، به موقع جهت ارسال مدارک اقدام کنید و حتی از دانشگاه‌هایی که می‌خواهید بورسیه‌ی تحصیلی بگیرید. حتی می‌توانید پیش رفتن تمام امور را به وکلا و نمایندگان صباپلن بسپارید و بدون هیچ نگرانی، منتظر دریافت نامه‌ی پذیرش خود شوید.

صباپلن با توجه به سابقه‌ی درخشان و بی‌نظیری که در زمینه‌ی اعزام دانشجو دارد، تا 97 درصد، اخذ پذیرش از دانشکده‌های پزشکی در کانادا را برای شما تضمین می‌کند. پس با توجه به سختی مسیری که پیش رو دارید، بهتر است از موسسه‌ی معتبری چون صباپلن کمک بگیرید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ