لوله داربست چیست و چه کاربردی دارد ؟

اقتصاد ایران: لوله داربست به عنوان یکی از ملزومات ساخت و ساز شناخته شده است. در ساختمان سازی این محصول از کاربرد زیادی برخوردار است. در صنعت این محصول به نام لوله پنج شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، این لوله در سایزهای مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌گردد. رایج‌ترین سایز این محصول در اندازه 1 و 2/1 اینچ می‌باشد.
تولید این محصول بسیار راحت و آسان است. زیرا لوله‌های داربستی هیچ‌گونه تست یا آنالیزی ندارند و عبور هیچ سیالی از این لوله‌ها صورت نمی‌گیرد. یکی از تولید کنندگانی که این محصول را تولید و با قیمت مناسب به فروش می‌رساند؛ مجموعه مدرن سازان می‌باشد.

جنس و ضخامت لوله داربست

برای تولید لوله‌های داربستی از گالوانیزه و فولاد استفاده می‌شود. در تولید این محصول لوله‌های سبک و لوله‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساخت لوله داربست به صورت درزدار و بدون درز صورت می‌گیرد. لوله‌هایی که فاقد درز هستند از ایمنی و کیفیت بالایی برخوردارند. هزینه ساخت و تولید لوله‌های بدون درز نسبت به لوله‌های درزدار بیشتر می‌باشد. لوله‌های داربست در سایز‌های مختلفی تولید می‌شود. ضخامت این محصول دو؛ سه؛ چهار و 2/5 میلی‌متر است. لوله‌هایی با ضخامت 2/5 و 2 میلی‌متر دارای کارایی بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه خود دارند.  

 

انواع لوله داربست

داربست‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند. با قرار گرفتن لوله داربست در کنار یکدیگر به شیوه‌های مختلف داربست‌های گوناگونی تولید و ساخته می‌شود. داربست چکشی ( ستاره‌ای )؛ داربست مثلثی که هر کدام دارای مزایای فراوانی هستند.

داربست چکشی

این داربست به نام داربست ستاره‌ای نیز شناخته می‌شود. برای این‌که بتوانید لوله‌های این داربست را به یکدیگر وصل کنید؛ نیازی به پیچ و مهره ندارید. این داربست توسط ضربه‌های چکش به یکدیگر متصل می‌شود. به همین دلیل به آن داربست چکشی می‌گویند. این محصول دارای مهارهای افقی و پایه‌های عمودی می‌باشد. اگر قصد دارید پایه‌های عمودی داربست چکشی را تنظیم کنید؛ استفاده از پیچ‌های تنظیم کننده به شما کمک شایانی می‌کند. تنظیم پایه‌ها بر اساس ارتفاع متغیر می‌باشد.

برای نصب مهارهای افقی این داربست؛ می‌توانید از چکش استفاده کنید. جهت اتصال قطعات داربست ستاره‌ای ( چکشی ) بهترین گزینه استفاده از مغزی و پین می‌باشد. این محصول جهت سازه‌های بتنی و داربست بندی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا زمانی‌که قرار است بتن ریزی سقف با ضخامت بالا انجام شود از داربست چکشی استفاده می‌شود.

 

مزایای استفاده از داربست چکشی ( ستاره‌ای )

برخی از سازه‌ها دارای سقف غیر هم سطح یا سقف قوس‌دار می‌باشند. بنابراین جهت کفراژ بندی سقف‌های قوس‌دار و غیر هم سطح از داربست چکشی استفاده می‌شود. جابجا کردن قطعات داربست چکشی بسیار راحت و آسان است. زیرا این قطعات دارای وزن کمی هستند. افراد عادی و غیر متخصص می‌توانند جهت مونتاژ و نصب این مدل داربست اقدام کنند. زیرا نصب آن آسان است. برای کفراژ بندی دال بتنی که نیاز به باربری بالا دارد؛ این داربست گزینه بسیار مناسبی است. شما می‌توانید این مدل داربست را جهت پالایشگاه‌ها؛ سازه‌های مختلف؛ ساختمان‌ها و .... مورد استفاده قرار دهید.

داربست مثلثی

فریم‌های مثلثی که جهت تولید این داربست تولید می‌شوند در ابعاد صد در صد و بیست؛ هفتاد و پنج در صد و بیست می‌باشد. این مدل داربست به صورت ماده و نر به یکدیگر متصل می‌شوند. لوله‌هایی که برای داربست چکشی ساخته می‌شوند دارای اندازه دقیق و معینی هستند. اتصال این لوله‌ها به وسیله جوشکاری صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است جهت ساخت لوله داربست مثلثی حتما باید از لوله‌های بدون درز استفاده شود. تا استحکام و مقاومت لازم را داشته باشد.

داربست مثلثی مدرن سازان

 

ویژگی‌های داربست مثلثی

برای تولید و ساخت داربست مثلثی باید از متریال مناسب؛ مرغوب و با کیفیت استفاده شود. چنان‌چه هنگام ساخت؛ از لوازم مناسب استفاده نشود این محصول دارای مقاومت کافی نخواهد بود. همین امر سبب بروز خسارات زیادی به سازه یا ساختمان در حال ساخت می‌شود. لوله داربست باید به نحوی تولید شود که هنگام کار هرگز کج یا خم نشود.

اگر قصد خرید داربست با کیفیت دارید؛ می‌توانید با مراجعه به وبسایت modernsazan.com اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید. مدرن سازان یکی از تولید کنندگان معتبر در زمینه تولید انواع تجهیزات قالب بندی بتن؛ انواع داربست و .... می‌باشد.

کاربرد داربست مثلثی

این داربست به عنوان یکی از موثرترین محصولات در صنعت ساخت و ساز می‌باشد. به طوری‌که داربست مثلثی جهت پروژه‌های بزرگ و کوچک ساختمانی؛ زیر سازی پل‌ها؛ کفراژ بندی دالان؛ سازه‌ها و دالان‌های بتنی و .... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به عنوان پربازده‌ترین داربست‌هایی که در بازار وجود دارد؛ شناخته شده است. داربست مثلثی سبب افزایش بازدهی کار می‌گردد. این داربست به داربست اسکافلد معروف می‌باشد. دوام و مقاومت این داربست مثال زدنی است.

داربست مثلثی نیز مانند داربست چکشی باید از متریال با کیفیت ساخته شود تا از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد. به طوری‌که بعد از چند بار استفاده؛ این داربست غیر قابل استفاده و فرسوده نگردد. خرید این محصول نسبت به محصولات مشابه بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. اگر می‌خواهید با اطمینان خاطر محصول با کیفیت و مرغوب را خریداری کنید؛ مدرن سازان بهترین گزینه می‌باشد.

لازم است مکانی که این داربست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از زمین سفت و محکمی برخوردار باشد. چنان‌چه زمین از استحکام کافی برخوردار نباشد؛ بعد از بتن ریزی پایه‌های داربست به داخل زمین فرو می‌رود. همین امر سبب بروز اتفاقات ناخوشایندی می‌گردد. برای جلوگیری از بروز حادثه لازم است هنگام نصب داربست مثلثی؛ تخته‌های زیر پایی بر زیر داربست قرار دهید.

کادر ماهر و مجرب گروه صنعتی و بازرگانی مدرن سازان در تولید انواع تجهیزات و لوازم قالب بندی بتن بسیار کارآمد می‌باشند. مدرن سازان محصولات با کیفیت خود را به سراسر ایران ارسال می‌کند. این مجموعه لیست روزانه انواع محصولات خود را در وبسایت modernsazan.com درج می‌کند. این مجموعه دارای خدمات پس از فروش می‌باشد. اگر در حین انجام کار و استفاده از این محصولات دچار مشکل شدید؛ کافی‌ست با مدرن سازان تماس بگیرد. در صورت نیاز تکنسین به محل کار اعزام می‌گردد.

اگر تولید و ساخت قالب خاصی را در نظر دارید؛ می‌توانید طراحی و ساخت قالب را به مدرن سازان بسپارید. برای این‌که بتوانید محصولات مرغوبی را انتخاب و خریداری کنید؛ می‌توانید قبل از خرید با مشاورین این مجموعه صحبت کنید و از آنان راهنمایی و مشاوره بگیرید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ