رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق:

انتخاب مدیران توانمند،اقتصاد را تحریم ناپذیر می‌کند

اقتصاد ایران: رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهارکرد: یکی از الزامات تحریم ناپذیرکردن اقتصاد انتخاب مدیرانی است که اولاً از توان علمی در این حوزه برخوردار بوده و ثانیاً به اقتصاد اسلامی و انقلابی باور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی، رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد تحریم ناپذیرکردن اقتصاد و الزامات آن گفتگو کرد.
آل اسحاق با بیان اینکه حکمرانی کشور شامل حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است گفت: متاسفانه بخش اقتصادی تاکنون اولویت لازم را در حوزه های نظری عملی و مدیریتی نداشته و حوزه سیاسی اولویت نخست بوده و هست.
وی اولین الزام برای تحریم ناپذیرکردن اقتصاد در دولت سیزدهم را تعیین یک جایگاه مناسب برای حکمرانی اقتصادی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی با تمام زوایا و گستردگی که دارد یک مدل است اما متاسفانه هنوز هم مثل خود اقتصاد در حاشیه قرار گرفته نه در متن نظام تصمیم گیری و مدیریت و عمل.
وزیر اسبق بازرگانی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید از حاشیه نظام تصمیم گیری خارج شود و به متن نظام مدیریت و تصمیم سازی ها وارد شود گفت: به هر میزانی که مدل اقتصاد مقاومتی وارد متن شده ما موفق عمل کردیم.
آل اسحاق بحث روحیه را به عنوان یکی دیگر از الزامات تحریم ناپذیرکردن اقتصاد عنوان کرد و افزود: بیش از 70 درصد موفقیت در هر موضوع مربوط به روحیه است و مهم این است که روحیه ما برای تاب آوری اقتصادی یک روحیه منفعل است یا با اقتدار و قدرتمند که خوشبختانه روحیه دولت سیزدهم در این زمینه بسیار عالی و بالاست.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در رادیو گفت وگو شناخت تحریم، نقاط آسیب زنجیره تحریم، شناخت توان و اقتدار داخلی و نیازها و همچنین تنظیم یک الگو را برای بی اثرکردن تحریم ها ضروری دانست و متذکرشد: حدأکثر ضریب تحریم ها در بهترین وضع و اوج خودش، بیشتر از 30 درصد نیست.
وی افزود: یکی دیگر از الزامات تحریم ناپذیرکردن اقتصاد انتخاب مدیرانی است که اولاً از توان علمی در این حوزه برخوردار بوده و ثانیاً به اقتصاد اسلامی و انقلابی (اقتصاد مقاومتی) و تقوای اقتصادی باور داشته باشند.
آل اسحاق با تأکید بر لزوم تغییر جایگاه تجارت و نگاه به این موضوع در داخل کشور گفت: یکی از راهکارهای مقاوم کردن اقتصاد و بالا بردن رشد اقتصادی نگاه به موضوع تجارت و جایگاه تجارت است اما متأسفانه این موضوع از اول انقلاب به یک عمل غیرمولد و غیراقتصادی تبدیل شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ